Iiyama 413: paar mankementen?

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb op de HCC een Iiyama VMP 413 gekocht, en die toen tijdelijk gestald (kon m niet met de trein meenemen). Ik heb m nu 5 dagen in gebruik en er vallen me een paar dingen op.

- Ik krijg het beeld niet rechthoekig. Het mooiste is nu zo:

|||||||||||||
|||||||||||||
|||||||||||||
|\|||||||||||
\\\||||||||||

- Er zit een zeer lichtgelige vlek rechts in het midden bij witte achtergronden

- Het beeld is wazig in het midden en dan vanuit het midden naar onderen. De + jes geven het onscherpe gebied aan:

|||||||||||||||
||||+++++|||||
||||+++++++||
|\||++++++++|
\\\++++++++++

Ik heb mijn instellingen als volgt (bij 1024@100hz):
- Kleur: 5000K, 40helder, 90contrast
- beeldinst: (van links naar rechts) 70, 70, 58, 62, 48
- geometrie: ( "" ,,): 28, 44, 65, 50, 43

Vraag:
- is dat onscherpe en schijnaflopende beeld op te lossen?
- zijn die instellingen exemplaarspecifiek, of is dat voor elke VMP 413 hetzelfde? Als het hetzelfde is zou ik graag wat waardes van jullie horen.

• banaan-X
  • Niet online
^^^

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:34
Mijn iiyama heeft ook een gele vlek, maar dat mag volgens hen. Klotemerk :(

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 08:43 schreef biobak het volgende:
Mijn iiyama heeft ook een gele vlek, maar dat mag volgens hen. Klotemerk :(
Ik heb de winkelier maar even een mailtje gestuurd of het misschien bekende problemen zijn ofzo...

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
ey ik heb ook een gele vlek :( rechts onderin
Maar misschien komt dat ook omdat ik een 5 jaar oude EIZO heb :o

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Raar: he-le-maal nergens last van....Ik heb hem zelfs helemaal uit elkaar gehad om hem zwart te kunnen verven... 8-)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 17:22 schreef Fryotech-XP het volgende:
Raar: he-le-maal nergens last van....Ik heb hem zelfs helemaal uit elkaar gehad om hem zwart te kunnen verven... 8-)
Hoe heb jij de instellingen staan? (of is dat per exemplaar verschilllend?)

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ik heb van zoveel mogelijk dingen geprobeerd af te blijven, en het enige opvallende is dat ik bij alle resoluties en alle frequenties mijn "pin-cushion" op 25% moet zetten om een normaal beeld te krijgen. (Voor èn na de paint mod! >:) )

Voor de rest een vlijmscherp plaatje!

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 14:17 schreef Fryotech-XP het volgende:
Ik heb van zoveel mogelijk dingen geprobeerd af te blijven, en het enige opvallende is dat ik bij alle resoluties en alle frequenties mijn "pin-cushion" op 25% moet zetten om een normaal beeld te krijgen. (Voor èn na de paint mod! >:) )

Voor de rest een vlijmscherp plaatje!
Wil je dan eens (net zoals ik in mijn beginpost) alle waardes posten? Dan zet ik m daar weer even op... Want dit is echt hopeloos...

Verwijderd

Als er ideale instellingen waren had iiyama die instellingen vast wel ingesteld hoor, het is per monitor verschillend.

Je moet je monitor gaan afregelen als hij een tijdje aanstaat, mijn beeld is ongeveer 3 mm groter als mijn monitor koud is bijvoorbeeld.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 14:34 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Als er ideale instellingen waren had iiyama die instellingen vast wel ingesteld hoor, het is per monitor verschillend.

Je moet je monitor gaan afregelen als hij een tijdje aanstaat, mijn beeld is ongeveer 3 mm groter als mijn monitor koud is bijvoorbeeld.
Hmm, maar wat ik ook probeer... Het beeld blijft vaag/onscherp... Dus dan zal t wel aan dit exemplaar liggen :( . Maandag dan maar ff Iiyama bellen, en zeuren om een andere. Ik heb alleen die garantiekaart nog niet ingestuurd, want ik heb m nu pas een weekje bij mij thuis (het scherm).

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
zelfde probleem banaan!

mijne loopt zo:

\\||||||
/|||||||
/|||||||
\|||||||

vage hoek onderin en bovenin...

is niet goed te krijgen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 16 december 2001 14:34 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

heb ik ook, als de monitor koud is zie je nog net het topje van de taakbalk.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1