Toon posts:

celeron 850 @ 566 passief koelen??? gaat dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic, gaat dit zonder problemen? dus een geheel passief gekoelde kast met een kleine koeler, die nauwelijks geluid maakt? of kan ik beter een andere processor passief gaan koelen? Zo jah, welke en het moet een intel zijn. omdat het moederbord alleen intel procs ondersteunt.
is een 1200Mhz celeron zijn extra geld waardt t.o.v. die 850 mhz (is 150 piek) of kan ik beter wachten? en die celeron 1200 kan die vanwege zijn die shrink al op 1200mhz passief gekoeld worden? of moet ik die toch dan nog op een 66mhz bus laten lopen, wat resulteert in 800mhz en dan passief koelen?

Verwijderd

Passief, je bedoelt zonder fan? Ik zou het niet doen, zeker als je hem overclockt, wacht 10 seconden, en het begint naar barbecue te ruiken, na 15 seconden kun je de begrafenis regelen... Zou het op een lager geklokte CPU doen, en niet overclocken.

edit: niet god gelezen, je klokt hem terug ;)
Zou kunnen, probeer eerst de heatsink met fan op 7V, dan op 5V. Als ie dan onder de 40-45 graden zit, zou je het denk ik wel heel even kunnen proberen, gewoon stekkertje losmaken, en dan als ie heel heet wordt weer aansluiten, dan zie je het vanzelf. Maar als je geen risico wilt nemen dan zou k niet doen. Hoest voltage trouwens?

Verwijderd

Zie topic, gaat dit zonder problemen? dus een geheel passief gekoelde kast met een kleine koeler, die nauwelijks geluid maakt? of kan ik beter een andere processor passief gaan koelen? Zo jah, welke en het moet een intel zijn. omdat het moederbord alleen intel procs ondersteunt.

1) zoveel smaken Intel zijn er nu ook weer niet :) . In eerste instantie dacht ik ff aan zo'n C3 van VIA http://www.via.com.tw/en/viac3/c3.jsp maar das geen Intel.
Een Celeron heeft met een standaard heatsink een fan nodig.
Maar met een erg grote heatsink zou in principe passieve koeling moeten kunnen. Zonder enige airflow (ook niet van de voeding b.v.) zou ik proberen zo snel mogelijk de hitte af te voeren via een koperen strip richting behuizing. Verder loop je nog het risico dat de CPU vrolijk draait terwijl de rest vh systeem het erg benauwd krijgt (mobo rond CPU wordt erg warm).
Overigens is een "grote" fan met laag toerental waarschijnlijk stiller dan een kleine fan.

is een 1200Mhz celeron zijn extra geld waardt t.o.v. die 850 mhz (is 150 piek) of kan ik beter wachten? en die celeron 1200 kan die vanwege zijn die shrink al op 1200mhz passief gekoeld worden? of moet ik die toch dan nog op een 66mhz bus laten lopen, wat resulteert in 800mhz en dan passief koelen?

2) een Celly 1200 heeft 256 KB L2 cache dus das voor mij een P3 ;) . Misschien kan je ergens gegevens vinden over het opgenomen vermogen (Watt). Ik denk dat ie gedownclocked net zoveel warmte in je kastje pompt als een 566.

PS: onderschat de warmte-output van de voeding niet. Ideaal zou een externe voeding zijn.

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Op donderdag 13 december 2001 22:09 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Passief, je bedoelt zonder fan? Ik zou het niet doen, zeker als je hem overclockt, wacht 10 seconden, en het begint naar barbecue te ruiken, na 15 seconden kun je de begrafenis regelen... Zou het op een lager geklokte CPU doen, en niet overclocken.
LOL, er staat 850 @ 566, en jij hebt het over overclocken |:(

Als je zo'n mooie Zahlman waaier koopt, gaat het volgens mij prima :D

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 22:12 schreef ir_overclocked het volgende:

[..]

LOL, er staat 850 @ 566, en jij hebt het over overclocken |:(

Als je zo'n mooie Zahlman waaier koopt, gaat het volgens mij prima :D
zie edit...

Verwijderd

Neem gewoon zo'n VIA C3 op 800MHz ofzo. Presteert ongeveer even goed als zo'n 850@566 en is gemaakt om passief te draaien. Is ook een stuk goedkoper.
Past gewoon in elk So370 Moederbord.

Gooi er een Zalman waaiertje op en je weet zekers dat het goed gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Die VIA processors presteren dus vet onder de maat t.o.v. intel CPU's dat zou ik toch maar es goed checken als ik jou was.
En over die Zalman heatsinks? waarom werken die zo goed? en zijn ze zo duur >:)?
Ik wil dus een zo stil mogelijk systeem creeeren maar liefst toch nog een hoop kracht in m'n systeem hebben, en dit gewoon op LAN party's met coolertjes opwekken, en thuis gewoon lekker alles passief en stil
Pagina: 1