Op de HCC heb ik een 40GB Maxtor harddisk gekocht. Deze was oorspronkelijk bedoeld om te gaan werken op een Asus P5A (Super Socket 7) moederbord (don't ask
). Na installatie liep de computer echter vast bij het detecteren van de schijf in het BIOS. Ter controle heb ik nog de schijf in mijn eigen systeem gezet. Hier deed de schijf het prima.
Hierdoor dacht ik dat het kwam doordat de P5A dusdanig verouderd is dat hij dergelijke schijven niet meer herkent.
Nu probeer ik echter dezelfde schijf te installeren op een Intel 440BX bord, maar ook daar doet het bovenstaande probleem zich voor. Bij mijn weten moet de 440BX chipset gewoon een 40GB schijf aan kunnen sturen
. Iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn? Beide moederborden zijn volgens mij voorzien van de nieuwste (Award) BIOSsen.
Hierdoor dacht ik dat het kwam doordat de P5A dusdanig verouderd is dat hij dergelijke schijven niet meer herkent.
Nu probeer ik echter dezelfde schijf te installeren op een Intel 440BX bord, maar ook daar doet het bovenstaande probleem zich voor. Bij mijn weten moet de 440BX chipset gewoon een 40GB schijf aan kunnen sturen