Aldi-pc: piept de processor?

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik heb vorige maand de nieuwe Aldi-PC (1,8 GHz) gekocht. Nu heb ik al vanaf het begin last van een erg vervelende, hoge piep vanuit de kast. Ik heb geen idee waar het vandaan komt, het is ook niet erg hard maar wel heel irritant als je geen tv of radio ofzo aan hebt staan.

Zijn er andere Aldi-pc-eigenaren die dit hebben? Of weet iemand waar dit aan ligt? Ik dacht misschien dat het de processor is, aangezien hij constant piept als het processorgebruik 100% is (als de d.net client aanstaat...)

:?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De processor zelf piept niet, lijkt me. Het ligt denk ik aan de ventilatoren.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
een processor die piept??? daar heb ik nog nooit van gehoord.....theoretisch lijkt t me wel mogelijk...je processor wordt warm, en hoe zwaarder je em belast hoe warmer...maar lijkt me erg onwaarschijnlijk.....is t niet een coolertje ofzo dat erin staat te piepen???

iRacing Profiel

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Het zou best kunnen hoor... ik heb hem nog niet open gehad, maar het viel me zo op.
Telkens als ik een toets op het toetsenbord indruk klinkt er een piep, als ik m'n muis veel achter elkaar beweeg ook. En dus als de processor 100% wordt benut constant piep.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Pollewob
  • Niet online
Is het niet je HD? Of anders een CD-drive waar een cd inzit? Dat heb ik nl ook bij mijn AOpen brander.. heel irritante fluittoon als ie een cd aan het lezen is :(

edit:

dan zou hij geen geluid moeten geven als je alleen maar wat aan het typen bent.. is het dus niet :)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 21:04 schreef Pollewob het volgende:
Is het niet je HD? Of anders een CD-drive waar een cd inzit? Dat heb ik nl ook bij mijn AOpen brander.. heel irritante fluittoon als ie een cd aan het lezen is :(
CD-speler is het niet, d8 ik eerst ook maar ook zonder cd erin blijft die piep... Het klinkt als zo'n testbeeld-piep op tv, maar dan zachter.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Heb ik ook wel eens gehad, heeft volgens mij te maken met het elecrtomagnetische veld rond de speakers. Probeer die eens af te koppelen en ergens anders neer te gooien en kijken of je dan nog steeds de piep hoort, zo niet, dan ligt het daaraan. Zo ja, dan zal het wat anders zijn.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:34
Zet je speakers een uit (of los koppelen), waarschijnlijk heb je gewoon een brakke geluidskaart/bekabeling.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
voeding en/of geluidskaart?
helpt aarden van de kast?

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Het aarden van de kast loste ook niks op. En het geluid komt niet uit de speakers, maar gewoon uit de pc zelf. Want ook als speakers uitstaan blijft het gewoon...

• Pollewob
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 22:03 schreef ImPrEzA het volgende:
Het aarden van de kast loste ook niks op. En het geluid komt niet uit de speakers, maar gewoon uit de pc zelf. Want ook als speakers uitstaan blijft het gewoon...
Uitzetten van je speakers is niet altijd genoeg.. haal de stroom er eens helemaal vanaf :)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 22:05 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Uitzetten van je speakers is niet altijd genoeg.. haal de stroom er eens helemaal vanaf :)
Heb ik ook al geprobeerd, maar het blijft maar piepen :?

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

misschien de hdd, mijn 7200 rpm Western Digital heeft ook een hoge piep, beter gezegd, een hoge 'fluit-toon'. erg vervelend en vooral 's avonds laat
probeer je schijf eens uit te zetten met behulp van je stroombeheer in win. misschien is dat het hele euvel wel

of gewoon een ventilatortje vervangen, kan ook dat die het is, je weet het maar nooit

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Heel waarschijnlijk is het je voeding...Daar zitten van die trafotjes en spoeltjes in die op hoogfrequent signalen 'verwerken'... De plaatjes van de kern, of wikkelingen trillen dan tegeneen, waardoor je die fluittoon hoort.

Verwijderd

Heb ik ook gehad schijnt toch aan de cdrom te liggen ook al zit er geen cd in trek de kabels van je cdrom er maar us uit dan ben je er zo achter

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

:P misschien zit er een muis in?

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 21:57
Misschien staat er in de BIOS iets ingesteld dat de PC speaker gaat piepen als de processor boven een bepaalde temperatuur komt. Aangezien hij het alleen doet als hij 100% CPU gebruik heeft

HODL

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

niet je harde schijf of toevallig je voeding ?

4015Wp west (Dordrecht)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Schijf uitzetten in Windows lijkt me niet handig, of blijft de pc dan wel gewoon draaien??

En als het dus aan de voeding of iets anders ligt, kan ik hier in Windows, DOS of in de BIOS iets aan doen?

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 21:57
Hallo?? Heb je al in de BIOS gekeken? Zie 3 posts hierboven

HODL

Verwijderd

Ik zie dat je n00b bent; laat alsjebnlieft iemand anders naar je pc kijken!
Kijk wel mee, zodat je wat leert, maar gan zelf niet allerlei dingen lostrekken als ie aanstaat en zo!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Met de pc kan ik goed overweg, ik zal ook echt niet zomaar dingen kapottrekken enzo...

Maar aangezien ik al enkele dingen heb geprobeerd en toch wil weten WAT ik eventueel in de kast zelf zou kunnen proberen heb ik hier dit topic dus geopend... Ik zal zo ff in de bios kijken, en de andere opties proberen.

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik heb in de BIOS gekeken, maar kan niks ontdekken wat er mee te maken heeft.

Het enige wat misschien zou kunnen: CPU Throtthling. Die staat nu op 50%, maar is instelbaar. Maar volgens mijn magere Engelse taalbeheersing :P is dat verlammen, dus wordt de CPU dan gewoon stilgezet ofzo? Komt daar de piep dan toch vandaan?
En, ik weet het, vraag veel, is dit gewoon in te stellen of kan ik hier wel beter mee uitkijken?

Verwijderd

Ligt gegarandeert aan een fan of zoals andere ook al zeiden, aan je voeding waarbij elektronische componenten zoals spoeltjes of trafootjes aan het resoneren zijn geslagen waardoor ze een hoog piepend geluid maken.

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 13 december 2001 22:31 schreef ImPrEzA het volgende:
Schijf uitzetten in Windows lijkt me niet handig, of blijft de pc dan wel gewoon draaien??

En als het dus aan de voeding of iets anders ligt, kan ik hier in Windows, DOS of in de BIOS iets aan doen?
alles blijft draaien, is het energie beheer (vindt je wel in het config. scherm) die zet em uit en laat wat van win in 't geheugen staan, zodra je weer wat doet gaat ie aan

zelfs op mijn 486 met een oude conner schijf(425mb) doet hij het!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 23:33 schreef edtilla het volgende:
Ligt gegarandeert aan een fan of zoals andere ook al zeiden, aan je voeding waarbij elektronische componenten zoals spoeltjes of trafootjes aan het resoneren zijn geslagen waardoor ze een hoog piepend geluid maken.
en hier kan ik dus in principe niks aan doen zonder een nieuwe voeding of ventilator te kopen?

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:11 schreef ImPrEzA het volgende:

[..]

en hier kan ik dus in principe niks aan doen zonder een nieuwe voeding of ventilator te kopen?
Jah maar ik neem aan dat je nog garantie hebt ?

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 00:16 schreef supermel_nl het volgende:

[..]

inderdaad, ik zal eens met de Lifetec helpdesk bellen... kijken wat ze ervan zeggen.

Vaste schijven uitschakelen helpt ook niet trouwens...

Is er niemand die zelf ook de Aldi-pc heeft en deze toon hoort??

Verwijderd

Er zullen best mensen zijn met zo'n zelfde pc die hetzelfde probleem hebben. Ga er nu maar van uit dat het een defect is. Als je computer maar een maand oud is dan krijg je echt wel garantie. Zorg er wel voor dat je een goede klachtomschrijving meegeeft op papier(zo uitgebreid mogelijk), zodat de reparateur weet waar hij naar moet zoeken. Ik ben zelf ook computer-reparateur geweest en ik weet hoe dat er af en toe met klachten wordt omgegaan als er geen goede klachtomschrijving bijzit. Dan loop je grote kans dat ie met dezelfde klacht weer terugkomt. ;)

Verwijderd

Ik heb zelf ook die PC en nu hoor ik ze hier zeggen van dat dat kan komen door de warmte. Ik vind zelf ook dat de kast heel warm word maar heb geen last van harde PIEPEN. Dus ik zou het niet weten. Ik denk dat ik maar een extra koeler in laat brengen.

• rewind.
  • Laatst online: 16-08 23:03
misschien een toets op je toetsenbord die vastzit ? :P of gooi je pc-speakertje er is uit :)

Verwijderd

heb zelf ook die pc, maar eigenlijk geen probs tot nu toe, alhoewel de kast soms wel heel warm wordt! Op de volgens comp beurs een paar fannetjes aanschaffen denk ik!

Heb een thermometertje in men kast liggen, en dat staat soms op zo'n 32°! Kweenie of dat dat veel is, maar ik vind in ieder geval van wel :(!

Maar een fluittoon nog niet gehoord!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
kan het niet gewoon aan windows liggen ?
want bij mij als ie vastloopt en ik beweeg met de muis of druk een toets maakt ie ook een 'error' piepje

als dat is wat je bedoelt moet het wel aan windows liggen... dus reinstall ofzo ? :)

Verwijderd

Ik heb ook wel eens dat iets in de computer een ander/harder geluid maakt ( Hogere tonen ) wanneer de comp zwaar werk verricht. Ik heb geen vario ventilatoren. Ik denk dat het metaal/alu gaat werken bij meer warmte en dat zo de ventiator tegen de vinnen van de heatsink aankomt. Ik heb stukjes papier tussen de cooler en de heatsink geplaatst. Het piepen was wel minder maar het bleef wel. Het kan ook de kast zijn die resoneert.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 14 december 2001 00:16 schreef supermel_nl het volgende:

[..]

Als het goed is 24 maanden. (heb ik iig met mijn p3 1ghz van afgelopen maart)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 14 december 2001 08:01 schreef edtilla het volgende:
Er zullen best mensen zijn met zo'n zelfde pc die hetzelfde probleem hebben. Ga er nu maar van uit dat het een defect is. Als je computer maar een maand oud is dan krijg je echt wel garantie. Zorg er wel voor dat je een goede klachtomschrijving meegeeft op papier(zo uitgebreid mogelijk), zodat de reparateur weet waar hij naar moet zoeken. Ik ben zelf ook computer-reparateur geweest en ik weet hoe dat er af en toe met klachten wordt omgegaan als er geen goede klachtomschrijving bijzit. Dan loop je grote kans dat ie met dezelfde klacht weer terugkomt. ;)
Je kan ze gewoon bellen.
Als je er dan niet uitkomt, dan sturen ze gewoon een nieuwe computer als je geluk hebt,..

kijk.. das pas een helpdesk :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Het kan liggen aan :

1. voeding
2. monitor (!): wissel maar eens tussen een heel wit beeld en een donker beeld en luister of het geluid verandert.
3. boxen, maar die had je al uitgesloten.
4. fan: lijkt me onwaarschijnlijk, die fluiten meestal niet, of het moet een heel constante toon zijn.

Verder heb ik ook wel eens een fluitende CD-drive gehoord en een harde schijf met muzikale aspiraties :o

ik zou zeggen: koop nog zo een PC, identiek en duw de stekker andersom in het contact. Misschien maak je dan wel antigeluid, zijn ze samen stil :+

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 10:40 schreef -the system- het volgende:
kan het niet gewoon aan windows liggen ?
want bij mij als ie vastloopt en ik beweeg met de muis of druk een toets maakt ie ook een 'error' piepje

als dat is wat je bedoelt moet het wel aan windows liggen... dus reinstall ofzo ? :)
Het is niet zo'n errorpiep, maar veel zachter.
Op vrijdag 14 december 2001 08:43 schreef lommerbergen het volgende:
Ik heb zelf ook die PC en nu hoor ik ze hier zeggen van dat dat kan komen door de warmte. Ik vind zelf ook dat de kast heel warm word maar heb geen last van harde PIEPEN. Dus ik zou het niet weten. Ik denk dat ik maar een extra koeler in laat brengen.
Het zijn geen harde piepen, maar juist heel zacht. Je hoort het ook niet echt als tv of radio of pc-muziek aanstaat, maar als alleen de pc aanstaat is het soms best irritant.
Op vrijdag 14 december 2001 08:52 schreef Stoney187 het volgende:
misschien een toets op je toetsenbord die vastzit ? :P of gooi je pc-speakertje er is uit :)
Heb ik al gedaan, maar het bleef piepen. Komt dus volgens mij niet van pc-speaker...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Ik heb het 's nachts ook met mn server als ik probeer te slapen. Is nu al zo erg dat er twee verschillende hoge geluiden in zitten. Je hoort dan een hoge piep, en dan ineens TAK, ff wachten, weer PIEEEEEEEP, TAK!
Oh ja, die TAK is niet van een stervende kop, maar van een seek. de ST34520N is gewoon heel erg luid, maar heeft niet zo'n constant irri toon als bijvoorbeeld Quantum schijven.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 22:45 schreef Masta-T het volgende:
Ik zie dat je n00b bent; laat alsjebnlieft iemand anders naar je pc kijken!
Kijk wel mee, zodat je wat leert, maar gan zelf niet allerlei dingen lostrekken als ie aanstaat en zo!
wat kan er nou gebeuren dan? :)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 21:10 schreef zeven het volgende:

[..]

wat kan er nou gebeuren dan? :)
Ja, iedereen zit toch altijd in pc's te kloten als ze aanstaan? Vooral die zilveren plaatjes zijn altijd zo leuk, geven zo'n heerlijk gevoel! |:(

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Laat maar, de geluidskaart blijkt niet goed geinstalleerd, het is dus al verholpen... XP herkent m'n GeForce 3 Ti 200 niet eens zelf!!!

Ik heb weer wat nieuws: het vorige probleem was in XP Home, nu heb ik iets aparts in XP Professional:

als in MSN iemand online gaat geeft de pc rare piep, harder dan eerst dus waarschijnlijk van de pc-speaker. Maar ook als ik dan een bericht typ en vervolgens op Enter druk piept hij. Als er iemand online gaat is het zo'n piep zoals je ook hoort als er iets vastloopt, zo'n 'error'-piep dus...

Ik zal de helpdesk toch maar eens bellen komende week, dit is echt vaag!

• Ossi
  • Laatst online: 05-08 20:02
Is dat nieuw een piepende processor :?

Nooit last van gehad

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Weet je echt 100% zeker dat het je computer is en niet je monitor? Sommige netwerkkaarten piepen ook bij belasting...zoals Realtekjes

/dev/null

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 22:06 schreef I_Stealth_I het volgende:
Weet je echt 100% zeker dat het je computer is en niet je monitor? Sommige netwerkkaarten piepen ook bij belasting...zoals Realtekjes
Het is zeker m'n pc, niet de monitor... Ik heb inmiddels cd-rom / dvd / brander al los gehad, maar piep bleef. Ik zal binnenkort, morgen waarschijnlijk, eens met de pc open flink gaan luisteren. Ik heb geen Realtek-kaart, maar onboard adaptertje...

• ZtaaB
  • Laatst online: 10-08 10:39
monitoren kunnen ook heel vervelend piepen jah, meestal is 't dan wel over na een keertje aan/uit zetten
(bij mijn wat oudere LG 7d iig) :)

anders: terug piepen !
vuur met vuur bestrijden heet dat geloof ik :? ;)

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Scatman_II
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Gewoon je kast opendoen, stroom aansluiten, aanzetten => afstand houden :P en kijken waar het vandaan komt.

Het zou kunnen dat er op de AGP-kaart een kleine fan zit die lawaai maakt... (vriend van me had dat, fan van 3*3cm ofzow, ronkte als een Harley :P)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1