Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Telkens als ik een toets op het toetsenbord indruk klinkt er een piep, als ik m'n muis veel achter elkaar beweeg ook. En dus als de processor 100% wordt benut constant piep.
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
dan zou hij geen geluid moeten geven als je alleen maar wat aan het typen bent.. is het dus niet
CD-speler is het niet, d8 ik eerst ook maar ook zonder cd erin blijft die piep... Het klinkt als zo'n testbeeld-piep op tv, maar dan zachter.Op donderdag 13 december 2001 21:04 schreef Pollewob het volgende:
Is het niet je HD? Of anders een CD-drive waar een cd inzit? Dat heb ik nl ook bij mijn AOpen brander.. heel irritante fluittoon als ie een cd aan het lezen is
Uitzetten van je speakers is niet altijd genoeg.. haal de stroom er eens helemaal vanafOp donderdag 13 december 2001 22:03 schreef ImPrEzA het volgende:
Het aarden van de kast loste ook niks op. En het geluid komt niet uit de speakers, maar gewoon uit de pc zelf. Want ook als speakers uitstaan blijft het gewoon...
Heb ik ook al geprobeerd, maar het blijft maar piepenOp donderdag 13 december 2001 22:05 schreef Pollewob het volgende:
[..]
Uitzetten van je speakers is niet altijd genoeg.. haal de stroom er eens helemaal vanaf
probeer je schijf eens uit te zetten met behulp van je stroombeheer in win. misschien is dat het hele euvel wel
of gewoon een ventilatortje vervangen, kan ook dat die het is, je weet het maar nooit
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Verwijderd
Verwijderd
HODL
En als het dus aan de voeding of iets anders ligt, kan ik hier in Windows, DOS of in de BIOS iets aan doen?
HODL
Verwijderd
Kijk wel mee, zodat je wat leert, maar gan zelf niet allerlei dingen lostrekken als ie aanstaat en zo!
Maar aangezien ik al enkele dingen heb geprobeerd en toch wil weten WAT ik eventueel in de kast zelf zou kunnen proberen heb ik hier dit topic dus geopend... Ik zal zo ff in de bios kijken, en de andere opties proberen.
Het enige wat misschien zou kunnen: CPU Throtthling. Die staat nu op 50%, maar is instelbaar. Maar volgens mijn magere Engelse taalbeheersing
En, ik weet het, vraag veel, is dit gewoon in te stellen of kan ik hier wel beter mee uitkijken?
Verwijderd
alles blijft draaien, is het energie beheer (vindt je wel in het config. scherm) die zet em uit en laat wat van win in 't geheugen staan, zodra je weer wat doet gaat ie aanOp donderdag 13 december 2001 22:31 schreef ImPrEzA het volgende:
Schijf uitzetten in Windows lijkt me niet handig, of blijft de pc dan wel gewoon draaien??
En als het dus aan de voeding of iets anders ligt, kan ik hier in Windows, DOS of in de BIOS iets aan doen?
zelfs op mijn 486 met een oude conner schijf(425mb) doet hij het!
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
en hier kan ik dus in principe niks aan doen zonder een nieuwe voeding of ventilator te kopen?Op donderdag 13 december 2001 23:33 schreef edtilla het volgende:
Ligt gegarandeert aan een fan of zoals andere ook al zeiden, aan je voeding waarbij elektronische componenten zoals spoeltjes of trafootjes aan het resoneren zijn geslagen waardoor ze een hoog piepend geluid maken.
Verwijderd
Jah maar ik neem aan dat je nog garantie hebt ?Op vrijdag 14 december 2001 00:11 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
en hier kan ik dus in principe niks aan doen zonder een nieuwe voeding of ventilator te kopen?
inderdaad, ik zal eens met de Lifetec helpdesk bellen... kijken wat ze ervan zeggen.Op vrijdag 14 december 2001 00:16 schreef supermel_nl het volgende:
[..]
Jah maar ik neem aan dat je nog garantie hebt ?
Vaste schijven uitschakelen helpt ook niet trouwens...
Is er niemand die zelf ook de Aldi-pc heeft en deze toon hoort??
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Heb een thermometertje in men kast liggen, en dat staat soms op zo'n 32°! Kweenie of dat dat veel is, maar ik vind in ieder geval van wel :(!
Maar een fluittoon nog niet gehoord!
want bij mij als ie vastloopt en ik beweeg met de muis of druk een toets maakt ie ook een 'error' piepje
als dat is wat je bedoelt moet het wel aan windows liggen... dus reinstall ofzo ?
Verwijderd
Als het goed is 24 maanden. (heb ik iig met mijn p3 1ghz van afgelopen maart)Op vrijdag 14 december 2001 00:16 schreef supermel_nl het volgende:
[..]
Jah maar ik neem aan dat je nog garantie hebt ?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Je kan ze gewoon bellen.Op vrijdag 14 december 2001 08:01 schreef edtilla het volgende:
Er zullen best mensen zijn met zo'n zelfde pc die hetzelfde probleem hebben. Ga er nu maar van uit dat het een defect is. Als je computer maar een maand oud is dan krijg je echt wel garantie. Zorg er wel voor dat je een goede klachtomschrijving meegeeft op papier(zo uitgebreid mogelijk), zodat de reparateur weet waar hij naar moet zoeken. Ik ben zelf ook computer-reparateur geweest en ik weet hoe dat er af en toe met klachten wordt omgegaan als er geen goede klachtomschrijving bijzit. Dan loop je grote kans dat ie met dezelfde klacht weer terugkomt.
Als je er dan niet uitkomt, dan sturen ze gewoon een nieuwe computer als je geluk hebt,..
kijk.. das pas een helpdesk
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
1. voeding
2. monitor (!): wissel maar eens tussen een heel wit beeld en een donker beeld en luister of het geluid verandert.
3. boxen, maar die had je al uitgesloten.
4. fan: lijkt me onwaarschijnlijk, die fluiten meestal niet, of het moet een heel constante toon zijn.
Verder heb ik ook wel eens een fluitende CD-drive gehoord en een harde schijf met muzikale aspiraties
ik zou zeggen: koop nog zo een PC, identiek en duw de stekker andersom in het contact. Misschien maak je dan wel antigeluid, zijn ze samen stil
Het is niet zo'n errorpiep, maar veel zachter.Op vrijdag 14 december 2001 10:40 schreef -the system- het volgende:
kan het niet gewoon aan windows liggen ?
want bij mij als ie vastloopt en ik beweeg met de muis of druk een toets maakt ie ook een 'error' piepje
als dat is wat je bedoelt moet het wel aan windows liggen... dus reinstall ofzo ?
Het zijn geen harde piepen, maar juist heel zacht. Je hoort het ook niet echt als tv of radio of pc-muziek aanstaat, maar als alleen de pc aanstaat is het soms best irritant.Op vrijdag 14 december 2001 08:43 schreef lommerbergen het volgende:
Ik heb zelf ook die PC en nu hoor ik ze hier zeggen van dat dat kan komen door de warmte. Ik vind zelf ook dat de kast heel warm word maar heb geen last van harde PIEPEN. Dus ik zou het niet weten. Ik denk dat ik maar een extra koeler in laat brengen.
Heb ik al gedaan, maar het bleef piepen. Komt dus volgens mij niet van pc-speaker...Op vrijdag 14 december 2001 08:52 schreef Stoney187 het volgende:
misschien een toets op je toetsenbord die vastzit ?of gooi je pc-speakertje er is uit
Oh ja, die TAK is niet van een stervende kop, maar van een seek. de ST34520N is gewoon heel erg luid, maar heeft niet zo'n constant irri toon als bijvoorbeeld Quantum schijven.
Verwijderd
wat kan er nou gebeuren dan?Op donderdag 13 december 2001 22:45 schreef Masta-T het volgende:
Ik zie dat je n00b bent; laat alsjebnlieft iemand anders naar je pc kijken!
Kijk wel mee, zodat je wat leert, maar gan zelf niet allerlei dingen lostrekken als ie aanstaat en zo!
Ja, iedereen zit toch altijd in pc's te kloten als ze aanstaan? Vooral die zilveren plaatjes zijn altijd zo leuk, geven zo'n heerlijk gevoel!Op vrijdag 14 december 2001 21:10 schreef zeven het volgende:
[..]
wat kan er nou gebeuren dan?
Ik heb weer wat nieuws: het vorige probleem was in XP Home, nu heb ik iets aparts in XP Professional:
als in MSN iemand online gaat geeft de pc rare piep, harder dan eerst dus waarschijnlijk van de pc-speaker. Maar ook als ik dan een bericht typ en vervolgens op Enter druk piept hij. Als er iemand online gaat is het zo'n piep zoals je ook hoort als er iets vastloopt, zo'n 'error'-piep dus...
Ik zal de helpdesk toch maar eens bellen komende week, dit is echt vaag!
/dev/null
Het is zeker m'n pc, niet de monitor... Ik heb inmiddels cd-rom / dvd / brander al los gehad, maar piep bleef. Ik zal binnenkort, morgen waarschijnlijk, eens met de pc open flink gaan luisteren. Ik heb geen Realtek-kaart, maar onboard adaptertje...Op zaterdag 15 december 2001 22:06 schreef I_Stealth_I het volgende:
Weet je echt 100% zeker dat het je computer is en niet je monitor? Sommige netwerkkaarten piepen ook bij belasting...zoals Realtekjes
(bij mijn wat oudere LG 7d iig)
anders: terug piepen !
vuur met vuur bestrijden heet dat geloof ik
Haal NOOIT een spookrijder in !
Het zou kunnen dat er op de AGP-kaart een kleine fan zit die lawaai maakt... (vriend van me had dat, fan van 3*3cm ofzow, ronkte als een Harley
OC / CM - Begint eer ge Bezint