Toon posts:

ECS Bordje Met 1.33Ghz Athlon loopt vast??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een ECS bordje met onboard lan, met een amd athlon 1.33Ghz en hij loopt telkens vast? iemand enig id

verder zit er een seagate 40Gig schijf en een plextor brander en een liteon 40x cd speler

HELP!!! :'(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welk OS? Al eens een format c: geprobeerd? Je bios al geupdate? Welke drivers gebruik je?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 20:55 schreef phantom2k het volgende:
Ik heb dus een ECS bordje met onboard lan, met een amd athlon 1.33Ghz en hij loopt telkens vast? iemand enig id

verder zit er een seagate 40Gig schijf en een plextor brander en een liteon 40x cd speler

HELP!!! :'(
Meer systeeminfo graag

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

zoals de voeding.....

Verwijderd

Topicstarter
sorry het is een:

ECS K7S5A LAN
Amd Athlon 1.33Ghz
128Mb SDRam
40G Seagate 5400Rpm
300W voeding

Windows 2000

En de onderdelen zijn nieuw.

En hij wordt ook niet te warm 45 graden stressed

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Meer ram geheugen onder Win2k is zeker geen overbodige luxe, 256mb geeft 2k meer zuurstof.

Verder hmm. check www.ocworkbench.com, Ga naar de FAQ van het speciale ECS forum. onder de kop: "what drivers to install on Win2k" Vind je de volgende text:

-------------------

Install your video card drivers first, followed by the AMD AGP Patch. Then install AGP 1.07 using setup.exe or the .inf method. You also need to run SISIDE.EXE to make sure that all of the drives are in the correct DMA mode. Siside.exe does not produce any output when executed. Be aware that It's not enough to set "DMA if Available" in the device manager, you need to use the utility.

At this point if you need to, install theAudio Drivers, and/or the LAN Drivers.

With respect to the IDE drivers, I do not feel you should install them unless you have a reason to. After a lot of testing I have come to the conclusion that there's no performance advantage from using them, and so the trouble of installing extra drivers using the .inf method it's just not worth it.

---------

Toelichting: siside.exe zorgt ervoor dat je HD op ATA66 loopt ipv PIO. Scheelde bij mij echt heel veel snelheid! De AGP patch installeert de instructies die nodig zijn voor het goed functioneren van je AMD cpu'tje.

Verder: Bios updaten (liefst geen OCworkbench oc bios, die zijn minder snel en stabiel) gewoon ECS biosje dus.

Dit zou moeten werken!

Verwijderd

Topicstarter
ga ik proberen, ik hoop het :)

ps. loopt trouwens gewoon vast onder internetten en gewoon als ik bijv. op deze computer klik

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kleine hardwarematige toevoeging:

De slots van het mobo zijn heeeel erg strak! Soms is een klein trapje tegen kast al genoeg om de pc uit te laten vallen! Dan moet de kast open, AGP minimaal verder ingedrukt worden, en werkt ie weer. Misschien iets om nog mee te nemen bij nieuwe pogingen!

Enne ECS is erg kieskeurig wat betrefd Voedingen... zou voor de zekerheid ook nog even een andere proberen alst niet lukt

Verwijderd

Topicstarter
nog andere suggesties iemand? evt.

Verwijderd

Bij mij zorgde juist die AMD AGP-fix voor veel fouten onder Y2K. Startte zelfs nauwelijks meer op. Na verwijdering daarvan geen problemen meer.

Verwijderd

Verander in de advanced setup page

"auto detect dimm/pci clk"

en het zal weer werken zoals het moet.

Verwijderd

Misschien probleem met de koeling, ik had dat probleem ook maar dan met een tb1400 en een maxtor 40gb hd, toen zette ik de kast open en deed tie het gewoon. Die standaart coolermaster dingen 6I5H of zoiets is net iets te weinig.

Verwijderd

Hij moet eerst even de auto detect dimm/pci clk proberen.. als dat geen verschil maakt dan kan het een foute koeler zijn..
Pagina: 1