Toon posts:

DooM ports: Welke vind jij het best?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk, dat de meest mensen het wel weten. Sinds dat de doom sourcecode een paar jaar geleden vrij is gegeven, is er een ware wild groei aan nieuw doom versies ontstaan. Een van de eerst was BooM, een ware droom voor wad auteurs, aangezien je nu alle mogelijk linedefs had die je kon bedenken en meer!
Inmiddels is BooM uit ontwikkeld en houdt het TNT team zich met andere dingen bezig. De Fakkel is over genomen door nieuwe fanaten en zijn nieuwe ports als Legacy en ZDoom verschenen. Met fantastische features als OpenGL, support met bij horende lighting, water en zowaar een doom scripting language onder de naam fragglescript.

De groot vraag is nu, welke port geniet jouw voorkeur? Ik zelf ga voor Legacy. Hij weerkt gewoon heel gladjes en... Hij support tegenwoordig echt 3DFLOORS, ja je hoort het goed. Meerdere verdiepingen (met wat beperking) in DooM!

Verwijderd

niet warez bedoeld: waar kan ik da spel krijgen.

is wel vet meerdere vloeren en 3d.

Of kost ie geld"?

Verwijderd

Maak is screenshots :)

Verwijderd

Legacy is ook mijn fav, je kan springe en hebt een x + y as met de muis. ik krijg alleen de mp niet werkend :C

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 21:25
Op donderdag 13 december 2001 20:34 schreef Trias het volgende:
Ik denk, dat de meest mensen het wel weten. Sinds dat de doom sourcecode een paar jaar geleden vrij is gegeven, is er een ware wild groei aan nieuw doom versies ontstaan. Een van de eerst was BooM, een ware droom voor wad auteurs, aangezien je nu alle mogelijk linedefs had die je kon bedenken en meer!
Inmiddels is BooM uit ontwikkeld en houdt het TNT team zich met andere dingen bezig. De Fakkel is over genomen door nieuwe fanaten en zijn nieuwe ports als Legacy en ZDoom verschenen. Met fantastische features als OpenGL, support met bij horende lighting, water en zowaar een doom scripting language onder de naam fragglescript.

De groot vraag is nu, welke port geniet jouw voorkeur? Ik zelf ga voor Legacy. Hij weerkt gewoon heel gladjes en... Hij support tegenwoordig echt 3DFLOORS, ja je hoort het goed. Meerdere verdiepingen (met wat beperking) in DooM!
Is dat een officieel spel of door wat doom fans gemaakt? ZDOOM bedoel ik. ik wil het erg graag eens proberen namenlijk. En idd, zouden screens erg interessant zijn.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-11 23:07

FCA

Ik kon zelf ZDoom nooit aan de praat krijgen.
Hier screenies van Legacy Doom. Ze doen geen recht eraan, maar goed, dit was alles wat ik zo binnen luttele minuten tevoorschijn kon toveren.

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~venselr/DOOM000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~venselr/DOOM005.jpg

Met een resolutie van 1024x768 met lighting effecten Doom spelen...
Pure nostalgie, maar dan beter >:)

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

Mijn favoriete doom port is absoluut ZDaemon (http://www.truelights.com/).

Hiermee kan je namelijk via internet tegen elkaar doomen! Wat wil je nog meer! Ik heb zelf ook een server draaien :D.

• PsyFlash
Op vrijdag 14 december 2001 05:59 schreef Eikelbijter het volgende:
Mijn favoriete doom port is absoluut ZDaemon (http://www.truelights.com/).

Hiermee kan je namelijk via internet tegen elkaar doomen! Wat wil je nog meer! Ik heb zelf ook een server draaien :D.
Tnx, meteen even bekijken.
Doom is terug van weggeweest. 8-)

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 23:18

Tcq

Mijn favoriet is Doom Legacy http://legacy.newdoom.com/

Paar Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/games4/lanparty11/dlegacy1.txt
Thirdperson View

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/games4/lanparty11/dlegacy2.txt
Bloedspetters op de grond en muren

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/games4/lanparty11/dlegacy3.txt
Dynamic lighting op raketten en lampen

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/games4/lanparty11/dlegacy4.txt
Quake Stijl Console

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/games4/lanparty11/dlegacy5.txt
Free Mouselook, ingame in te stellen

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/games4/lanparty11/dlegacy6.txt
Ingebouwde multiplayer ondersteund Tcp/Ip & ipx tot 32 spelers :9~

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk 2 favovieten:
- Doom Legacy (omdat die gewoon veel leuke addons heeft, waarvan veel al genoemd zijn)
- jDoom (mooie lichteffecten, lens flares en 3D models, A3D support)

jDoom:
Afbeeldingslocatie: http://web.ukonline.co.uk/~macwarez/jDoom1.jpg
Sommige models zien er wat 'lomp' uit, maar het heeft wel wat :)

Afbeeldingslocatie: http://web.ukonline.co.uk/~macwarez/jDoom2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.ukonline.co.uk/~macwarez/jDoom3.jpg

Heeft iemand zin in een potje Doom Deathmatch / Co-op? :)

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
Cool. Gelijk downen!!!

• ilyc
  • Laatst online: 31-05-2024
Nou, het installeren en spelen lukt niet hoor, geen van allen.

Verwijderd

Toch ziet het er wel mooi uit, lijkt net zoals quake :P

Ik zit nu ook op school te doomen, maar ik kan alleen met 2 spelers spelen :( Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 14:34 schreef LaptopDude het volgende:
Toch ziet het er wel mooi uit, lijkt net zoals quake :P

Ik zit nu ook op school te doomen, maar ik kan alleen met 2 spelers spelen :( Weet iemand hier een oplossing voor?
Speel je de originele Doom of een van de addons?

• Tcq

Tcq

Als iedereen Doom Legacy download en iemand met een vette verbinding ff een server opzet kunnen we met z'n 16-en of 32-en ff een deathmatch houden (moet die wel ff het server-ip posten)

Soort van GOT-Doom Legacy competitie >:)

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• PsyFlash
Op vrijdag 14 december 2001 14:43 schreef General_Freakazoid het volgende:
Als iedereen Doom Legacy download en iemand met een vette verbinding ff een server opzet kunnen we met z'n 16-en of 32-en ff een deathmatch houden (moet die wel ff het server-ip posten)

Soort van GOT-Doom Legacy competitie >:)
Een goed idee, maar daar is idd behoorlijk wat bandbreedte voor nodig. geen std. @home account dus. Ik zou graag medoen hoor, ik heb em ook al aan de praat gekregen hier, ik moet alleen de zdoom versie nog vinden / bekijken.
Op vrijdag 14 december 2001 13:43 schreef Terr het volgende:
Ik heb eigenlijk 2 favovieten:
- Doom Legacy (omdat die gewoon veel leuke addons heeft, waarvan veel al genoemd zijn)
- jDoom (mooie lichteffecten, lens flares en 3D models, A3D support)

jDoom:
[afbeelding]
Sommige models zien er wat 'lomp' uit, maar het heeft wel wat :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Heeft iemand zin in een potje Doom Deathmatch / Co-op? :)
over Doom DM, zie boven :), maar ik wil ook wel een keer een 1 vs 1 match spelen met iemand, hebben we geen server nodig namenlijk. Ik vind die screens heel interessant worden, alleen de models hebben echt wat bijschaving nodig.
Van zDoom gesproken eikelbijter had toch een server open? kunnen we daar wel op spelen lijkt me.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 14:41 schreef Terr het volgende:

[..]

Speel je de originele Doom of een van de addons?
Ik gebruik die demo van www.doom.com op school :) Maar ik weet al waar ik de full version kan downen >:) Als ik die dus hebt kan ik wel met meerdere personen?

Owja ik heb net JDoom getest, ziet er toch nog wel leuk uit, maarre ik speel op res 1600 en ik heb best een lage FPS [35], hoe kan dat nou ik heb een gforce3? En hij onthoud mijn instellingen niet :'( En ik heb ook geen geluid :(

• Tcq

Tcq

over Doom DM, zie boven :), maar ik wil ook wel een keer een 1 vs 1 match spelen met iemand, hebben we geen server nodig namenlijk. Ik vind die screens heel interessant worden, alleen de models hebben echt wat bijschaving nodig.
Van zDoom gesproken eikelbijter had toch een server open? kunnen we daar wel op spelen lijkt me.
Maak maar een game, post de ip en ik kom eraan

(Als je tenminste Doom Legacy gebruikt)

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 15:40 schreef LaptopDude het volgende:

[..]

Ik gebruik die demo van www.doom.com op school :) Maar ik weet al waar ik de full version kan downen >:) Als ik die dus hebt kan ik wel met meerdere personen?

Owja ik heb net JDoom getest, ziet er toch nog wel leuk uit, maarre ik speel op res 1600 en ik heb best een lage FPS [35], hoe kan dat nou ik heb een gforce3? En hij onthoud mijn instellingen niet :'( En ik heb ook geen geluid :(
De shareware versie van Doom kan ook met meerdere mensen, maargoed :)

jDoom is misschien niet hele optimized voor een GeForce3 :P
35fps is toch goed te spelen? hoe start jij jDoom? met DLaunch? die onthoudt je instellingen wel (klik anders "Save" en save het als JDoom.dlo ofzo)

• PsyFlash
[o.t.]
Doom legacy, Zdoom what jij wil, maar heb je geen icq of msn of zo? praat wat makkelijker er vervuild de topic niet.
[/o.t.]

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 15:44 schreef Terr het volgende:

[..]

De shareware versie van Doom kan ook met meerdere mensen, maargoed :)

jDoom is misschien niet hele optimized voor een GeForce3 :P
35fps is toch goed te spelen? hoe start jij jDoom? met DLaunch? die onthoudt je instellingen wel (klik anders "Save" en save het als JDoom.dlo ofzo)
Ow als dat zo is dan lijkt het me helemaal kewl >:)

Ja 35 FPS valt wel te spelen, maar ik wil meer ;)

Aha dus ik moet met Dlaunch opstarten, had eerst met jDoom.bat gedaan :D

Owkey het is me nu gelukt om muziek te krijgen maar geen sound effecten, hoe los ik dat op?

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 15:50 schreef LaptopDude het volgende:

[..]

Owkey het is me nu gelukt om muziek te krijgen maar geen sound effecten, hoe los ik dat op?
Staat bij DLaunch No sound uit? en Disable sfx enz? :)
of heb je Use A3D 3.0 aan terwijl je dat niet support?

Verwijderd

Oei Doom begint te flippen, maar ik ga vanavond wel verder, mijn Medal of Honour download is net klaar :P

• Tcq

Tcq

Net ff een potje Doom Legacy gedaan met psyflash.

De multiplayer van DL werkt en het draait lekker :)

Verwijderd

Geluid doet het al :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
Ik wist niet dat Doom er zo kewl kon uit zien })

The devil is in the details.

Verwijderd

Mooi dat DL goed te multiplayeren is, anders konden we ook nog jDoom doen, die heeft ook TCP/IP support :)

• PsyFlash
Op vrijdag 14 december 2001 16:59 schreef General_Freakazoid het volgende:
Net ff een potje Doom Legacy gedaan met psyflash.

De multiplayer van DL werkt en het draait lekker :)
Ja was erg leuk, alleen muis deed een beetje stroef. Ik zou graag dat jDoom ook eens online proberen, of dat zDoom.
Leuk speelgoed wel, maar het is lastig schieten op sprites en lastig te zien waar zij mee schieten.
In dat geval lijkt jDoom me de beste.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ben eindelijk weer terug!

Wat ook cool is: Doomconnector (www.xodemultimedia.com)

Een connector service voor doom en voor de meeste ports over het internet!

/edit:
Jammer alleen van een iet wat kleine populatie. Zullen we daar eens wat aan gaan doen?

Iemand zin in een potje?

Verwijderd

Topicstarter
Nobody want to play :(

• PsyFlash
Op zaterdag 15 december 2001 15:12 schreef Trias het volgende:
Nobody want to play :(
:) relax, niet iedereen zit constant te refreshen op deze topic, als je wilt spelen icq me maar.
ik wil bijna elk spel op ieder moment wel online spelen.

Vooral unreal tournament. maar goed, doom is ook leuk.

Verwijderd

Zou je bij jDoom dan aan de model kunnen zien welk wapen hij/zij gebruikt? bij de sprites is het dus iig niet zo (maar dat hoeft niets te zeggen)

Ik wil trouwens wel spelen, ik weet alleen niet of ik vanavond tijd heb / hoelaat ik thuiskom. Zullen we anders daten voor morgen? :P

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand wil spelen.

Ik ben regelmatig te vinden in de doom connector lobby en bereid tot een potje legacy DM

• PsyFlash
Ik ben via icq te berijken, die doom connecter lobby bekijk ik nog wel een keer.
Op zaterdag 15 december 2001 20:36 schreef Terr het volgende:
Zou je bij jDoom dan aan de model kunnen zien welk wapen hij/zij gebruikt? bij de sprites is het dus iig niet zo (maar dat hoeft niets te zeggen)
nee inderdaad, ik denk zelfs dat er een goeie kans is, dat je het inderdaad kunt zien

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op zaterdag 15 december 2001 20:36 schreef Terr het volgende:

Ik wil trouwens wel spelen, ik weet alleen niet of ik vanavond tijd heb / hoelaat ik thuiskom. Zullen we anders daten voor morgen? :P
Mja, elk pupke heeft altijd hetzelfde wapen, dus zoveel veranderd er niet. De wapens zijn wel zichtbaar, maar die standaard gasjes gebruiken een wapen dat er wel nogal groot uitziet voor een pistool :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Chaot
  • Laatst online: 22:46
Doom rulet gewoon

doom legacy vooral :9~

• PsyFlash
Op maandag 17 december 2001 20:11 schreef Chaot het volgende:
Doom rulet gewoon

doom legacy vooral :9~
Ja het is leuk dat oude spel eens terug te zien in een nieuw jasje. ik denk dat Zdoom toekomst heeft als het eens goed uitgewerkt wordt
Pagina: 1