[USB] XP freest bij insteken apparaat

Pagina: 1
Acties:

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Duron 800 op een Tyan moederbord met KT133 chipset. We hebben een Logitec iFeel Mouse en een Logitec Webcam Express. Onder Windows 2000 heb ik vrij veel problemen gehad met het constant niet meer reageren dan die apparaten op willekeurige momenten, maar dat heb ik wonder boven wonder ooit eens perfect in orde gekregen.
Echter een corrupt file system heeft ons doen herinstalleren en we draaien nu XP 2600 Professional. Natuur lijk begon de USB bullshit gelijk opnieuw, muis freest, webcam werkt 10 sec, dan freezen ze allebei enz. Jullie kennen de KT133 dus je weet waar ik het over heb :)
Dus ik dacht... laat ik lui zijn en een USB PCI kaartje gaan kopen, ik doe dat dus en heb nu een kaartje met 5 USB poortjes vanachter ;) . Ik heb Onboard USB uitgeschakelt in het BIOS en ik dacht ja probleem opgelost.
Niet dus, in plaats dat de USB devices gewoon stoppen met werken, freest heel het OS als ik de 2 apparaten inplug !!
Wat moet ik nu doen ?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je nou eens het ene apparaat in je onboard poort doet en het andere apparaat in je andere poort?

het kan misschien aan de stroomvoorziening liggen? een usb hub met eigen stroomvoorziening valt te proberen.

• XTerm
Dat helpt niet, van zodra ik zelfs maar de muis insteek freest heel het systeem |:(

Weet iemand een oplossing ?

• XTerm
Kleine update.

Ik heb de USB kaart getest, dwz in een andere computer met 5 USB apparaten eraan, de bus op VOLLE stress. Die kaart werkt perfect.

Op de andere PC heb ik nu Windows 2000 SP2 Dutch staan. Exact hetzelfde probleem als onder XP, random freezes van het OS, en garantie een freeze als ik probeer de webcam te gebruiken.

De Cam werkt perfect op mijn PC.

Wie o wie red mij uit deze bodemloze put ? :)

• XTerm
Niemand ???

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:52
biosupdates.
via 4 in 1 drivers
Via usb filterdriver
etc. etc.

je weet wel het standaard via/usb verhaal ?

• XTerm
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te antwoorden op dit vervelende probleem, zelf laat ik dit soort topics meestal links liggen :)

Maar, ja ik ken het via usb verhaal, de 4in1 drivers 4.36 zijn geisntalleerd uiteraard, Bios is upgedate, van die filterdriver heb je daar een linkje van ?

Echter het systeem freest evengoed als ik iets in die USB kaart steek, dat heeft toch niets te maken met een buggy chipset rigth ?
Pagina: 1