Toon posts:

Fane hoorn tweeters

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Uit een oude PA-box heb ik twee hoorn-tweeters gehaald :9~, waarvan ik graag wat meer wil weten.

Op de achterkant van de magneet van de tweeters staat "Batley Fane Yorks", en op de zijkant vind ik een stickertje met daarop "J73".

Ik ken dit merk niet, maar de tweeters zien er erg goed/proffesioneel uit; ze zijn van metaal en hebben een geluidsdruk om u tegen te zeggen. Daarom ik via google zoeken, en vond de site www.fane-acoustics.com. Een week geleden heb ik een meeltje gestuurd met de vraag of zij mij wat over deze tweeters konden vertellen, maar ik heb nog steeds geen reply. :(

Kan iemand mij het een en ander vertellen over dit het merk Fane en over deze hoorn-tweeters? Het type nummer is vermoedelijk J73, verdere info heb ik niet :'( :'(

Tanx a lot!!

Verwijderd

Op de site is de "j"-serie allebei 100 watt, dus je kan aannemen dat die van jou dat ook is. Ondanks dat het type van die van jou er niet opstaat. Maar misschien krijg je nog antwoord.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan dan echt niemand me iets vertellen over het merk Fane??
Zoniet, boeit op zich niet zo veel, ik bedoel maar, als je het niet weet kun je t ook niet vertellen, maar ik ben gewoon benieuwd;

Is dit een goed/betrouwbaar merk, heeft iemand er ervaringen mee? Of is het een wazig B-merk? Ik heb met google gezocht, maar kon niet echt veel vinden over Fane. Is het de moeite waard deze tweeters in een nieuwe box te planten? *D

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 22:26 schreef Prikkeldraad het volgende:
Kan dan echt niemand me iets vertellen over het merk Fane??
Zoniet, boeit op zich niet zo veel, ik bedoel maar, als je het niet weet kun je t ook niet vertellen, maar ik ben gewoon benieuwd;

Is dit een goed/betrouwbaar merk, heeft iemand er ervaringen mee? Of is het een wazig B-merk? Ik heb met google gezocht, maar kon niet echt veel vinden over Fane. Is het de moeite waard deze tweeters in een nieuwe box te planten? *D
Fane was vroeger een a-merk in de PA..hoe dat nu is? ...ik zou het niet weten..

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Ooit eens een oude Fane buizen PA versterker gehoord... Klonk vooral als 'oude PA' vaker klinkt...
Maar dat was ook niet echt een objectieve fatsoenlijke situatie hoor.
Maar het is wel degelijk spul...Of het ook lekker klinkt is een 2e

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Zo'n hoorn is echt heel lastig te combineren met andere drivers. Wat je zou kunnen doen is nog een hoorn voor het mid, en dan een goed rendabele 12-inch woofer erbij, liever twee. Maar ik denk dat het allemaal een beetje verspilde moeite is.

Verwijderd

Heb zelf ook diverse Drivers van Fane (4 x 15", 4x 12", 2x midrange hoorns en 2x HF hoorns >:) ) Ik ben er zelf heel erg tevreden over en vooral de oude series van Fane zijn van ZEEER goede kwaliteit. :9~ (ken geen voorbeelden van de nieuwe modellen).

Prikkeldraad, zou je misschien een foto kunnen posten van die hoorns, misschien dat het dezelfde zijn als ik heb, maar hij zit in me kast, en ik ben niet van plan om hem uit te bouwens eigenlijk. ;)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 14 december 2001 03:30 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

Fane was vroeger een a-merk in de PA..hoe dat nu is? ...ik zou het niet weten..
Jaja! Ze hadden altijd een stand op de Firato (wie kent dat nog?), en als beginnend DJ/Drive in mannetje verslond ik hun folders. Helemaal wegdromend ervan!

Nu al geen eeuwen van het merk gehoord.

Als ik weer eens bij mijn ouders ben zal ik de folders eens opzoeken (ik heb ze nog, als ze niet zijn "opgeruimd" door iemand...)

Werd door een bedrijf geleverd die rookmachines hadden (dat was nieuw toen) en van dat vuurwerk in cassettes (heb ik ook nog gehad; levensgevaarlijk! Maar wel errug stoer!)

Cool om daar hoorntjes van te hebben zeg! :)

Verwijderd

Vuurwerk ik cassettes? Hoe werkt dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
iedereen tanx voor de replies, waarschijnlijk komen ze in een mooi speakertje met een 15inch woovertje erbij (heb ik nog liggen, ff samen aangesloten met filter, en klinkt echt fantastisch)
Nog ff aan O1V: een foto zal helaas niet lukken; kheb geen webcam oid :'(
Ik kan je wel iets vertellen over de maten van de tweeter, kun je misschien vergelijken met de jouwe;
de voorkant van de hoorn is ongeveer 18 bij 7,5 cm; de knobbel achterop heeft een doorsnee van 6cm en is zo'n 3,5 cm hoog; ik noem het maar een knobbel, want de magneet die er zit, is niet zichtbaar door het metaal wat er om heen zit; Totale diepte van de hoorn is 15,8 cm.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 15 december 2001 05:17 schreef HlpDsK het volgende:
Vuurwerk ik cassettes? Hoe werkt dat dan?
Dat waren ronde plastic bakjes met een papieren dekseltje bovenop en twee metalen pinnetjes aan de onderkant. Die zette je dan in een houder, daar kwam een draad uit die naar een detonator ging (met sleutel en rode knop!!!)

Knop ingedrukt was kanllen.

Die cassettes had je in allerei uitvoeringen; magnesium flits, sterretjes, rook, bengaals vuur. Noe maar op. :)
Pagina: 1