D-link DP-101 loopt regelmatig vast

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik heb hier een D-link DP-101 printserver liggen van ergens om te onderzoeken wat er mis is.

Deze loopt relmatig vast zonder reden. Stroom uit en weer in en dat ding werkt weer. Pc 's krijgen fouten bij schrijven naar poort en dergelijke.

Een tweede vraag hoe kun je deze dingen het best instellen.
Fixed ip veronderstel ik.

Maar nu zou ik graag eens weten wat volgende opties juist zijn.
Met manual en DHCP ben ik vertrouwd. Bootp had iets te maken met dhcp van nekaarten om te booten ofzo ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[IP Assignment Methods]
1 - Manual Assignmemt <Disable>
2 - RARP          <Enable>
3 - BOOTP        <Enable>
4 - DHCP          <Enable>
0 - Return to TCP/IP Menu

Enter Selection:

Ik heb trouwens gezien op mijn server dat hij een BOOTP lease heeft en geen DHCP lease.

ARP ken ik wel om devices een ip te geven maar wat is RARP ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik heb nu wel een optie gevonden om de firmware up te daten maar hoe doe ik dat ?
code:
1
2
3
4
[Download Firmware]
1 - TFTP Server IP Address <0.0.0.0>
2 - Download
0 - Return to Tools Menu

Ik heb een W2k adv server kan die TFTP server zijn of is daar een apart tooltje.

Ik ga eerst ff snuffelen op de dlink site nu.

edit:

Op hun ftp server heb ik recentere firmware gevonden
Echter in die file zitten twwe bestanden
21/03/2000 20:23 524.288 DP101.BIN
21/03/2000 20:23 65.536 DP101.DWL
Dus een van 512kb en 64kb
Geen readme te bespeuren noch op de ftp noch op de site. Dus hoe krijg ik dat nu in dat bakje ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Weet iemand hoe je een "TFTP Server" opzet onder W1kadv server om ff die firmware te updaten ?

:)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Klein schopje

:)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Nog eens een poging. Ik heb namelijk geen enkel idee hoe ik het oplos. En op het net vind ik ook al niet veel bruikbaar :(