Het gaat om de monitor van mijn 2e PC, welke functioneert als brander PC, MP3 servertje, DVD/DiVX doos etc. Hier hangt een behoorlijk oude Highscreen 14" 1457LE-II monitor aan en deze functioneerde op 800x600 altijd prima.
Ik zet de monitor ook altijd uit als ik weg ben en APM gooit zowiezo de monitor 'uit' na 15 minuten. Anyway, mijn 2e PCtje was bezig een DIVXje te berekenen (decompressie naar AVI/MPEG) en daar was hij al een uurtje of 14 mee bezig en meestal stond mijn monitor uit. Nu was ik even wat boodschappen doen en kom terug .. wilde ik even kijken of hij klaar was.
Zet ik de monitor aan, krijg ik geen beeld, gaat die grote groene aan/uit knop (met led er in) knipperen en hoor ik een 'tikkend' of 'klikkend' geluid uit de monitor komen. Alsof hij telkens aan het switchen is van resolutie ofzo!
Ik heb de PC een harde reset gegeven (je weet maar nooit), monitor kabels even overnieuw aangesloten en er ook maar es ff een mep opgegeven maar ehrm nee.. hij blijft het doen. Of eigenlijk, hij blijft het dus NIET doen.
Iemand enig idee wat er loos is? Zeker met dat tikkende/klikkende geluid? (tik - tik - tik - tik etc). Zekering kapot ofzo of is het een afschrijver?
PC in kwestie, voor de volledigheid:
Pentium III 500Mhz (Katmai)
Abit BH6 (1.0)
Matrox G200 8MB AGP TV-Out (Retail)
2x Creative Voodoo II 12MB (SLI'd)
SB 32pnp
NCR810 SCSI-II
Realtek 10/100Mbit PCI kaartje
2x IBM 4.3 GB HD (IDE) + 1x Quantum Fireball 1.2GB SCSI-II
Creative Encore MPEG kaartje
TEAK 24x CDROM
LiteOn 16x CDRW
Philips CDD2000 CDR
Mycom Bigtower (Inwin 600), 250 Watt PSU
Windows 98SE, DX8.0a met de laatste G200 + V2 drivers (3dfx Reference).
Ik zet de monitor ook altijd uit als ik weg ben en APM gooit zowiezo de monitor 'uit' na 15 minuten. Anyway, mijn 2e PCtje was bezig een DIVXje te berekenen (decompressie naar AVI/MPEG) en daar was hij al een uurtje of 14 mee bezig en meestal stond mijn monitor uit. Nu was ik even wat boodschappen doen en kom terug .. wilde ik even kijken of hij klaar was.
Zet ik de monitor aan, krijg ik geen beeld, gaat die grote groene aan/uit knop (met led er in) knipperen en hoor ik een 'tikkend' of 'klikkend' geluid uit de monitor komen. Alsof hij telkens aan het switchen is van resolutie ofzo!
Ik heb de PC een harde reset gegeven (je weet maar nooit), monitor kabels even overnieuw aangesloten en er ook maar es ff een mep opgegeven maar ehrm nee.. hij blijft het doen. Of eigenlijk, hij blijft het dus NIET doen.
Iemand enig idee wat er loos is? Zeker met dat tikkende/klikkende geluid? (tik - tik - tik - tik etc). Zekering kapot ofzo of is het een afschrijver?
PC in kwestie, voor de volledigheid:
Pentium III 500Mhz (Katmai)
Abit BH6 (1.0)
Matrox G200 8MB AGP TV-Out (Retail)
2x Creative Voodoo II 12MB (SLI'd)
SB 32pnp
NCR810 SCSI-II
Realtek 10/100Mbit PCI kaartje
2x IBM 4.3 GB HD (IDE) + 1x Quantum Fireball 1.2GB SCSI-II
Creative Encore MPEG kaartje
TEAK 24x CDROM
LiteOn 16x CDRW
Philips CDD2000 CDR
Mycom Bigtower (Inwin 600), 250 Watt PSU
Windows 98SE, DX8.0a met de laatste G200 + V2 drivers (3dfx Reference).
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)