[Monitor] Erhm Houston, we've got a problem....

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Het gaat om de monitor van mijn 2e PC, welke functioneert als brander PC, MP3 servertje, DVD/DiVX doos etc. Hier hangt een behoorlijk oude Highscreen 14" 1457LE-II monitor aan en deze functioneerde op 800x600 altijd prima.

Ik zet de monitor ook altijd uit als ik weg ben en APM gooit zowiezo de monitor 'uit' na 15 minuten. Anyway, mijn 2e PCtje was bezig een DIVXje te berekenen (decompressie naar AVI/MPEG) en daar was hij al een uurtje of 14 mee bezig en meestal stond mijn monitor uit. Nu was ik even wat boodschappen doen en kom terug .. wilde ik even kijken of hij klaar was.

Zet ik de monitor aan, krijg ik geen beeld, gaat die grote groene aan/uit knop (met led er in) knipperen en hoor ik een 'tikkend' of 'klikkend' geluid uit de monitor komen. Alsof hij telkens aan het switchen is van resolutie ofzo! :? :?

Ik heb de PC een harde reset gegeven (je weet maar nooit), monitor kabels even overnieuw aangesloten en er ook maar es ff een mep opgegeven maar ehrm nee.. hij blijft het doen. Of eigenlijk, hij blijft het dus NIET doen.

Iemand enig idee wat er loos is? Zeker met dat tikkende/klikkende geluid? (tik - tik - tik - tik etc). Zekering kapot ofzo of is het een afschrijver?

PC in kwestie, voor de volledigheid:

Pentium III 500Mhz (Katmai)
Abit BH6 (1.0)
Matrox G200 8MB AGP TV-Out (Retail)
2x Creative Voodoo II 12MB (SLI'd)
SB 32pnp
NCR810 SCSI-II
Realtek 10/100Mbit PCI kaartje
2x IBM 4.3 GB HD (IDE) + 1x Quantum Fireball 1.2GB SCSI-II
Creative Encore MPEG kaartje
TEAK 24x CDROM
LiteOn 16x CDRW
Philips CDD2000 CDR
Mycom Bigtower (Inwin 600), 250 Watt PSU

Windows 98SE, DX8.0a met de laatste G200 + V2 drivers (3dfx Reference).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn monitor tikt als hij wel aanstaat, maar geen video-signaal krijgt, en dan gaat ook het lampje knipperen.
Dus als kabels goed zijn: wissel monitor (als dat kan) om je videokaart te testen.

Apollo 13 signing off..

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 18:59 schreef robbb het volgende:
Mijn monitor tikt als hij wel aanstaat, maar geen video-signaal krijgt, en dan gaat ook het lampje knipperen.
Dus als kabels goed zijn: wissel monitor (als dat kan) om je videokaart te testen.

Apollo 13 signing off..
Oh dat klikt hoopvoller.. tja hij heeft geen OSD dus zo zou hij dat ook kunnen 'weergeven' ja. Maar je schrikt je wel dood als dat ding ineens gaat tikken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Helaas... dat is het toch ook niet. Heb hem aangesloten op mijn andere PC en daar blijft hij ook op klikken/tikken. SJIT :( Ding is natuurlijk niets waard dus hem laten fixen is gewoon niet de moeite en ik moet toch een 2e monitor hebben.. GESLACHTSGEMEENSCHAP!

Verwijderd

heeft dat vidbordje geen tv-out?

...
t ziet er niet uit maar scheelt de prijs van een monitor.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik wil natuurlijk de GOEDE files op CD gooien .. en dat leest voor geen meter op een TV..Heb je zo de verkeerde directory te pakken :) De TV-out van de G200 is ook niet echt schokkend te noemen maar was 1 van de eeste videokaarten met zo'n feature onboard dus toen wel leuk..

Ik zit er nu zelf aan te denken om een gebruikte 19" te scoren en mijn 17" dan maar aan die 2e PC te hangen. Een 15" monitor moet toch al gauw 200,- (gebruikt) of 400,- nieuw opbrengen en hier en daar zie ik toch wat koopjes op het 19" vlak...

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Ik had een paar jaar terug ook nog zo'n oude 14" highscreen. Normaal deed ik hem altijd uit als ik wegging, maar een keertje was ik het vergeten en had ik hetzelfde als wat jij nu heb. Ben er nooit achter gekomen wat het was, heb hem toen maar bij het oud vuil neergezet

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Ik heb ook exact dezelfde monitor, maar kan niks vinden in de handleiding over knipperende aan/uit knop. Bij mij begint hij ook aardig wat kuren te vertonen en ik ben bang dat hij bijna aan z'n einde is...

Ik vermoed dat het probleem bij jou aan de monitor zelf ligt, maar verder kan ik je ook niet helpen.

Verwijderd

had enige tijd geleden hetzelfde met een 17" scherm(dat klikkend geluid),heb hem laten doormeten door een maat van mij.
een soort transistor die in de hoogspanning transfo ingebouwd zit was stuk,dus moest er een nieuwe transfo in.
kost rond de 150 gulden in mijn geval. :(
scherm is maar 2 jaar oud,dus heb ik maar een nieuwe transfo besteld.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ja ik heb ook zo'n vermoeden dat het aan de monitor ligt en dit beestje is echt OUD. 800x600 perste hij er ook maar net uit op het randje van 60Hz. Maar goed, als alles goed gaat hoop ik Zaterdag een leuke vervanging te hebben. :)

Pagina: 1