Host netwerk-game achter firewall en proxy

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe doe ik het, wat heb ik er voor nodig en is het een beetje veilig ?!

info : proxyserver van microsoft en heeft winsocks draaien

• Blizard
  • Niet online
niemand ? :(
Kan ik op één of andere manier een spel hosten van achter een firewall/proxy-server.

Of kan ik een servertje draaien (ftp etc ?) ..

niemand ervaring hiermee ?!

Verwijderd

Een ftp server ofweb server is geen probleem, je zet de poorten open die je nodig hebt. 21 en 80

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 18:47
Een FTP of WEB server is idd geen probleem. Als je een game wilt hosten zal die op de server zelf moeten draaien en niet daarachter, dat kan niet volgens mij.

Dit omdat een machine achter de server geen internet adres heeft maar alleen een intern adres. Als je daar een game host zal ie bv. op 192.168.100.3 gaan zitten luisteren, terwijl mensen van internet connecten naar je server op 65.45.23.128 (bijvoorbeeld)
...

dacht ik...

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Verwijderd

Je wil dus een game server gaan draaien? b.v een UT server? Effe uitzoeken op welke poorten deze draait en forwarden vanaf de server.

Verwijderd

Spellen die je via Westwood shared balabblab speelt zijn firewall compatible dus dan kan jij zelfs hosten achter je firewalletje, andere spellen zoals kwak en ut moet je of een server op je firewall hebben staan (kan gewoon in een niet-grafische modus) of je moet je firewall zo instellen dat de juiste poorten door je firewall doorgestuurd worden naar je eigen pc.

• Blizard
  • Niet online
Het gaat in dit geval om Colin Mcrae.
Het is niet echt een server draaien (zoals een ut-server en dergelijke) maar gewoon een game hosten.

Wanneer ik dus de poort die het spel gebruikt openzet, zou ik kunnen hosten en de anderen via m'n internet-ipadres (dat van de server) mij kunnen bereieken ? (ik met prive-adres)

edit:

Kan het iets worden als ik directplay gebruik ?! Ik kan namelijk niet goed aan het concept aanuit. Microsoft heeft er niet echt een heel duidelijke help-site over :(

• Blizard
  • Niet online
schupje ?! :(
Ik tracht al maanden zelf een game te hosten vanachter een firewalletje :(

Verwijderd

met proxy is dat niet/nauwelijk mogelijk.
ik zou hier echt gaan voor NAT oplossing, waarmee je poorten kunt mappen naar je gameserevr, hiermee zou het geen probleem mogen opleveren met hosten van gameserver achter je firewall. suc6

ps. als het moet , maar echt alleen als het niet anders kan kun je ICS proberen. maar gebruik liever een fatsoenlijk program.

• Blizard
  • Niet online
Hoe gaat dit dan concreet in z'n werk (benodigde software op server en client pc)
linkje ?

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 18:15 schreef Blizard het volgende:
Hoe gaat dit dan concreet in z'n werk (benodigde software op server en client pc)
linkje ?
ik zelf adviseer winroute, omdat je dan op clients geen software nodig hebt.

www.winroute.nl
download de simpele/home versie
lees even de korte instructies *zeer simpel en nederlands*
zet je instellingen op server goed en op clients.
dan moet je even zoeken in winroute lite naar portmapping (poortmappen) en hier dan de desbetreffende poorten doorlusssen naar je gameserver.
en ziedaar , werken die hap :)

edit :
ik hoop dat links hier mogen anders zit er zo slot op :)

de juiste software (winroute lite) staat hier :
http://new.tinysoftware.com/tiny/files/apps/wrl41en.exe

de nederlandse handleiding :
edit3 : na controle blijkt er op site nederlands te staan, maar dat is de japanse manual ?!??!!

edit2 : hier stond de japanse manual :z

suc6
Pagina: 1