[nbfw] smbdnbfw doet zijn taak niet

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nmbdnbfw smbdnbfw nmbd smbd gestart, in die volgorde. Het werkte ook goed, tot iemand op een share probeerde te komen van een computer achter de firewall met nbfw. Maar dan krijg je een foutmelding van windows, zoiets van inaccesseble. Maar de rechten van die share staan wel goed. Heeft iemand enig id?

Verwijderd

je firewall blokt de poort lijkt mij?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 08:16
Op donderdag 13 december 2001 18:44 schreef Blubber het volgende:
Ik heb nmbdnbfw smbdnbfw nmbd smbd gestart, in die volgorde. Het werkte ook goed, tot iemand op een share probeerde te komen van een computer achter de firewall met nbfw. Maar dan krijg je een foutmelding van windows, zoiets van inaccesseble. Maar de rechten van die share staan wel goed. Heeft iemand enig id?
Heb je gezopen ? |:(

-

• Blubber
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 18:50 schreef ultimate het volgende:
je firewall blokt de poort lijkt mij?
Dat kan niet, want hij is (nog) niet dichtgetimmerd. Alle poorten op alle protocollen op alle interfaces staan open. Ja... ik weet dat dat onveilig is.
Op donderdag 13 december 2001 18:53 schreef Juicy het volgende:
[..]

Heb je gezopen ? |:(
Was het maar zo'n feest. Ben beetje moe... :)

Verwijderd

is de firewall een aparte computer?
dan moet hij de port wel voorwarden naar de smb server.

• Blubber
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 18:58 schreef ultimate het volgende:
is de firewall een aparte computer?
dan moet hij de port wel voorwarden naar de smb server.
Het zit zo, computer 1 is de router/firewall. Deze draait samba om shares te serveren, en nbfw om netbios te forwarden. Daarachter hangen computer 2 en 3. Nou is het de bedoeling dat anders mensen, vanbuiten mijn interne LAN, op computer 2 en 3 moeten kunnen komen. Dat zou dus met smbdnbfw moeten gebeuren, maar die doet zijn werk schijnbaar niet.

Verwijderd

Check effe of het duidelijk overkomt:
je hebt een server met twee netwerkaarten
1 op het internet
en 1 zit op je lokale netwerk
je pc's op je lokale netwerk hebben bestanden gedeeld
en de mensen van internet moeten deze kunnen bereiken?
heb ik het nu helemaal goed?

• Blubber
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 19:09 schreef ultimate het volgende:
Check effe of het duidelijk overkomt:
je hebt een server met twee netwerkaarten
1 op het internet
en 1 zit op je lokale netwerk
je pc's op je lokale netwerk hebben bestanden gedeeld
en de mensen van internet moeten deze kunnen bereiken?
heb ik het nu helemaal goed?
Bijna helemaal, eth0 hangt aan het grote netwerk, en eth1 hangt aaan me interne netwerk...

Verwijderd

welke besturingssystemen draaien de pc's
als het allemaal linux is dan zou ik via nfs de bestanden op de server beschikbaar maken en vanaf daar met samba verdelen.

• Blubber
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 19:15 schreef ultimate het volgende:
welke besturingssystemen draaien de pc's
als het allemaal linux is dan zou ik via nfs de bestanden op de server beschikbaar maken en vanaf daar met samba verdelen.
De router draait linux, de rest draait winXP

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ik zal het nog maar een keer zeggen wat ik in mijn vorige post ook al zei: voor nbfw-patch dingen kun je beter even op de campus navragen in b.v. in de nieuwsgroep utwente.os.linux.
Daarnaast zie ik dat je zowel de nmbdnbfw en smbdnbfw draait en de versies zonder de patch: nmbd en smbd. Misschien is het handig om van elk maar een te draaien, dus alleen nmbdnbfw en smbdnbfw of een andere combinatie, maar dat staat allemaal in de documentatie :)
Vergeet trouwens niet bij de nieuwere samba versies het het juiste forward scriptje in de sbin directory van samba te zetten. Deze moet dan samba-nbfw gaan heten. Deze zitten bij de patch en het verschilt per kernel welke je wilt gebruiken.
Het is ook wel handig als je problemen hebt met samba om dan een relevant deel van je smb.conf en de fouten in nmb.log en smb.log te vermelden.
Pagina: 1