Toon posts:

Hoeken afronden

Pagina: 1
Acties:
  • 821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina met een tabel, en daar in het midden een iframe(ie)/ilayer(ns). Het midden is geel.Rand is zwart.

Heeft iemand een tip om deze af te ronden (vb gifjes oid)

Dit is de site

Verwijderd

Drie plaatjes van maken. |pic1|pic2|pic3| waarbij je in pic1 en pic2 afgeronde hoeken hebt getekend.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A denkt aan dat ene meisje dat perse rondje hoekjes wilde hebben... ;)

Tabel met drie cols en drie rows, uiterste hoeken gifjes proppen

|{ brrr }] |

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
Ik wou net zeggen, * Yellow|A , Lotte was het hè? :z

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je in een tabel? Als ik dat doe dan krijg ik lijntjes er tussen (border heb ik op nul).
Kun je me een voorbeeld geven?

• Dennis
  • Laatst online: 15:03
Op donderdag 13 december 2001 18:55 schreef ImaStar het volgende:
Drie plaatjes van maken. |pic1|pic2|pic3| waarbij je in pic1 en pic2 afgeronde hoeken hebt getekend.
1 en 3 toch :?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

Pelle

🚴‍♂️

[topic=193592/1/25]

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
of wachten op CSS3 :+

maar inderdaad met plaatjes lijkt mij de enige manier

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
je ken keike hou ik het gedaan heeft: Mijn sijt in wording, 't is nu nog niks hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets zoek ik ja, alleen dan zonder frames.
Wat ik al zei: Als ik met tabellen doe dan krijg ik randjes er tussen.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 13 december 2001 21:00 schreef MMB het volgende:
Zoiets zoek ik ja, alleen dan zonder frames.
Wat ik al zei: Als ik met tabellen doe dan krijg ik randjes er tussen.
Dan zuigen je tabellen.
code:
1
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

• Dennis
Op donderdag 13 december 2001 20:49 schreef Flat© het volgende:
of wachten op CSS3 :+
Daar ga jij mij geloof ik wat meer over vertellen :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu met tabellen gedaan. Maar toch krijg ik link en rechts gele streepjes die ik niet wil.

Dit is de aangepaste testpagina

Dit is de huidige pagina

Hoe kan ik die streepjes weghalen, of is er een betere mannier om het op te lossen.
Please...

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens niet mogelijk om er iets van flash boven te hangen?

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op vrijdag 14 december 2001 02:02 schreef MMB het volgende:
Hoe kan ik die streepjes weghalen, of is er een betere mannier om het op te lossen.
Please...
Die streepjes vormen zich omdat het plaatje van het hoekje niet tegen het randje van de tabel aan komt. Daardoor zie je nog een stukje van het geel waarmee je de cel hebt opgevuld, en dat vormt dus het streepje.
Misschien is het beter om die cel-kleur zwart te maken, en dan dat plaatje wat je nu hebt op een gele achtergrond te zetten in je tekenprog, en het dan in die cellen zetten.

Dan krijg je dit:

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A ziet die hoekjes

"ben je bekend met het begrip antialias?"

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt keeper.
Op vrijdag 14 december 2001 09:37 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A ziet die hoekjes

"ben je bekend met het begrip antialias?"
Nee daar ben ik niet bekend mee.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 21:23 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Daar ga jij mij geloof ik wat meer over vertellen :?
http://www.w3.org/Style/CSS/current-work
(met mozilla heeft dat witte vlak in 't midden trouwens ronde hoeken (en schaduw))

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 20:36 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

1 en 3 toch :?
Tsss :{. Inderdaad, ik was effe aan het slapen |:(

• Dennis
Op vrijdag 14 december 2001 10:44 schreef Flat© het volgende:
http://www.w3.org/Style/CSS/current-work
(met mozilla heeft dat witte vlak in 't midden trouwens ronde hoeken (en schaduw))
:*

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Yellow de ontzettende klootzak die denkt dattie een soort God op aarde is onder de vormgevers (okee, designers voor jullie kneusjes) spuwt mooie woorden zonder ze uit te leggen.

Anti alias is het effetc dat je een verloop van b.v. zwart naar wit "verzacht" door er grijstinten tussen te kegelen.

Als je een redelijk programma hebt kan je inzoomen op een plaatje, als je naar randen gaat kijken die niet 90% hori- of vertikaal lopen kan je er zeker van zijn dat deze een soort vage verlooprand hebben. Van een afstandje ziet dit er gelikt uit.

Als je een overgang van meteen de ene kleur naar de nadere (zie met een loep deze text par example) dan zie je een rechte overgang en daarmee de vierkantjes.

En dat is kaas.

Oplossen doe je door... poe. pixelneuken? Nee in photoShop kan je bijvoorbeeld bijna overal antiAlias aanklikken als optie bij de tool.

Over ronde hoekjes maken in Photoshop ga ik een tutorial schrijven want ik ben de ENIGE die de juiste en enige manier heeft en te verdomde lui is het bij elk wissewasje opnieuw te gaan tikken.

Zo!

• Dark Blue
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zaterdag 15 december 2001 03:56 schreef Spiney het volgende:
Yellow de ontzettende klootzak die denkt dattie een soort God op aarde is onder de vormgevers (okee, designers voor jullie kneusjes) spuwt mooie woorden zonder ze uit te leggen.
Ehmmz, waar blijft de smiley? :{
Watch your step Spiney, het kan leuk bedoeld zijn maar ik zie dit richting flame gaan...
Anti alias is het effetc dat je een verloop van b.v. zwart naar wit "verzacht" door er grijstinten tussen te kegelen.

Als je een redelijk programma hebt kan je inzoomen op een plaatje, als je naar randen gaat kijken die niet 90% hori- of vertikaal lopen kan je er zeker van zijn dat deze een soort vage verlooprand hebben. Van een afstandje ziet dit er gelikt uit.

Als je een overgang van meteen de ene kleur naar de nadere (zie met een loep deze text par example) dan zie je een rechte overgang en daarmee de vierkantjes.

En dat is kaas.

Oplossen doe je door... poe. pixelneuken? Nee in photoShop kan je bijvoorbeeld bijna overal antiAlias aanklikken als optie bij de tool.
Goed beschreven... maar dat kun je ook even vriendelijk aankondigen ;)
Over ronde hoekjes maken in Photoshop ga ik een tutorial schrijven want ik ben de ENIGE die de juiste en enige manier heeft en te verdomde lui is het bij elk wissewasje opnieuw te gaan tikken.

Zo!
Volgens mij voel jíj je nu een beetje een godheid... :?
Sorry hoor maar mooie ronde hoekjes maken is zo simpel als wat. Dat kan ik zowel in Photoshop als PSP. En als die tutorial er nog niet is bij Fotosoep, meld dat dan daar even en stuur een eigen tut in... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zaterdag 15 december 2001 12:48 schreef Razor_Blade het volgende:
Zo iets :?

http://www.fotosoep.nl/tutorials/website/rondinterface/index.html

O-)
mmmjaaa... ik heb een andere methode, sneller en makkelijker en die sluit ook beter aan op rechte, niet geantialiasde tabelranden.
Ik zal het hier zo even neerzetten. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 12:50 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

mmmjaaa... ik heb een andere methode, sneller en makkelijker en die sluit ook beter aan op rechte, niet geantialiasde tabelranden.
Ik zal het hier zo even neerzetten. :)
ehm select->modify->border?

offeh selecteren en dan vullen en dan nog een rondje slecteren en die op een hoekpunt zetten en inverse selecteren en dan weggummen?

ik zeg maar wat :P

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

PSP tutorial:
Let's start out: :P

Je tekent een rondje met de shape tool. Zorg dus dat antialias aanstaat, en dat je de type op 'fill' hebt staan. Shape op 'circle' (niet op ellipse!) Let erop dat je het raster aan hebt staan en dat je precies op een kruisje van het raster begint.
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/h.vanloon/.heidi/got/rndhk1.jpg
Hier zie je dat dus...

Niet alle randen komen precies op het raster uit. Daar moet je even goed naar kijken, welke komt precies tégen de rand aan? Deze hoek kies je uit. Die selecteer je, precies op de lijnen van het raster.
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/h.vanloon/.heidi/got/rndhk2.jpg
Het kan soms ietsje verspringen. Je selectie zit dan wel precies op het raster, maar hij vertekent het een beetje :{

Doe: Ctrl-C, Ctrl-V: Paste as new Image dus.
Met Shift-R crop je de selectie, je snijdt dus alle overtollige dingen af tot op de selectie.
Dit hoekje kopiëer je twee keer, resp. dus standaard, hoek2, hoek3.(niet opslaan nog ;))
standaard laat je zo
hoek2 mirror je, zodat hij de andere kant op komt te staan
hoek3 flip je, zodat hij op zn kop komt te staan.
Maak nu van hoek2/3 weer een kopie, en flip/mirror die zo totdat je ook het laatste rechter onderhoekje hebt...
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/h.vanloon/.heidi/got/rndhk3.jpg

Isse simpel! En veel nauwkeuriger dan die Fotosoep manier.

succes er mee :)

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 14:33 schreef Toeter84 een tutorial
Goed dat je ff de moeite neemt om het uit te leggen :)

Als je een snel een rechthoek wilt maken met ronde hoeken, en het maakt niet zoveel uit als de hoeken een beetje wazig zijn kan je dit doen.

(in Photoshop)

. Zet de feather van de marquee tool op bijvoorbeeld 20
. maak een rechthoek met de marquee tool, en je ziet dat ie
ronde hoeken heeft.
. Ga naar paths, en maak een path van de selectie.
. Laad de path en vul het met een kleur.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op zaterdag 15 december 2001 03:56 schreef Spiney het volgende:
Moet dat zo? :( laten we hopen dat dit grappig bedoelt is (alhoewel IK er niet zo mee kan lachen) anders is dit een regelrechte flame. Houd het een beetje gezellig, of heb je liever dat we jou ook met klootzak gaan aanspreken? Vast niet, doe het dan ook niet bij anderen.

• Verwijderd
Als je select Modify Smooth gebruikt krijg je geen mooie anti-alias randjes en al helemaal geen hoekjes die aansluiten op een raakhoek van 90, dus dan zien ze er een beetje kazig en scheef uit.

Of en over een flame met Yellow? De bastard kan dat wel hebben hoor, het is in zijn naam.

En ik doe nie aan smileys. ^o^ laat ze dar maar eens een pika voor maken.

• Verwijderd
Pokke Kaasema klapt me eruit terwijliter ik op de verstuur knop ros... In het kort:

Yellow kan best tegen dat ik hem een bastard noem,

Select > Modify > smooth geen geen mooi resultaat. Niet percies rond en slechte of geen anti-alias.

Nieuwe laag > circel trekken > vullen > vierendelen en voila, mooie ronde hoekkies die eindigen op een hoek van 90 graden.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A denkt even na...

"Yellow kan dat hebben en gaat Spiney zo in de bus trappen tegen de knie schijf"

* Yellow|A toeter en tom over hun respectievelijke bolletjes "braaf koekjes"

Je kan ook in PS 6.0 met prachtige vector tools werken die standaard ronde hoekjes kunnen hebben....
druk maar eens op de U en dan ga je naar de rectangle tool toe ... dan als je de rounded rectangle tool kiest kan je mooie ronde hoekjes fabriceren... via de radius op kun je dan aangeven wat voor radius de hoekjes hebben....

Als je niet van vectoren houdt kun je dan de layer rasterizen ... door rechts te klikken op de naam van de shape en voor rasterize te kiezen

* Yellow|A de ware mesias gaat weer terug naar zijn koffiemok ... :)

|{ brrr }] |

• Verwijderd
Yellow miste me op een haar na omdat ik met mijn Goddelijke refelxen mijn knie net op tijd kon wegtrekken. De klootzak mag blij zijn dattie het met maar een blauw oog heeft overleefd. Andere mensen hebben voor minder kennis gemaakt met mijn vuisten.

Maar ik geloof dat het topic zo'n bietjie duidelijk is en tutorials genoeg, dan hoef ik met me luie reet ook nie op te staan om er eens iets over te schrijven als mensen de zoek optie zouden gebruiken. Dan ga ik weer eens verder met mijn megalomane activiteiten.

Ennuh, Wie wast? Die moet zijn panties nie in een knoop leggen omdat ik Yellow voor een rotte tomaat uitscheld hoor, dat kannie best hebben en dat issie ook dus geen vuiltje aan de lucht (als je maar uit de wind van hem gaat staan)
Pagina: 1