Toon posts:

Waarom zijn drivers zo belangrijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel eens weten WAAROM het zo moelijk is om goede (lees snelle en betrouwbare) drivers te maken, je zou denken als je goede hardware hebt, dat het wel goed moet zitten.

WAAROM zijn die drivers zo belangrijk? ik snap daar niks van. :?

Carni

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

wel eens geprobeerd een computer aan de gang te krijgen (lees: zodat je er iets mee kan) zonder een besturingssysteem?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 18:41 schreef zimbab het volgende:
wel eens geprobeerd een computer aan de gang te krijgen (lees: zodat je er iets mee kan) zonder een besturingssysteem?
Dat snap ik wel, maar waarom kan de performance zo afwijken ???

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

als je drivers maakt die de kaart efficienter laat werken wordt je kaart sneller. dit zie je ook bij besturingssystemen. ook b.v. bij auto's in het motormanagement; betere motormanagement --> efficientere motor --> meer vermogen (chiptuning). maar hoe die drivers in elkaar zitten weet ik ook niet.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

er is niet een manier om iets aan te sturen, als je programmeert dan weet je dat er vaak legio manieren zijn om iets op te lossen, de één omslachtig en de ander eenvoudiger. Hoe complexer de taken, hoe meer manieren ook nog eens.

Hoewel ook goede hardware belangrijk is, is de communicatie (verzorgt door de drivers) tussen de hardware en de kernel (zeg maar de kern van je OS) denk ik minstens zo belangrijk

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead