Toon posts:

80 watt peltier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met waterkoeling....alleen wil ik ff weten of het zin heeft om een 80 watt peltier te gebruiken op een athlonxp 1600+ of kan ik dan gewoon beter geen peltier gebruiken? Of eentje van meer watt, maar ik wil niet dat de temp. onder 0 komt ivm condensatie enzo.

Verwijderd

Hallo 80 watt heeft geen nut je proc word dan alleen maar warmer! ik zou voor een 172 of 156 watt gaan en condensatie. maar condensatie vormt zich al bij temps onder kamertemperatuur dus als je bang bent voor condens moet je geen peltier nemen! zo moeilijk is dat isoleren niet hoor gewoon lekker je socket insmeren met vacaline en met neopreen je socket afsluiten. suc6

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Gooi er gewoon een 156 watt pelt op en draai een }:O, dan is je processor op een redelijk constante temperatuur (altijd actief), en als je hem een beetje clockt dan blijft ie wel ongeveer 20 - 30 graden denk ik...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 13 december 2001 22:30 schreef Demoniac het volgende:
Gooi er gewoon een 156 watt pelt op en draai een }:O, dan is je processor op een redelijk constante temperatuur (altijd actief), en als je hem een beetje clockt dan blijft ie wel ongeveer 20 - 30 graden denk ik...
Dat betekent dat je de pc dan altijd aan moet laten... lijkt me logisch dat als je een 156 watt pelt neemt dat je dan MOET isoleren, je zult toch minimaal 1 x een cold boot moeten doen!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Op donderdag 13 december 2001 22:45 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Dat betekent dat je de pc dan altijd aan moet laten... lijkt me logisch dat als je een 156 watt pelt neemt dat je dan MOET isoleren, je zult toch minimaal 1 x een cold boot moeten doen!
Zo snel treed condensatie niet op... Maar isoleren is echt zo gebeurt, dus beter altijd doen...

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Een 80 watt peltier doet alleen maar kwaad. De proc produceerd meer warmte dan de peltier kan vervoeren. zo'n 20 watt meer schat ik.

Dan kun je met de forumule Q=m.c.deltaT. Omdat de m van je proc ze weinig is zal ie redelijk snel doorbranden. Get the point. Je bakt je cpu zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx allemaal....dan wordt het toch maar een 178 watt peltier....want dat moet toch wel werken hoop ik :P
Alleen die condensatie...dat vind ik wel minder, maar dan koop ik nog wel zo'n ding daarbij wat daar tegen is ofzo.
Maar hoe heet wordt me cpu dan ong. als ik hem niet overklok? Is dus een ahtlon xp 1600+@1.85v. op asus a7v266?

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
172 watt ipv 178. een drift -0.8. Wel de (p) pottet versie pakken, die is aan de zijkant soort van dichtgekit. Zodat er geen condens in de Peltier kan komen.

De temperatuur ligt aan je waterblok en aan je radiator en nog een heleboel andere dingen. 5 graden ofzo. als je het heel goed doet 0. Het is maar een schatting.

OPPASSEN!!!
Je weet dat die peltier 11 Ampère wil op 24 volt wil. Een voeding is dubbel zo duur als de peltier. Ga daar maar vannuit. Scheelt als je hem zelf wil bouwen. Maar de voeding vergeten de meeste mensen.

De condense moet je verhelpen met schuim, isolatie materiaal. Sommige maken het van een oude muismat. Ik heb heel fijn aan een zijde plakkent isolatie spul van 4 mm dik.
Ik ken iemand die heeft pur gebruikt. Het is niet zo'n probleem als je er ff over nadenkt.

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
thx allemaal..
Ik weet nu wel genoeg (hoop ik :))
Ik zal het dan nog wel posten als het gelukt is.....(of niet dan he)
Want waterkoeling wist ik eigenlijk helemaal niks van...en ik leer nu steeds meer, dus het zal wel lukken. 8-)
Pagina: 1