Ik zou graag de on-board videochip (2MB) van mijn 200mHz Pentium 1 Compaq Presario Model 4716 willen vervangen met een losse 32MB PCI videokaart. Voordat ik zo'n videokaart aanschaf zou ik graag willen vernemen of dit geen problemen oplevert. Ik neem aan dat ik zo'n kaart gewoon onder Windows kan installeren als nieuwe hardware en dat ik daarna de on-board video faciliteit kan de-activeren. Ontvang gaarne advies hierover. Alvast mijn dank.
Verwijderd
Ik veronderstel dat die kaart ofwel een ATI of S3 geval is, en ofwel schakelen die zichzelf uit bij detectie van een andere beeldkaart, ofwel is het uitschakelbaar in het BIOS, of er is een jumper op je moederbord die je moet verzetten.
Door een van deze drie opties zou het plaatsen van een vervangingskaart geen probleem mogen opleveren
Door een van deze drie opties zou het plaatsen van een vervangingskaart geen probleem mogen opleveren
Overigens zou ik zelf eerst de PCI videokaart installeren. Dan booten en naar je BIOS gaan (F10 uit mijn hoofd) en daar de onboard video deactiveren en dan verder Windows 9x/ME/2K/XP booten en videokaartje installeren.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)