Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Verwijderd
Cookie moet altijd in de header en voor enige andere output worden gezet.
Mag zelfs geen witregel tussen zitten.
Kijk ff of je wellicht html eerder output of ergens een witregel zit.
Mag zelfs geen witregel tussen zitten.
Kijk ff of je wellicht html eerder output of ergens een witregel zit.
nee. die pagina bestaat ALLEEN uit PHP
PHP:
1
2
3
| <? setcookie('loggeduser', $user, Time()+3600); ?> |
Misschien?
nee, de browser word niet afgesloten dus het cookie word niet verwijderd...Op donderdag 13 december 2001 18:30 schreef Rancor1984 het volgende:
PHP:
1 2 3 <? setcookie('loggeduser', $user, Time()+3600); ?>
Misschien?
doe eens simpel opbouwen
cookie setten en dan header (als dat al kan na het zetten van een cookie) naar een php met alleen phpinfo():
dan zie je vanzelf of het werkt
cookie setten en dan header (als dat al kan na het zetten van een cookie) naar een php met alleen phpinfo():
dan zie je vanzelf of het werkt
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
Je hebt al een else er in zitten, neem ik aan dat je ook een if gebruikt..Op donderdag 13 december 2001 18:29 schreef KnEuTeR het volgende:
nee. die pagina bestaat ALLEEN uit PHP
Kijk is in die code of er witregels, html zit. (Die outgeput worden)
Begin je wel bovenaan met code'n ??
Niet een regel later ?
Hier werkt het gewoon. Redirect je naar een andere hostnaam dan die gebruikt is voor het opvragen van deze pagina ofzo?
Dan zou header() ook niet werken. Toch?Op donderdag 13 december 2001 18:33 schreef Tizzwat het volgende:
Kijk is in die code of er witregels, html zit. (Die outgeput worden)
Begin je wel bovenaan met code'n ??
Niet een regel later ?
dit is me hele inlog script....
let niet op me PHP want ik ben ook maar een redelijke n00b in PHP
en dit script bereik je vanaf een inlog formulier...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <? include("vars.inc.php"); mysql_select_db($db); $query = "SELECT username, password FROM users WHERE username = '$username' &amp;&amp; password = '$password'"; $result = mysql_query($query) or DIE($incorect = TRUE); $userpass = mysql_fetch_array($result); $user = $userpass["username"]; if (!$userpass["username"] == $username and !$userpass["password"] == $password or $incorect == TRUE) { header("Location: http://blabla/index.php?subject=empty&amp;titel=Inloggen...&amp;tekst=Je bent NIET ingelogd, je password of username was fout..."); exit; } else { setcookie('loggeduser', $user); header("Location: http://blabla/index.php?subject=empty&amp;titel=Inloggen...&amp;tekst=succesvol ingelogd..!!"); exit; } ?> |
let niet op me PHP want ik ben ook maar een redelijke n00b in PHP
en dit script bereik je vanaf een inlog formulier...
nope. apache
heb je mijn tip al getest?Op donderdag 13 december 2001 18:57 schreef KnEuTeR het volgende:
nope. apache
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
test.php:
test2.php:
als ik test.php laad, word ik naar test2.php geredirect en staat er netjes 2x blaat..... dus het WERKT wel, maar toch is het vage shit..!!!??
PHP:
1
2
3
4
| <? setcookie('loggeduser', 'blaat'); header("Location: http://localhost/niftarlake2/test2.php"); ?> |
test2.php:
PHP:
1
2
3
4
| <? print($loggeduser); print($HTTP_COOKIE_VARS["loggeduser"]); ?> |
als ik test.php laad, word ik naar test2.php geredirect en staat er netjes 2x blaat..... dus het WERKT wel, maar toch is het vage shit..!!!??
Wat als je de header ff weglaat uit het eerste script en handmatig naar de andere pagina gaat, werkt het dan wel?
nope...Op donderdag 13 december 2001 19:13 schreef MikeN het volgende:
Wat als je de header ff weglaat uit het eerste script en handmatig naar de andere pagina gaat, werkt het dan wel?
tja..... umm
Dit gaat zeker weten goed?
Omdat hij anders een leeg cookie wil zetten....
Dit gaat zeker weten goed?
PHP:
1
2
3
| <? $user = $userpass["username"]; ?> |
Omdat hij anders een leeg cookie wil zetten....
ja anders was hij niet in de else lus terecht gekomen, verder als ik een cookie zet zoals dit:
setcookie('loggeduser', 'blaat');
dan werkt het ook niet...
Umm, verwijder al je cookies is, misschien dat het dan wel werkt, dat wil nog wel eens schelen. Ik heb er zelf ook problemen mee gehad ooit, herinner ik me nu.
Verwijderd
Probeer ook eens het pad en domein mee te geven bij setcookie (http://php.net/setcookie).Op donderdag 13 december 2001 19:33 schreef KnEuTeR het volgende:
ja anders was hij niet in de else lus terecht gekomen, verder als ik een cookie zet zoals dit:
Pagina: 1