Toon posts:

IRQ Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben er net achter gekomen dat mijn:

Videokaart
Geluidskaart
Netwerkkaart
Modem

Allemaal op IRQ 11 staan.

Nou wil ik mijn geluidskaart op IRQ 5 zetten hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Want het lukt me zo niet. En IRQ 5 is vrij.

En mijn geluidskaart moet op een ander IRQ komen staan want ik ben bang dat ik daardoor ooit vastlopers heb.

Mijn eerste PCI slot is vrij.

Mijn OS: Win2K

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
kijk ff in je bios (weet niet precies waar ergens) daar kan je het irq nr veranderen als het goed is..
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nop dat kan ik niet.

Ik heb de MSI Pro 2a

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je geluidskaart een PCI kaart is zou ik echt NIET die IRQ op 5 zetten. Als het ISA is juist wel :)

C:\>_

Verwijderd

Dit wordt veroorzaakt door ACPI, wee niet waarom, maar wel dat het zo is.
Waarschijnlijk kun je het niet handmatig veranderen in de veilige modus, dus zou ik als ik jou was, de computer op standard pc zetten in systeeminstellingen

start-->settings-->control panel-->system-->hardware-->device manager-->Computer: als het goed is, zie je nu iets met acpi, dubbelklik klik op update drivers, klik op alle bekende compatible drivers ofzo.....klik standard pc aan...enz. klaar is kees.
je moet nu wel zelf opstarten

Verwijderd

ik dacht te weten de PCI.. irq charing ondersteunt dus al je PCI kaarten kunnen op 1 IRQ

Verwijderd

Als je wilt dat je geluidskaart een eigen irq krijgt, dan moet je hem in een ander pci slot stoppen. Hoewel hij dan niet beter gaat werken ofzo hoor. Ik heb een keer geprobeerd in windows acpi uit te zetten, maar oa dat resulteerde in het opnieuw installeren van windows. Ik zou het gewoon zo laten, tenzij het niet werkt.

Verwijderd

Ik geloof dat hier al genoeg topics over zijn... De search werkt af en toe best handig hoor... (of ligt die weer helemaal plat? Dan heb ik nix gezegd...)

Maar het klopt dat dat ACPI de IRQ's verdeelt...(en bij mij zaten ze ook bijna allemaal op IRQ 11.)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Waarom zou je het willen veranderen? We leven niet meer in de steentijd. Die dingen mogen tegenwoordig op dezelfde interrupt staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 13:19 schreef Ortep het volgende:
Waarom zou je het willen veranderen? We leven niet meer in de steentijd. Die dingen mogen tegenwoordig op dezelfde interrupt staan.
mogen en kunnen zijn 2 dingen :)

zat keer meegemaakt dat verschillende dingen pas lekker liepen als ze op aparte IRQ's stonden, en nee, het waren geen ouwe bakken.. PII en hoger :/

C:\>_

Pagina: 1