Hier ben ik weer.. ff een simpel (denk ik) probleempje; maar kom er weer 's niet uit (php rulez, maar met strings heb ik altijd ruzie).
ik wil weten (met een TRUE of FALSE) of een woord voorkomt in een string. Probleem is, hij moet op meerdere woorden checken. En lijkt me niet handig om voor ieder woord een apart commando te geven (zijn er nogal wat).
Dus bram probeert iets van:
resultaat is hier alleen altijd false (in de IF statement). krijg geen syntax error ofzo...
kan strpos() werken met die "/blabla/" dingen? hoe doe ik het anders?
alvast bedankt...
ik wil weten (met een TRUE of FALSE) of een woord voorkomt in een string. Probleem is, hij moet op meerdere woorden checken. En lijkt me niet handig om voor ieder woord een apart commando te geven (zijn er nogal wat).
Dus bram probeert iets van:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <? $dezedoennietmee = "/[niet,rommel]/"; echo "de woorden NIET en ROMMEL moeten een TRUE geven...<br><br>"; $zin1 = "deze zin is dus goed"; $zin2 = "deze zin is dus niet goed"; //want bevat NIET echo "$zin1<br>"; $komtvoor = strpos($zin1,$dezedoennietmee); if ($komtvoor === true) $resultaat = "true"; else $resultaat = "goed!!!!"; echo "resultaat : $resultaat<br><br>"; echo "$zin2<br>"; $komtvoor = strpos($zin2,$dezedoennietmee); if ($komtvoor === true) $resultaat = "true"; else $resultaat = "goed!!!!"; echo "resultaat : $resultaat<br><br>"; ?> |
resultaat is hier alleen altijd false (in de IF statement). krijg geen syntax error ofzo...
kan strpos() werken met die "/blabla/" dingen? hoe doe ik het anders?
alvast bedankt...
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack