Toon posts:

redmond linux <-- kent iemand dit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.redmondlinux.org
Via een banner van opera kram ik op de bovenstaande site heeft iemand deze distro al een s uitgeprobeerd en is hat wat volgens linuxdesktop in iedergeval wel.
misschien een idee om deze site toe te voegen aan de faq

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 02:01
Das weer zo een :r site
Als al die linux-gebruikers / makers zo ANTI-MS zijn, waarom doen ze dan de hele tijd MS na :?

MS komt uit Redmond en dat wolkendingetje op die site is ook van MS.

Ik vind die sites van een erg laag nivo en ik :r erop!

Verwijderd

Ik gebruik net Linux omdat ik niet geconfronteerd wil worden met wolkjes e.d.
Heb je die site eens bekeken?
Tired of remembering network paths or mounting shares? Browse and discover computers and files on your local network with our Network Browser program.
Als ik dat wil installeer ik wel Windows ;)
En dat wil ik niet >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dacht eerst dat ook een site was ala mslinux maar neem aan dat die geen geld gaan steken in een banner bij opera toch?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. op zich lijkt het me wel een goeie vriendelijke distro, alleen een beetje nep om het dan Redmond Linux te noemen.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op donderdag 13 december 2001 17:32 schreef ultimate het volgende:
Dacht eerst dat ook een site was ala mslinux maar neem aan dat die geen geld gaan steken in een banner bij opera toch?
Nee, Redmond Linux is wel 'serieus' bedoeld, de makers ervan zijn programmeurs van Microsoft die uit ontevredenheid over Windows hebben besloten een Linux-bedrijf op te richten: Redmond Linux Corp.
Dit is alles wat ik ervan weet.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Het bedrijf is gestationeerd in Redmond, dus 'mogen' ze het ook zo noemen. Ik heb het geprobeerd te installeren, maar hij had er om onbekende redenen geen zin in. Er staat een zeer summiere review op pclinuxonline.com, maar die site is down op dit ogenblik.

Verwijderd

Redmond linux heet zo omdat ze vlak bij Microsoft gehuisvest zijn, zoals net al gezegd :) in Redmond.
Redmond Linux Corp. is located in a 45,000 square foot office complex just four blocks south of Microsoft's main campus in Redmond, Washington.
Ik heb de laatste pre1.0-release geprobeerd en ik vond het best aardig.
Wat ze willen neerzetten is een eenvoudige praktische desktop oplossing.
De install is simpel, je kunt zelfs solitair spelen ondertussen.
Ze proppen er geen 10 browsers, 10 mailers, 10 editors etc etc in, maar gewoon, van elk 1.
Mozilla is al meteen java, realplayer en flash enabled, en ook de networkneightbourhood werkt direct.

Een soortgelijk project is (denk ik) "Everyone's linux", te vinden op http://www.elxlinux.com/.

Ik denk dat Redmond linux nog beetje in de kinderschoenen staat, hopelijk heeft Elx meer te bieden...

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op donderdag 13 december 2001 17:27 schreef WS het volgende:
Als al die linux-gebruikers / makers zo ANTI-MS zijn, waarom doen ze dan de hele tijd MS na :?

MS komt uit Redmond en dat wolkendingetje op die site is ook van MS.

maar wat heb je liefst, dat iemand echte windows draait of zo'n 'vriendelijke' distro, ik toch echt wel het tweede :)

hoe meer mensen linux draaien hoe beter
-> sneller drivers voor linux (nvidia stelde het goede voorbeeld trouwens met 23.11)
-> meer software (lees iets meer doorontwikkelde software) / native gameports
enz enz

If it ain't broken it doesn't have enough features

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Wat maakt het nou uit waar het vandaan komt....
Windows is ook compleet gejat van apple hoor (het uiterlijk) dusse, mag linux ook wat jatten van windows ;)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 11:37

Petuhr

FreeBSD

Op donderdag 13 december 2001 19:17 schreef MikeN het volgende:
mag linux ook wat jatten van windows ;)
Kan windows niet wat jatten van Linux? Stabiliteit bijvoorbeeld? :P

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Op donderdag 13 december 2001 19:20 schreef Petuhr het volgende:

[..]

WinXP is redelijk stabiel hoor... Nu moeten ze alleen de prijs nog ff jatten :P

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Doe ik dat?
Ik ook, maar zou je dan aub niet zo willen generaliseren en zeggen dat alle 'linux-gebruikers / makers' de hele tijd MS nadoen?

Om nog wat te nitpicken, ik denk niet dat veel van de mensen die zich 'linuxmakers' mogen noemen (de hackers die aan de kernel, gnome, kde, openoffice en talloze andere programma's knutselen dus) erg geinteresserd zijn in MS nadoen.

Verwijderd

Waar je nog aan toe kan voegen dat MS ook veel gejat heeft (van Apple bijv.).

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 13 december 2001 19:56 schreef slierp het volgende:
Mja, en Apple jat net zo goed, en de GNU/Linux developers ook... Iedereen dus.
En de meeste partijen (ook MS ja) voegen in dat jat-proces nog nuttige eigen ideetjes toe ook.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op donderdag 13 december 2001 19:20 schreef Petuhr het volgende:

[..]

Ik heb eens gehoord dat MS de TCP/IP stack van FreeBSD heeft gebruikt... ze kregen hun eigen stack niet correct aan de babbel! 8-)

My weblog

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

'Cos history sure keeps repeating herself ...

steeds weer dezelfde geruchten, verhalen, flames ...
*zucht* ... :Z
Kunnen we nu weer normaal doorgaan en onze computer gebruiken? Zij het Windows, zij het MacOS, zij het Linux ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Krukar
Op donderdag 13 december 2001 19:49 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Doe ik dat?
[..]

Ik ook, maar zou je dan aub niet zo willen generaliseren en zeggen dat alle 'linux-gebruikers / makers' de hele tijd MS nadoen?

Om nog wat te nitpicken, ik denk niet dat veel van de mensen die zich 'linuxmakers' mogen noemen (de hackers die aan de kernel, gnome, kde, openoffice en talloze andere programma's knutselen dus) erg geinteresserd zijn in MS nadoen.
Mjah sorry als het verkeerd overkomt, maar ik bedoelde met alle dat in mijn ogen (windows gebruiker), heel veel linux gebruikers tegen ms zijn, maar dat er ook heel veel sites zijn van linuxgebruikers enzo, waar ms nagedaan wordt.
En al die andere gasten die lopen te blaten over apple enzo : die kennen het echte verhaal van ms <-> apple niet.

edit : typo

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:34 schreef WS het volgende:

[..]

Mjah sorry als het verkeerd overkomt, maar ik bedoelde met alle dat in mijn ogen (windows gebruiker), heel veel linux gebruikers tegen ms zijn, maar dat er ook heel veel sites zijn van linuxgebruikers enzo, waar ms nagedaan wordt.
En al die andere gasten die lopen te blaten over apple enzo : die kennen het echte verhaal van ms <-> apple niet.

edit : typo
Nou vertel het echte verhaal van apple ms dan maar

• Krukar
Op vrijdag 14 december 2001 00:37 schreef McNerd het volgende:

[..]

Nou vertel het echte verhaal van apple ms dan maar
Als je het echte verhaal wil weten moet je het boek "The Microsoft story" lezen, das geschreven door een neutraal persoon (dus niet voor/tegen ms en niet voor/tegen apple), is en erg intressant boek.
Is wel te koop bij bol.com ofzo.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 19:56 schreef slierp het volgende:
En waar heeft Apple haar GUI van gejat? Juist Xerox...

• Creepy
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm... AL die linux gebruikers? Neuh.. alleen een groep die keihard roepen dat ze Linux gebruiken omdat ze zeggen dat ze :r op Microsoft.

Als je bijv. eens wat interviews leest van Linus Torvalds, zou je zien dat het hem geen ene ruk uitmaakt wat MS doet, dat hij geen hekel heeft aan MS etc.

Dat alle "Ik ben cool want ik kost op MS en gebruik linux" figuren super triest zijn, dat weet iedere gebruiker van welk OS dan ook met een beetje gezond verstand.

Jammer dat jij meteen denkt dat "ELKE" linux gebruiker :r op MS.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:34 schreef WS het volgende:
Apple heeft Pc-DOS, M$ jat PC-DOS en met kleine tot geen aanpassingen heet het MS-DOS...dus die 'blatende' mensen hebben wel degelijk gelijk...(ik mis een schaap-icon :P )

PS: ik :r op de arrogante reclamecampagne en het gedrag van M$, ik ben niet tegen MicroSoft...wel pro-linux, maar da's wat anders.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb net ff die Redmond Linux gedownload en geinstalleerd (alleen CD1, om ff te kijken) en ik moet zeggen dat het een prima distro is voor newbies.

De installatie was een eitje, leuk detail was ook dat je lekker patience kon spelen terwijl de pakketjes geinstalleerd werden :)

Toen de installatie klaar was kreeg ik direct KDE 2.2.2 voor m'n neus. Zag er allemaal leuk uit, met anti-aliased fonts, WinXP-stijl icoontjes etc.

Qua software is het niet echt uitgebreid, maar het noodzakelijke + een beetje zit erin. Je kan ook niet anders verwachten uit 1 iso'tje van amper 500 MB.

Toen ik met Konqueror wat ging rondkijken zag ik een Wine icoontje bij alle .exe bestanden van Windows. Leuk, dan kan je dus ook nog met 1 klik Windows spul draaien! No way, Wine was niet bepaald goed geconfigureerd. Ik heb geeneen programma aan de gang gekregen :( En wineconfig zat er ook niet bij.

Na een paar dependency probleempjes opgelost te hebben kon ik KVirc installeren. Toen ging ik eens een mp3tje afspelen: oei! Het geluid klonk wel erg brak, als je je PC een beetje ging belasten. Dat heb ik zo snel niet kunnen oplossen.

Na wat in het control panel te hebben gewerkt liep KDE (of X :?) ineens vast. Ctrl-alt-backspace dus en floep daar wassie weer. Maar...waar is m'n KPanel??? Die was dus weg. Kreeg 'm ook niet meer gevonden. Toen ben ik maar weer ff naar WinXP gegaan, wat toch fijner werkt ;)

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Op vrijdag 14 december 2001 12:15 schreef e-forze het volgende:

[..]

Apple heeft Pc-DOS, M$ jat PC-DOS en met kleine tot geen aanpassingen heet het MS-DOS...dus die 'blatende' mensen hebben wel degelijk gelijk...(ik mis een schaap-icon :P )

PS: ik :r op de arrogante reclamecampagne en het gedrag van M$, ik ben niet tegen MicroSoft...wel pro-linux, maar da's wat anders.
Blaat...... M$ zat samen mat Garry Kildall in de race om het OS te schrijven voor de 1e PC van IBM. M$ had geen OS, M$ had alleen Basic. Gary Kildall had CP/M. Omdat M$ geen OS had, kochten zijn QDOS van Seattle Computer Prodcuts voor 50.000 dollar, maakte wat aanpassingen en noemde het MS-DOS.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoe zeiden ze dat nou?

Linux is for people who hate (dislike) Microsoft.
FreeBSD is for people who love UNIX.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• banaan-X
  • Niet online
Ik heb t toevallig eergisteren nog op mijn pc gehad, ben namelijk allerlei distributies eens aan het proberen (ben nu bij debian :) ). Nadat ik diverse videokaarten erin had gestopt en de installatie na de 5e keer geen foutmelding bij het laden van x op het kopieren van bestanden gaf ( :( ) kwam ik na de installatie voor een mooie KDE met blokkerige achtergrond...
Zoals al gezegd gewoon 1 programma voor elke taak (wel de beste ;) ), dat is wel eens overzichtelijk. De packetmanager is best redelijk, maar stelt niet erg veel voor (geen dependencies automatisch ophalen ofzo - het werkt met rpm). Maar wat erg irritant was dat als ik een niet-KDE programma startte de rest van mijn beeld ineens rood werd!? Niet echt bruikbaar dus...
Verder moet je ook niet er nog iets bij willen installeren, want dat wil eingelijk niet (ik wilde bijv slocate installeren, en ik moest zelf glibc6 opnieuw installeren geloof ik...).

Ik denk dat je toch beter RH kunt nemen, alhoewel de icoontjes wel goed aangepast zijn aan Windows... (maar dat wil niet iedereen...)

Verwijderd

Heb em net gedownload, zal em wel es gaan proberen ook al val ik steeds terug op SuSE....

edit:
spelvaudje

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 14:53 schreef Tux_NL het volgende:
Heb em net gedownload, zal em wel es gaan proberen ook al val ik steeds terug op SuSE....

edit:
spelvaudje
Suse is echt veel beter hoor ;) Er zitten bijvoorbeeld ook nog eens totaal geen configuratieprogramma's bij...

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Op vrijdag 14 december 2001 15:08 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Suse is echt veel beter hoor ;) Er zitten bijvoorbeeld ook nog eens totaal geen configuratieprogramma's bij...
Ehm, geen config progs? Yast, Yast2 (linuxconf ook nog) |:(

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Leuke distro om Windows mensen die graag een Linux based OS willen, een vertrouwde omgegeving te geven

"My computer" "My Network", dat idee

:Y)

met papier mache kun je alles maken!!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 15 december 2001 09:10 schreef theJKid het volgende:
Ehm, geen config progs? Yast, Yast2 (linuxconf ook nog) |:(
Volgensmij bedoelde hij het andersom: bij Redmond Linux zitten geen configtools.
Of dat ook zo is... geen id.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 03:50 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Volgensmij bedoelde hij het andersom: bij Redmond Linux zitten geen configtools.
Of dat ook zo is... geen id.
Dat bedoelde ik inderdaad, het stond er wat verwarrend...
Maar ik kon ze in ieder geval niet vinden, en linuxconf en yast was het in ieder geval niet. En in het K-menu was er ook niets te vinden.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Tja, je kunt zeggen van deze bedrijven wat je wilt, maar ik denk dat ze wel succesvol zullen zijn. Hoe gebruikersvriendelijk Mandrake en SuSE ook mogen zijn, ze installeren by default veels te veel zooi. Net of een gemiddelde gebruiker wat aan programmeertools heeft bijvoorbeeld.
Gewoon een eenduidige interface, voor elke actie 1 programma dat goed is en by default Flash en Java. Daarnaast ook nog zoiets als my network enzo, daar kunnen andere distributies nog heel erg veel van leren...

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1