Ik heb net ff die Redmond Linux gedownload en geinstalleerd (alleen CD1, om ff te kijken) en ik moet zeggen dat het een prima distro is voor newbies.
De installatie was een eitje, leuk detail was ook dat je lekker patience kon spelen terwijl de pakketjes geinstalleerd werden
Toen de installatie klaar was kreeg ik direct KDE 2.2.2 voor m'n neus. Zag er allemaal leuk uit, met anti-aliased fonts, WinXP-stijl icoontjes etc.
Qua software is het niet echt uitgebreid, maar het noodzakelijke + een beetje zit erin. Je kan ook niet anders verwachten uit 1 iso'tje van amper 500 MB.
Toen ik met Konqueror wat ging rondkijken zag ik een Wine icoontje bij alle .exe bestanden van Windows. Leuk, dan kan je dus ook nog met 1 klik Windows spul draaien! No way, Wine was niet bepaald goed geconfigureerd. Ik heb geeneen programma aan de gang gekregen

En wineconfig zat er ook niet bij.
Na een paar dependency probleempjes opgelost te hebben kon ik KVirc installeren. Toen ging ik eens een mp3tje afspelen: oei! Het geluid klonk wel erg brak, als je je PC een beetje ging belasten. Dat heb ik zo snel niet kunnen oplossen.
Na wat in het control panel te hebben gewerkt liep KDE (of X

) ineens vast. Ctrl-alt-backspace dus en floep daar wassie weer. Maar...waar is m'n KPanel??? Die was dus weg. Kreeg 'm ook niet meer gevonden. Toen ben ik maar weer ff naar WinXP gegaan, wat toch fijner werkt