Toon posts:

'Pijn' aan mijn ogen van iiyama-scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
't schijnt dat deze schermen met diamandtron beeldbuis van mitsubishi helderder zijn als andere en dat dat wel leuk is om dvds te kijken of te gamen, maar da da nogal irritant w om iets gewoons te doen

ik zou natuurlijk alle instellingen eens kunnen afgaan, maar liever lui dan moe :)

wat is een aangename instelling om te gebruiken zodat ik ook een paar uur naar mijn scherm kan kijken zonder dat mijn arme oogies pijn gaan doen?
('t is nogal donker op mijn kamer)
thnx alvast

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
1: je scherm aan zonder licht in je kamer als het donker is is dus niet goed voor de oogje krijg je auwie van :)
en als je een nieuwe scherm koopt zoek naar een hoge refreshrate minimaal 85 hz voor de resolutie die jij het best vind werken. Ook kan je met je monitor die je nu hebt de refreshrate proberen op te hogen 75 naar 85 is al een verademing :)

Verwijderd

zolang je refresh rate boven de 72 Hz zit, is het OK

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 17:06 schreef PhUn het volgende:
wat is een aangename instelling om te gebruiken zodat ik ook een paar uur naar mijn scherm kan kijken zonder dat mijn arme oogies pijn gaan doen?
Uh, draai e's wat aan de brightness en contrast? ? ..?

(Dan is dit zeker niks voor jou ;) )

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
Op donderdag 13 december 2001 17:06 schreef PhUn het volgende:
't schijnt dat deze schermen met diamandtron beeldbuis van mitsubishi helderder zijn als andere en dat dat wel leuk is om dvds te kijken of te gamen, maar da da nogal irritant w om iets gewoons te doen
Net zoals trinitron en net zoals flatron.
Ik heb een beetje met de kleurtemperatuur zitten spelen, want ik werd zowat blind als ik wat wit op m'n scherm had :)