Hoe voer je data in XML

Pagina: 1
Acties:

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04
Sinds kort ben ik met XML aan de slag. :?

Voor mijn studie heb ik een opdracht gekregen een bestaande Support site die werkt met XML aan te passen zodat alles beter wordt weergegeven. Via deze site komen Calls binnen die in XML worden verwerkt en ook weer kunnen worden opgeroepen.

Nu is mijn vraag hoe de data (die Calls dus) ingevoerd wordt in die XML bestanden. Ik heb die XML bestanden al gezien en daar staan die al Calls in alleen hoe ze erin komen is voor mij een vraag |:(

Iemand een idee?

AULXJMHR

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je omschrijving is een beetje vaag, maar ook bij XML gaat niets automatisch: inkomende data zal je zelf moeten verwerken in de aanwezigde data.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• DPhoenix
Bedoel je daarmee dat je in de XML code de data moet invoeren? Dus eerst in een editor (notepad)? Lijkt me een beetje lomp |:(

Of begrijp ik het verkeerd :?

AULXJMHR

• mbravenboer
Tuurlijk niet |:( .

Als ik je verhaal goed begrijp is er een site waarvan de data in XML vorm is. Via messages, die ook in XML vorm zijn, moet je de data aanpassen/uitbreiden/whatever. Dit moet je dus zelf uitwerken in server-side code in Java Servlets/PHP/ASP/wat dan ook.

Als ik je verhaal niet goed heb begrepen moet je een betere poging doen om je situatie te omschrijven ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Uit je woordgebruik maak ik trouwens op dat je XML als iets magisch ziet, een soort code met eigen gedrag. XML is dus niets anders dan een standaard syntax om data te structureren. Door deze standaard syntax kunnen er allerlei tools worden ontwikkeld die op deze XML syntax werken: parsers, validators, xml serializers, XPath, XSLT enz.

• DPhoenix
Das dan duidelijk. Bedankt he! ;)

AULXJMHR

Pagina: 1