Nieuw PHP forum.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik weet dat t in de maak is, dat nieuwe php forum van GoT. Ik heb er zelfs al eens van mogen genieten een tijdje geleden. Maar das al best lang geleden. Dus ik vraagte me af: Hoe staat t ermee (arjan?)!
Wat gaan we er aan hebben?
En ook wil ik weten waarom het zo lang duurt. Is het echt tering ingewikkeld of hebben de makers weinig tijd? (das vaak zo met mensen die ergens goed in zijn).
Verder: Is het het eerste php forum?
Of is toms webdev forum ook al helemaal met php gebouwd?
Anders is het toch best wel een break-through als je het net zo goed kan laten werken als ubb (dat dus html uitpoept). Dan kun je het net als ubb wel verkopen. O nee... vergeten php is open source. Maar dan is het toch mooi als het lukt...
Dus graag een kleine update! :)
TIA.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Erik Jan is nog steeds bezig met het finishen van de engine. Hier een shotje (Admin frontend):

[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?i=947644377.jpg"[/img]

En ja, dit is zonder layout.

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Voor de duidelijkheid, Erik Jan bouwt dus het php forum dus. Ik geef 'm zo nu en dan wat ideetjes, wat een aantal anderen ook doen. Ik denk dat het heel intressant wordt! :) Sneller, lichtere threads (minder kb dus) etc. :)

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Dat vind ik nu leuk.. zo'n update-je met alles wat er achter de schermen gebeurt.
Maar wanneer wordt dat php forum in gebruik genomen (of is het af)?
Kunnen we ons al gaan verheugen of is het nog een tijd wachten?

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

En nou niet allemaal http://127.0.0.1 in je adresbalk invoeren he, want daar is hij niet! :P :D

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

ff een paar puntjes voor Rubzie en andere mensen die geinterresseerd zijn.

<LI>Het is Arjen en niet Arjan :P

<LI>Ik zal jullie uptodeet houden over de zaken.

<LI>Opzich is het nu al bruikbaar, maar het hangt ervan af wat voor extra functies erin moeten, maar dat bespreek ik wel met GoT&Fokzine Admins.

<LI>Hier ff wat voordelen tov UBB:
-Threads zijn veel kleiner, dus sneller te downloaden (dmv een aantal trucs)
-_Zeer_ uitgebreide Admin dingen, dus het wordt voor hen echt een eitje om jullie te pesten ;)
-Emailban waarmee mensen met zooi-free-emailadressen dus niet in kunnen schrijven. Overigens kunnen alleen de Admin je echte emailadres zien, gewone members krijgen een ander adres te zien.
-Alles in een DB, dus gewoon veel cooler :)
-Hacks zoals /me hack in 1 keer in te bouwen.
-Lage serverload door databeest+PHP, dus geen brakke CGI
-Denk verder aan de dynamiek van een databees, een latere optie kan bv zijn dat je kan zien of er gereplied is op jou postings in het hele forum. Of alle users zien die 't afgelopen half uur hebben gepost en zo kan je er nog wel een paar verzinnen.
-Layout is makkelijk aan te passen. Dus geen gigantische files doorbrowsen naar een stukkie HTML.
-Gebruikertjes kunnen geen 2 reply's achter elkaar posten, want dan komt de 2e reply met een paar regeltjes achter de 1e aan.

Verder kan ik niks bedenken, maar ik zal zometeen ff wat knippen&plakken uit de oudere threads die hier overgaan op verschillende fora. (nee daar kunnen jullie niet bij :))
Ik moet btw nu weer naar school, dus soms kan ik ff niks doen.

This can no longer be ignored.

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Hier ff een cut&paste van het taalfoutrijke en soms vage logboek, maarja 't is dan ook ff om orde op zaken te houden. Succes met ontcijferen :)

LOGBOEK
-email+homepage in postings als nodig (getjekt door JavaScript)
-in index.fok ff de 'total threads' weggehaalt, dat leek me onnodig. (wie kijkt er nou naar+scheelt serverload)
-ff wat HTML bij de handtekening gepleurt.
-Topics worden gesloten als ze groter zijn dan zoveel bytes

4-1-2000:
-Totaltopics in table forums gegooid
-UNSIGNED dingen toegepast omdat alle cijfers toch hoger dan 0 zijn
-EMailban bij addprofile2.fok gevoegd
-Undefined user is nu 1 ipv 0. 0 gaf problemen met auto-increment
-topic gestart op nu ook in listtopics.fok
-Alles gaat nu in 1 cookie
-description in table forums wat langer gemaakt, nu kunnen er 255 tekens staan.
-Forums kunnen nu in categorien (Nederlands? Wa's dat? :) ingedeeld worden.
-JavaScript gaat zeiken als je een je Netscape windowtje gaat resizen. Simpel opgelost door 't ding te laten herladen bij een resize.
-editprofile aangepast aan realemail en fakeemail en daar ook emailban bijgegooid

5-1-2000:
-Bugje met cookies gefixt in index.fok.
-Typo in editprofile3.fok aangepast
-ff in addreply3.fok user_id van Auto-Message ook ff 1 gemaakt: nu is het ook een Undefined user
-IP wordt nu niet meer getoond bij het regeltje [Dit bericht is bewerkt op.....enz]
-referer-tracking bij de checkform() gemaakt. Zo kan er niet van buitenaf de site gepost worden
-Xtra-fokforum feature: Werkt zoals 't "Wie zijn wij?" forum: alleen met de juiste status kan je topics posten
-Betere indexes in MySQL table toegevoegd

6-1-2000:
-Veel gedaan aan admingedoe

9-1-2000:
-editsubject toegevoegd
-deletemsgs toegevoegd
-topics kunnen nu weer geopend worden
-iplijst toegevoegd

10-1-2000:
-movemsgs toegevoegd. Opm: het ivm het onderstaande kan het dus voorkomen dat de berichten midden in de thread voorkomen
-Berichten in een thread worden nu op timestamp() gesorteerd
-Het _kan_ voorkomen dat je de delete&verplaats knoppen niet ziet. Dat komt in Netscape doordat je tabel niet breed genoeg is. Dit ligt aan de simpele layout en dus niet aan het forum. Uiteraard is dit gefixt in de nieuwe layout. (ivm vaste tabelbreedte)

• koelkast
  • Niet online
Word dit ook het nieuwe GoT forum, of gaat alleen FOK! Zo worden...?

• RubZie
Koelkast: Lees zijn post maar terug! :) Ja dus...
Erik jan: Tenx! Verder: al een ideetje over een release date of een testje of een alfa of een beta? :p
ArjEn: Oepz (ik twijfelde of je nou ook die arjen was van fok maar kennelijk ja dus, ik zag hier ook weer ergens een arjan staan dus o oo wat was ik in de war :D)

• RubZie
Dat dit dan niet meer kan vinnik wel handig. Anders krijg je van die eikels die de hele tijd onzin posts gaan poisten ;)

Maar erikja: Is dit dus iets heel stoers wat je dan kan gaan verkopen aan anderen zoals met UBB errug handig is gedaan? Enne tom had toch ook al iets of klopt dat niet?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ja, dat vraag ik me ook af. Wat zijn de plannen wat betreft de distributie van je forum? Ga je het commercieel doen net zoals UBB? Daar zal best wel geld op verdiend kunnen worden. Ze te zien krijgt het PHPForum veel betere admin mogelijkheden en het is in tegenstelling tot het ranzige UBB (80% CPU load op een PIII-550 bij het moven van een thread) ook geschikt voor high-traffic sites.

Verwijderd

Worden de oude berichten en profielen/statussen van UBB ook meeverhuisd naar het nieuwe forum?

Straks zijn we allemaal weer junior members LOL! :)

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

M'n ideeën daarover over de verkoop zijn nog niet helemaal zeker, maar iig gaan FOK! en GoT er dus op draaien. Deze zullen altijd de laatste versie hebben en kunnen dus als goede demo's beschouwd worden.
Het forum is gebouwd op grote aantallen bezoekers, vandaar dus de traffic+serverload+admin dingen. Grote sites==groot geld dus misschien toch wel de moeite waard.

>Worden de oude berichten en profielen/statussen van UBB ook meeverhuisd naar het nieuwe forum?
Dit is wel de bedoeling, maar ik moet nog kijken of dit in een aparte DB/aparte set scripts komt. Dit ivm incompatibiliteit (wat een woord :)) en, je raadt het, serverload.

>Straks zijn we allemaal weer junior members
Dit is dus zo'n fancy UBB optie die ik vind sucken (mensen denken dat ze aanzien krijgen daardoor en gaan dat rondroepen enzo). Gewoon totale posts dus :)

>Enne tom had toch ook al iets of klopt dat niet?
<b>Ehh, dit kan Tom je beter vertellen, maar ik denk dat zijn forum nog niet zo ver is als PHPforum. En (nu) ondersteund het geen meerder fora, wat denk ik met 100 topics per dag ook niet zo fijn is :)

>Verder: al een ideetje over een release date of een testje of een alfa of een beta?
Is er al, ik zal ff vragen of jullie die al mogen zien. Release date hangt volledig af van de wensen van FOK&GoT.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij voorkeur zo snel mogelijk ;).

Als eerst alle gewenste functies er maar in komen. Ik heb niet echt speciale wensen. Ik heb het idee dat daar op Fok! al erg goed over nagedacht wordt dus ik het alle vertrouwen dat het goed komt :).

• RemCOW
  • Laatst online: 21-02 09:45
/me denk dat dit wel goed komt :)

(vooral die admin functies ga ik _erg_ handig vinden >:))

;)

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Inderdaad.
En er zullen nog genoeg uitbereidingsmogelijkheden voor EJ overblijven. Admins hebben vaak leuke ideeën. >:)

Femme, je mag ook wel eens ideeën opperen hoor. :)

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Updeetje:
14-1-2000:
-Users kunnen nu bepaalde rechten krijgen bij bepaalde fora.
-ff een foutje bij de login gefixxt: nu is ook de username hoofdlettergevoelig

17-1-2000:
-mailpass gemaakt.

23-1-2000:
-Meedere pagina's per topic afgerond: helemaal compleet nu
-Ook in /aforum meerder pagina's gebouwd

Pagina: 1