Op donderdag 13 december 2001 16:57 schreef Nibbles het volgende:
[..]
Ik heb dat juist omgekeerd. Bij UT loop je namelijk of je loopt niet. Met Quake heb je nog zoiets als versnelling en vertraging.
het is gewoon heel anders, maar ik vind q3 veel lekkerder. je kan op 3 snelheden lopen (bunnyhop, rennen, langzaam/stillopen) die bunnyhop is eigenlijk een bug, maar hebben ze erin laten zitten omdat ie gameplay bevorderend is. (vergelijk het met dodgen in UT) alleen dat dodgen krijg je vingerkramp van
nah geef mij maar q3, lekker kei hard door zown level rauzen (zonder bunnyhop zou het een vrij langzaam spel zijn imho, vergelijkbaar met UT)
daarnaast vind ik de guns van q3 beter uitgebalanceerd. UTguns zijn gewoon niet kewl genoeg. Rail vs. shockrifle idd. je raakt, maar mist toch in UT.. echt gaar (al is ut insta super simpel) die rocketlauncher is wat te sloom, je kan niet lekker pompen (of lekker hoog rocketjumpen)
q3 guns hebben minder franje qua uiterlijk, maar dat vind ik juist lekkerder. ik bedoel, wat voor nut heeft die leluqe razor gun nou in UT, is toch kut ding. Alleen de minigun en de snipergun in UT zijn vet
al met al, als de gameplay van UT2 en Q4 hetzelfde blijft, ga ik voor q4 (bovendien is de q3 engine ook zoveel rlxter dan die van UT).
Alleen is q3 minder uitgewerkt. er missen in de standaard q3 wat kewle mod features etc. iets wat ik erg goed vind aan UT . alleen UT moet beter uitgebalanceerd worden, en ze moeten nou es een keer TOFFE levels maken daarvoor. ik erger me aan die maps die half 'realistisch' zijn (zoals een fabriek >> Conveyor) en daardoor niet zo leuk spelen als Deathmatch. Ook dit is een kewl aan q3: mooie levels (met curved surfacing

)
maar ik ga ervan uit dat q4 en u2 heel anders worden dan UT en Q3, dus het wordt gewoon afwachten op de features. Maar gameplay is voormij erg bepalend.