Waar zijn alle leuke games gebleven?

Pagina: 1
Acties:

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
Vroeger was ik nog weken zoniet maanden geboeid van een spel, en deed ik niets anders. maar nu, vind ik dat er geen enkel spel meer is dat boeiend genoeg is voor op de pc.

hoe komt dit? Sucken alle games nu gewoon?

en zijn er nog wel 'echte' leuke spellen of moeten die nog gemaakt worden? want ik vind hedendaagse games zo zouteloos.. :r

Wie weet nog een leuk spel dat net uit is of dat binnekort komt, dat ook nog echt leuk is ook?

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-01 11:16
Tsja, ik heb het ook, er zijn heeel weinig games die lang boeien. Ik gok dat dit door de warez-scene komt. Iedereen download een game, en als er weer een nieuwe game uitkomt download je die weer en raak je niet verslaaf aan een spel. Al heb ik dit wel met UT / TO :9

Verwijderd

ik heb het ook
volgens mij heet het ouder worden?/

vind wel eng hoor :+

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-01 11:16
Op donderdag 13 december 2001 16:40 schreef sahga het volgende:
ik heb het ook
volgens mij heet het ouder worden?/

vind wel eng hoor :+
Geb. datum: 29 mei 1984
Mwah, valt mee toch? :P

• Insano
nou valt wel mee dat ouder worden, ik ben bijna 19.

maar bijv games op de ps2 zijn nog wel leuk, zoals SSX Tricky, en GT3

maar waarom zijn zulke games niet op de pc?

want bijv NFS5 ben ik allang weer zat, en motorcity lijkt me geen drol aan.

I am Bored... :'(

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Alle leuke spellen? Volgens mij zijn ze ergens in mijn collectie, en niet in jouwes >:) ;) .

Steam

• Insano
Op donderdag 13 december 2001 16:43 schreef JeanLucPicard het volgende:
Alle leuke spellen? Volgens mij zijn ze ergens in mijn collectie, en niet in jouwes >:) ;) .
noem er eens een paar die volgens jou wel leuk zijn dan?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 16:44 schreef DSC het volgende:

[..]

noem er eens een paar die volgens jou wel leuk zijn dan?
Diablo II, LOD

'k ben helemaal geen RPG liefbhebber maar dit spel houd mij al maanden bezig.

Verwijderd

nog 1,5 weekjes wachten maatje, dan komt de leukespellenkerstman

..
..

Smaken verschillen.

Verwijderd

denk dat door al die warez troep en kopieren enzo je minder waarde aan een spel hecht... dus sneller een spel aan de kant zet en het niet eens probered uit te spelen

Verwijderd

Quake 3 boeit mij al een jaar ofzow, zeker nu ik de Rocket Arena mod heb ontdekt

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 13 december 2001 16:46 schreef kappiesjon het volgende:
denk dat door al die warez troep en kopieren enzo je minder waarde aan een spel hecht... dus sneller een spel aan de kant zet en het niet eens probered uit te spelen
Jep

Oplossing -> spellen kopen :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Insano
*knip* leukespellenkerstman *knip*
En wat zou deze dan mee moeten brengen?

Verwijderd

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de kleine commerciele suc66

Een bedrijf wil zoveel mogelijk spellen in een jaar uitbrengen dan.
Om ervoor te zorgen dat het spel er wel goed e.d. uitziet maar het moet ook snel af zijn dan kunnen ze het beter korter maken

kijk naar Max Payne absoluut een juweeltje
Iedereen ziet dat het er mooi uitzoet en leuk speelt
maar als je het eenmaal gekocht hebt blijkt het spel erg kort te zijn :( iets wat je aan een demo niet kan zien.
Doordat het zo kort is raak je ook niet echt verslaafd aan het spel

PS leeftijd kan er ook mee te maken hebben
Niet zozeer leeftijd v/d persoon maar van de games ervaringen.
Er komt weinig echt nieuws meer het is altijd meer van hetzelfde

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 16:41 schreef Lampie het volgende:

[..]

[..]

Mwah, valt mee toch? :P
in principe wel ja
maarja sociaal leven groeit ook :D sport en dingen :D
ik speel nog wel veel tribes2 :d maar ik stopte na een level met rtcw Cs ben ik op uitgekeken quake ook allemaal Ut heb ik nooit echt gedaan baldurs gate is me te veel tijd en vrij pittig maar wil ik nog wel doen civ 3 heb ik al gedaan

dus ouder worden in betrekking tot games meer dan leeftijd
trouwens
doe maar beide :D

• Insano
volgens mij komt het ook door al dat gemultiplay hoor, het is maybe wel geinig om ff te gaan raggen of wat dan ook, maar dat word dus echt helemaal boring, dan ga je eens bij een clan, maar daar hebbie meestal alleen maar irritatie.

En games zijn tegenwoordig zo op multiplay gefocust dat ik niet echt leuke games meer zie met een diepgaand singleplayer verhaal. en als er een game is die dat wel heeft, dan zijn de graphics crap, of er is nix aan de game zelf! of te kort zoals Max Payne. :'(

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14

Mystic_X

What does this button do

Nou ik moet zeggen dat bij de PC de laatste tijd de game vaak te kort is, Kijk maar eens naar wolfenstein max payne, heb je zo uitgespeeld. Vergelijk dat maar eens met Halflife Unreal etc. Alleen rpg's lijken lang te zijn.
Zelf hou ik alleen niet van PC rpg's. Ik hou vanm console RPG's.
* Mystic_X wacht op heroes of might and magic 4

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• Insano
ja okeeh RPG's kunnen wel leuk zijn, ik zat wel ns baldurs gate en icewind dale te spelen bij een vriend van me, maar zo'n genre vind ik eigenlijk niet super..

nu zit ik dan op een hele berg gamesites te zoeken naar een boeiende game.. en wat vind ik? NIETS!

Project IGI zag ik, maarja die had ik al.
ik zag wel nieuw wat van HALO, lijkt me wel grappig opzich :)

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
de originaliteit is verdwenen, maar dat komt omdat zowat alles wel een keer langs is geweest

tampert, kriminalpolizei

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zommige spellen vervelen nooit vind ik

[ Voor 177% gewijzigd door Lars The 18th op 25-03-2006 20:22 ]

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 16:33 schreef DSC het volgende:
Vroeger was ik nog weken zoniet maanden geboeid van een spel, en deed ik niets anders. maar nu, vind ik dat er geen enkel spel meer is dat boeiend genoeg is voor op de pc.

hoe komt dit? Sucken alle games nu gewoon?
dat heb ik ook, ik denk dat het voornamelijk komt omdat je ouder wordt :)

Verwijderd

je koopt een ps2 en er zijn leuke games zat..

voorbeeldje van echt strakke games:

-GTA3 roelt echt HARD!!
-GT3
-pro evolution soccer

ik speel helemaal nie meer op de pc, lekker achterover leunend op de bank met de ps2.. veeeeeeeeel relaxter. wat kameraden erbij, biertje erbij. pc is puur voor internet >:)

maar serieus, op de ps2 zijn veel leukere games, en als je op GTA3 moet wachten voor pc ben je nog wel ff zoet..

alleen een potje counterstrike online is er nie bij.... BOEJUHHHH!!!!! :D

Verwijderd

duke nukem forever gaat roelen

Verwijderd

Volgens mij zijn er leuke spellen genoeg. De eisen worden echter steeds hoger. Een spel moet en dit, en dat, en enz. Gamers lijken onverzadigbaar, wat soms ten koste gaat van de kwaliteit. Neem de SimCity reeks. Deel 1 en 2 waren echte hoogstandjes terwijl SimCity3000 ten onder ging omdat men meer wilde, betere graphics, meer diepgang, meer mogelijkheden...weg concept. Kijk hoevaak er hier gevraagd wordt om het plaatsen van screens van een game en als het slechte grapghics zijn zal het zal wel niets zijn. Het spel gaat al ten onder zonder dat het gespeeld wordt. Het belangrijkste, de gameplay, lijkt al lang niet meer belangrijk, maar de duur en de graphics bepalen de waarde van een game.

Daarnaast zijn er echt nog wel goede games te krijgen. Neem Sudden Strike, heeft me maanden bezig gehouden, net als Fallout Tactics. GT3 voor de PS2 is een waar toverkunstje.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:43
En vergeet Commandos I en II niet! Vrij originele gameplay, en door het puzzel-element ook lang speelbaar, zeker als je niet gaat cheaten of voor elk level de walkthrough erbij pakt.

Mijn ervaring is dat replayability wordt bepaald door wie je de schuld geeft als je 'dood' gaat. Geef je de computer of A.I. de schuld, dan raak je gefrustreerd en ben je snel uitgespeeld. Geef je echter jezelf de schuld omdat je niet snel genoeg was, of een domme fout maakte, dan wil je het opnieuw doen en het WEL goed doen. Commandos is een goed voorbeeld van het tweede: worden je Commandos ontdekt en gedood dan heb je het fout gedaan. Een voorbeeld van het eerste is Civilization III: de A.I. speelt vals en je bent altijd in een nadeel positie met onderhandelen, sluiten van allianties enzovoort.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Op vrijdag 14 december 2001 08:21 schreef Aqua het volgende:
Volgens mij zijn er leuke spellen genoeg. De eisen worden echter steeds hoger. Een spel moet en dit, en dat, en enz. Gamers lijken onverzadigbaar, wat soms ten koste gaat van de kwaliteit. Neem de SimCity reeks. Deel 1 en 2 waren echte hoogstandjes terwijl SimCity3000 ten onder ging omdat men meer wilde, betere graphics, meer diepgang, meer mogelijkheden...weg concept. Kijk hoevaak er hier gevraagd wordt om het plaatsen van screens van een game en als het slechte grapghics zijn zal het zal wel niets zijn. Het spel gaat al ten onder zonder dat het gespeeld wordt. Het belangrijkste, de gameplay, lijkt al lang niet meer belangrijk, maar de duur en de graphics bepalen de waarde van een game.

Daarnaast zijn er echt nog wel goede games te krijgen. Neem Sudden Strike, heeft me maanden bezig gehouden, net als Fallout Tactics. GT3 voor de PS2 is een waar toverkunstje.
Niets meer aan toe te voegen, dit probeer ik lui op school wijs te maken dat het om de gameplay gaat maar nee, ze spelen liever een spel wat 32bits kleuren heb dan 24bits kleuern (ik zie het verschil niet. wel in de gameplay.)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Skywalker
  • Laatst online: 25-11-2025

Skywalker

Use the force Luke!!

Probeer eens Return to Castle Wolfenstein of Medal of Honor: Allied Assult.

May the force be with you!!

Verwijderd

Hmmm, ik herken dit probleem wel een beetje.
Soms ga ik achter me compie zitten met de bedoeling om ff te gaan gamen en dan weet ik niet welk spel ik wil gaan spelen omdat ik ze allemaal alweer zo saai vind.
Dan ga ik gewoon een beetje klooien met Flash en eigen filmpies maken. Is ook wel grappig :)

Verwijderd

Bijna niemand vind een spel die een beetje ouder is geworden meer leuk "omdat het er niet uit ziet".
Ik speel een spel om het spel zelf ( de inhoud en gameplay), niet om hoe het er uit ziet.
(zal me niet zoveel boeien want zo'n goeie computer heb ik toch niet).

Verwijderd

Die multiplayer spellen (voorbeeld: CS) worden ook geteisterd door cheaters en van die lame lui. Zo is het spel dan dus alweer verneukt :(

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik speel alleen maar Jumpgate
Massive Online Multiplayer Space Sim.
Soort van uitgebreide Elite, maar dan 3D en online, 400+ spelers tegelijk.
Graphics zien niet de allernieuwste, maar de gameplay is gewoon perfect...
Ik heb we AvP²c MS train sim etc.. maar darr heb ik nog niet eens naar gekeken ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 16:46 schreef kappiesjon het volgende:
of doe zoals ik, koop delta force landwarrior, crimson skies en metal gear solid, om ze vervolgens niet uit te spelen :P

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 03:32 schreef Lars The 18Th het volgende:
Ik vind UPLINK best wel een cool spel ...ben nog niet eerder zo'n type spel tegen gekomen dus het ID is wel orgineel ..maar het is geen spel waar je maanden zoet mee bent
OT: he lars! Hoe is et met venom? ;)

• Insano
Op vrijdag 14 december 2001 10:56 schreef Shifty_Shellshock het volgende:
Die multiplayer spellen (voorbeeld: CS) worden ook geteisterd door cheaters en van die lame lui. Zo is het spel dan dus alweer verneukt :(
ja inderdaad! het is echt afentoe gewoon te zielig voor woorden hoe mensen het leuk kunnen vinden om te winnen terwijl ze vet lopen te cheaten.

• Insano
Okeeh ik heb nu commandos 2 maar even in huis gehaald, en moet zeggen dat het een erg leuk en vooral moeilijk spel is!

hier ben ik voorlopig nog wel even mee bezig, ben nu pas in level 3 (night of the wolves ofzo :D )

echt wel leuk man! 8-)

Verwijderd

Het komt idd door de warez/kopieer mentaliteit.
Ik moet toegeven dat ik dit ook een hele tijd heb gedaan, maar nu ik ((te) veel) geld heb vind ik het wel eenst tijd worden dat ik de games in de winkel koop.
Maar ik vind het ook moeilijk om leuke spellen te vinden die lang houdbaar zijn. Ik richt me daarom ook de laatste tijd veel op oude (budget) titels, omdat ik daarvan weet of ze wel of geen succes hebben gehad en of er leuke mods bij zijn gemaakt.

Verwijderd

Commandos 2, Medal of Honor Allied Assault en Return to Caslte Wolfenstein. Nou met die spellen vermaak ik me al weken prima.

Verwijderd

Commandos 2 is tof, Il2 Sturmovik is echt een vette flightsimulator, wel heel moeilijk trouwens.
En Duke Nukem Forever wordt ook een knaller. Al die Quake, Untreal dingen zijn leuk maar Duke is da Best! *D

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
volges mij heb ik eindelijk weer een leuk spel gevonden:

Serious Sam 2 :)

heb al jaren niet meer zo gelachen met een spel

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 16:33 schreef DSC het volgende:
Wie weet nog een leuk spel dat net uit is of dat binnekort komt, dat ook nog echt leuk is ook?
Binnenkort komt "Probe" uit van Mirrorman, daar zit ik echt met smart op te wachten. Dat is echt een authentiek arcade spel met muziekremixen op de achtergrond (MP3's) van de Commodore 64.

Schijnt in januari uit te komen had ik begrepen, dan komt ook de demo, voor niet zo duur.

Ik ga hem denk ik zowaar echt kopen.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik weet wat je bedoelt, spellen boeien mij niet meer en niet omdat ik ze kopieer. Ze zijn gewoon niet leuk. Probeer eens Gothic, das een van de spellen die ik wel heel leuk vind ook al heb ik alleen de demo (ga nog kopen). Net een single player MMORPG :+ En er komt over een paar weken een "nieuwe" RPG uit voor de PC: Grandia 2. Ziet er heel mooi uit en ik verwacht een super verhaal. Dan verwacht ik dat Jedi Knight 2 heel leuk zal zijn, als ze de lightzwaard actie niet verneukt hebben. Obi-Wan dat voor de PC zou gaan uitkomen had een veelbelovende muis interface, als je je muis naar links beweegt dan ging je saber ook naar links, en zo kun je dus ontzettend leuk spelen. Helaas maken ze nu alleen een PS2 versie, zuig, spel is dus niks meer waard en gewoon standaard. standaard shooters boeien gewoon niet omdat het altijd hetzelfde is in een ander jasje: schiet alles en iedereen neer. Leuk, woohoo, echt origineel. Deus Ex is naar mijn mening een van de enige echt leuke shooters. Jammer dat het zo kut loopt :( Golden Sun is ook ontzettend verslavend, alleen is dat dan voor de GBA. Maar spellen zoals Wolfenstein boeien gewoon niet, je schiet alles neer wat je tegenkomt en is dus gewoon een rasechte doom kloon. Das gewoon dus quake spelen in een ander grafisch jasje, en je kan niet goed meer mikken met die wapens maar tis niet om wakker van te liggen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:20 schreef Commodore64 het volgende:
Binnenkort komt "Probe" uit van Mirrorman, daar zit ik echt met smart op te wachten. Dat is echt een authentiek arcade spel met muziekremixen op de achtergrond (MP3's) van de Commodore 64.
Heb ik ook over gehoord.
Lijkt mij erg stoer, vooral die oude C64-muziek die herleeft :)
Sowieso ben ik wel een fan van arcade-games. Geen geouwehoer, gewoon spelen.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:49 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

Heb ik ook over gehoord.
Lijkt mij erg stoer, vooral die oude C64-muziek die herleeft :)
Sowieso ben ik wel een fan van arcade-games. Geen geouwehoer, gewoon spelen.
Toffe is dat je nog missies moet vliegen ook :P Dus is arcade en taktiek, best of two worlds. :)

Verwijderd

Tegenwoordig is de PC games markt een beetje verpest. Het maken van een pc spel is nu zo highrisk, dat er aan nieuwe concepten uberhaupt niet gedacht wordt, maar weer eens clones clones en nog eens clones uitgestampt worden. Recente teleurstelling zijn dus ook RTCW, Max Payne (leuk in het begin, daarna saai). Echt bij ongeveer ieder spel wat ik de laatste tijd heb, heb ik het gevoel dat ik het al gespeeld heb, alleen dan meestal met andere graphics en of wapens.
Op multiplayervlak blijft Tribes 2 me wel boeien, en in de nabije toekomst zie ik sowieso geen goede en originele multiplayer spellen uitkomen.
Voor singleplayer speel ik nu FF8, een 2 jaar oud spel, voor de eenvoudige reden dat er gewoon geen leuke en originele pc spellen zijn die boeiend en lang speelbaar zijn. (RTCW in een dag uitgespeeld, pfff)

Ik neig er ook ontzettend naar om een console te kopen, omdat dat tegenwoordig de enige plek is waar je nog originele spellen voor kan krijgen :(

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:21 schreef GambitRS het volgende:
Maar spellen zoals Wolfenstein boeien gewoon niet, je schiet alles neer wat je tegenkomt en is dus gewoon een rasechte doom kloon. Das gewoon dus quake spelen in een ander grafisch jasje, en je kan niet goed meer mikken met die wapens maar tis niet om wakker van te liggen.
Wolfenstein is wel ouder dan Doom hoor! Als er 1 het recht heeft om (zichzelf) te klonen dan is het (RTC) Wolfenstein. Doom en Quake zijn klonen hiervan.

• EVILSalami
  • Laatst online: 13-01 21:16

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Nou dat van het steeds saaier worden klopt bij mij ook wel maar ik speel al aardig lang de serie van Age of Empires. Ik speelde eerste deel 1 gewoonm single player, daar raakt ik een beetje op uitgeken toen ontdekte ik multiplayer over zone.com (echt gaaf) Ik was er nog lang niet op uitgekeken en deel 2 kwam uit. Toen ging ik die eerst ff kort single en toen gelijk ook multiplayer. En toen kwam addon The conquerors uit. Die speel ik nu nog steeds online. Ik speel het zowat elke dag (ben denk ik verslaafd :+) maar het is gewoon gaaf dat multiplayer en in de eerste kwartaal van 2002 komt Age of Empires III :9~ die lijkt me echt gaaaaaf maar ik ben nog niet eens uitgekeken op de huidige versie 8-) dit spel roelt ik ben nu +/- 3 jaar bezig met deze serie ;)

Verwijderd

Er is maar 1 oplossing, minder games kopen en veel emailen en vragen naar nieuwe games.

Weet iemand hier trouwens nieuwe consepten?

Verwijderd

in de winkel? :?

Verwijderd

idd, je moet dan gothic maar eens proberen. ben je wel een tijdje zoet mee (ik ben nu guard, chapter 3, voor de orc semetry voor de kenners die begrijpen wat ik bedoel) en ben al iets van 2/3 weken bezig (niet non-stop, mohaa kwam er tussen door (in 7-9 uur uitgespeeld :Z )).

er ZIJN wel goede spellen, alleen moet je niet met het "grote" publiek meegaan, maar even naar de minder bekende ttles kijken (tot voor kort nog nooit van gothic gehoord).

mohaa is wel koel maar veeel te kort...

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:50
ik denk zo omdat alle mensen games kopieren en dat de producent zo geld meer binnenkrijgt voor nieuwe games te developen???
Pagina: 1