Toon posts:

tekort aan ide poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje. Ik heb laatst een dvd speler gekocht voor in mijn pc en heb geen vrije ide poorten meer. Op mijn primary ide van mijn mobo zit een hd en een cd rom speler en op de secundary ide zit een hd en een interne zipdrive. Nou heb ik effe rond gekeken en kan je je ide poorten uitbreiden met een raidcontroller. Maar deze zijn alleen bedoeld voor hd's. Ik wil graag mijn indeling behouden en de dvd speler erbij plaatsen. Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Zijn er toevallig insteekkaarten, voorzien van extra ide poorten, waar je een willekeurig ide-kaart op kan aansluiten?

bvd
Blue Scorpio

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 08:45
Koop gewoon een ATA100 controller van Promise of zo, je bent niet verplicht om raid te draaien hoor... hang daar je HD's aan.
Dan heb je de poorten van je moederbord over voor de overige devices.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mee eens.

Bovendien een belangrijke tip die je flink wat performancewinst kan opleveren:

Beide apparaten aan een IDE kanaal lopen op het hoogste protocol van de langzaamste. Dus met jouw indeling die je nu hebt trekken je HDDs waarschijnlijk PIO3/4 terwijl ze ATA33/66 zouden kunnen.

Je zou een setup als deze kunnen doen voor optimale performance:

Onboard IDE0:
Master- CDRW
Slave- none
Onboard IDE1:
Master- DVD
Slave- ZIP

Add-in IDE0:
Master- HDD1
Slave- none
Add-in IDE1:
Master: HDD2
Slave: none

Dit is min of meer wat ik bij m'n CUBX heb. Je merkt het echt als je de HDD van de CDRs afzondert.

Oslik blyat! Oslik!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad dat is een heel goede setup, zoiets draai ik hier ook:

ATA66-1 Master: HD
ATA66-2 Master: HD
BX ATA33-1 Master: CDROM
BX ATA33-2 Master: CD-R

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
thanx everybody! ata100 controller (promise) kan ik wel aan komen. heb nu een iwill controller, gaat het daar is even mee proberen.

THANX :) ;)

blue scorpio