Toon posts:

Probleem Epox 8kha+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moeten die jumpers met Power e.d. erin? Met de text naar de buitenkant?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Jaja.. Lekker duidelijk.. :?

Ik neem aan dat je de kabeltjes naar je powerknop en resetknop ed bedoelt..

Bij de schakelaars maakt het niet uit.. En bij de ledjes gewoon effe proberen.. (kan geen kwaad!)

En verder effe het boekje van je mobo lezen!!!

• ViTEL
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

ViTEL

ToPGuN

bedoel je hoe je je power button connector erop moet doen?
meestal staat daar zo'n pijltje op, die moet op pin 1.

(staat als 't goed is wel in de handleiding welke dat is ..., al zou ik 't ook moeten weten want ik draai ook een 8kha+...)

Als die pijltjes er niet op staan kun je 't als het goed is zien aan de kleur van de bedrading, maar dat week ff zo gauw niet.

Maar ik loop 11.1 op de 100...

Verwijderd

Topicstarter
Het komt erop neer dat ie gewoon helemaal niets doet..hoewel ik wel alle draadjes er wel goed op heb zitten denk ik.. weet jij ff zo iets waar het aan kan liggen?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
das heel achtelijk gedaan bij dat mobo, bij mij moeten een paar 'jumpers' met de tekst toe en de ander zeg maar met de tekst af. Tis onduidelijk omschreven maar het komt er op neer dat ze niet allemaal de zelfde kant op moeten met de tekst. Ik ben nu niet thuis dus kan het niet checken, maar ik ben er achter gekomen door het gewoon te proberen.

• James_Watt
  • Laatst online: 15-08 15:56
Kan het misschien zijn dat je Factory default CMOS reset jumper er nog op zit ? :9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 16:41 schreef salvador4 het volgende:
das heel achtelijk gedaan bij dat mobo, bij mij moeten een paar 'jumpers' met de tekst toe en de ander zeg maar met de tekst af. Tis onduidelijk omschreven maar het komt er op neer dat ze niet allemaal de zelfde kant op moeten met de tekst. Ik ben nu niet thuis dus kan het niet checken, maar ik ben er achter gekomen door het gewoon te proberen.
Dus het komt erop neer dat ik 101 combi's moet gaan uitproberen? (ik had net een combi waarbij de coolermaster een kwartslag draaide :? )

• salvador4
Op donderdag 13 december 2001 16:47 schreef TheKittySeller het volgende:

[..]

Dus het komt erop neer dat ik 101 combi's moet gaan uitproberen? (ik had net een combi waarbij de coolermaster een kwartslag draaide :? )
het ligt natuurlijk ook aan die jumpers die aan je kast hangen, maar die zijn volgens mij zeker universeel.

Ik had gewoon eerst alles aangeloten op 1 manier, en kwam er achter dat de hdd led niet werkte, nou die draai je om en die deed het toen, idem dito met de poweron.

Als je er niet uikomt wil ik strak wel ff kijken als ik het niet vergeet. Ik ben over een half uur wel thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 16:50 schreef salvador4 het volgende:

[..]

het ligt natuurlijk ook aan die jumpers die aan je kast hangen, maar die zijn volgens mij zeker universeel.

Ik had gewoon eerst alles aangeloten op 1 manier, en kwam er achter dat de hdd led niet werkte, nou die draai je om en die deed het toen, idem dito met de poweron.

Als je er niet uikomt wil ik strak wel ff kijken als ik het niet vergeet. Ik ben over een half uur wel thuis.
Super!!! ik probeer intussen wel ff

Verwijderd

Topicstarter
Het kleine coolermastertje draait een kwartslag tezamen met de voedingfan. De proc. fan en de chassisfan draaien helemaal niet. Wat is dit voor wazig gedoe?

Verwijderd

laat je weten hoe het ging ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 16:44 schreef James_Watt het volgende:
Kan het misschien zijn dat je Factory default CMOS reset jumper er nog op zit ? :9
Hij geeft ook geen FF op de display aan want die doet het gewoon niet

• salvador4
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/set.gif

ff snel in elkaar geflanst; dit moet wel te begijpen zijn he? kant waar de tekst staat moet het dus ook op de jumpers staan. hdd led moet op de eerste 2 v/d 3.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb jij JBAT 1 zitten dan? Heb je ICQ ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Doet nog nix. Even ter controle: CPU koeler= fan 1 ; extra fan: op fan 2; (mama-koeler fan4). Vga-kaart, harde schijf, cd-spelers zijn al aangesloten.

mamma koeler zwendelt 1 kwart slag en die van de voeding ook. extra fan en de cpu fan doen nix

• salvador4
jbat moet op pin 1 en 2 gezien vanaf de pci sloten (cmos clear anders start ie niet eens)

jck 1 maakt niet uit, das alleen voor 100/133mhz, hij moet altijd booten

verder maakt het niet uit waar je je fans op aansluit, ik heb alles aan mijn baybus hangen en hij geen geen melding of iets en boot gewoon.

de zooi MOET gewoon booten, die ook al zitten alle leds fout. als dat niet is dan is je voeding misschien te zwak, of je mobo maakt kortsluiting met je case (dat zou het kwartslag draaien kunnen betekenen)

ik heb momenteel geen icq geinstalleerd en ik vertrek over 5 min weer naar mijn werk :(
ben dan pas rond 1:00 terug, ik houd dit topic wel in de gaten.

grtz.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast vielen dank.. Ik zal dat kortsluitingsverhaal eens nakijken

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik heb gewoon alle teskten naar één kant staan hoor? Je kan eigenlijk geen van de stekkertjes fout erop duwen als je het boekje en de tekst op het mobo volgt. Tenminste je moet het boekje een beetje draaien en in spiegelbeeld lezen ofzo maar je komt er wel uit als je het boekje vergelijkt met de tekst op het mobo. Succes. (mij is het ook al drie keer gelukt in één keer dus.... ;) moet jouw ook lukken)

Verwijderd

FF zeg je?
Heeft het bord al eens gewerkt?
Waarschijnlijk is je cpu naar de klote....
Die stekkertjes dat maakt echt nix uit,al trek je ze er allemaal af.
En het is al eerder gezegd staat de jumper van je cmos goed? Die moet je checken op je bord en niet via je boekje. De settings in je boekje kunnen afwijken van je bord.
Voeding is zwaar genoeg?
Wat voor cpu zit er eigenlijk op?

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing was: Schroefjes op bord zaten te strak vast. Mammaplank maakte kortsluiting met de kast. Jongens Bedankt !!!!
Pagina: 1