Toshiba notebook: de vette of 'lang levende' kopen

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik sta voor een dilemma. Ik wil een notebook kopen, maar weet niet welke vd 2. :)

Toshiba Satellite 3005-s304: - - - - - - - Toshiba Satellite 5005-s504:
Afbeeldingslocatie: http://www.bestbuy.com/images/esku/custom/11093248cv1A.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.bestbuy.com/images/esku/custom/11093722cv1A.jpg

Als je een vergelijking opstelt krijg je het volgende:

Toshiba 3005 $1599
- P3 1000 met speedstep
- 256MB PC133
- 20GB HD
- 14,1 inch TFT
- 6x DVD en 4x4x24 CDR
- Crystal Soundchip
- Internal floppy
- GF2 Go 16MB @ 166Mhz
- Lichter/Kleiner als 5005
- Batterijduur 3-3,5 uur

Toshiba 5005 $1899
- P3 1100 (zonder speedstep :()
- 512MB PC100
- 30GB HD
- 15,0 inch TFT
- 8x DVD en 8x4x24 CDR
- Yamaha Soundchip, met subwoofer ingebouwd
- External floppy, USB
- GF2 Go 200 16MB @ 183Mhz
- S/PDIF out (met AC3 support), Line out, Secure Digital Card slot
- Front LCD: Track, time (CD bedienen, ook als laptop uit staat)
- USB, RGB, Audio, Video, Firewire, LAN: aansluitingen achter klepjes
- Zwaarder/Groter als 3005
- Batterijduur 1,75 uur

Verder hebben ze allebei WiFi, Irda, en nog meer leuke dingen. Het gaat echter om de verschillen, en de keus die ik dan uiteindelijk ga maken.

Zoals je ziet koop ik hem in Amerika, als ik daar ben in de winkel zelf. De prijzen zijn dus de final prijzen, en nogal wat verschil met hier in NL: de 5005 kost bijna f 10000,- volgens de Pricewatch! >:)

Ikzelf zit dus vooral met die batterijduur te kloten; een laptop die na goed 1,5 uur ermee stopt is niet echt een laptop meer denk ik. Misschien dat er alternatieven zijn, voor langere batterijduur ofzo?
Welke keus zou jij maken, wetende dat hij thuis als 2e pc wordt aangezien sinds er een mooie desktop staat?

(Ps. Sorry voor het hoge stoerheids gehalte of hoe je het ook noemt; ik heb geen geld teveel ofzo, ik heb hier een tijd voor gespaard... :))

.... Ik weet het ook niet

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik zou de stoere pakken. :)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:47

Illusion

(the art of)

tsja, als hij thuis naast je desktop komt te staan, dan moet je lekker de stoere pakken, want dan sluit je hem toch op een netvoeding aan. Als je hem veel in de auto wil gebruiken, dan kan je ook het beste de snelle nemen, en gewoon een auto-adapter nemen.
Eigenlijk is overal wel stroom te verkrijgen, behalve in de trein en in de buitenlucht. Dus je zal misschien iets duidelijker moeten zijn in waar en waarvoor je hem wil gebruiken.
Het is misschien ook mogelijk om een betere batterij voor die laptop te kopen, ook al zou het me verbazen als ze bij zo'n dure laptop niet al de best mogelijke batterij gedaan hebben. Bovendien is zo'n nieuwe/extra batterij erg prijzig (F500,-- :? )

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Neem de 'lichte'. Het is puur een kwestie van wat zo'n ding kan, en als ik die dat die 'lichte' dus DVD, CDRW, 256MB RAM en een VGA kaart waar je op kunt Quaken, dan heeft het feitelijk dezelfde features als de 5005.

Maar hij kan 3 uur mee (hahaha- dat is onder 'test' omstandigheden- IRL trekt ie max 2.5u, de 5005 hooguit een uur).

En dat is mi HET kriterion om een laptop op te beoordelen. Ik heb liever mijn huidige 486 laptop die 2u trekt dan een P3 met-alles-erop die maar een uurtje meekan.

Argument dat overal stroom is... geloof ik niet zo. Ja, in een collegezaal zijn stopcontacten, maar zelden waar je ze wilt hebben. En daarbuiten- ik zit zelf meestal in de trein, en dan merk ik m'n batterijlevensduur heel duidelijk. Ga voor de 3005- levensduur is een feature die net zo goed meetelt als de andere.

Oslik blyat! Oslik!

• Sovereign
Op donderdag 13 december 2001 17:41 schreef dion_b het volgende:
de 5005 hooguit een uur).
Hmm, daar geloof ik niets van. Zelfs mijn Gericom haalt 1:50hrs op een volle accu.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

15" is meestal de doorslaggevende factor, daarmee kan de laptop gewoon extreem veelzijdig inzetbaar zijn.

indien 'ie altijd een tweede plaats PC zou zijn, zou ik gewoon voor de centen gaan en de goedkoopste kopen.

Qua specs is de duurste (relatief dan :P) enorm goed voorzien, die meerprijs is het zeker waard.

• mbvisiontt
Op donderdag 13 december 2001 17:57 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Hmm, daar geloof ik niets van. Zelfs mijn Gericom haalt 1:50hrs op een volle accu.
Uiteraard zijn de extra features super, maar die batterylife is zo bar slecht, of het nu 1 of 1,5 uur is.

:) Thuis op stopcontact, maar daar koop ik hem niet voor; hoewel, bij ouders en vrienden kan hij natuurlijk ook op netstroom.
:) In de auto kun je idd de sigarettenaansteker gebruiken.
:( In de trein heb ik dikke pech vrees ik, zelfs 1e klas heeft geen stroomvoorziening of wel? (heb maar een OV maargoed, is een goed excuus, toch? :P) Ik zit altijd een uur in de trein, dus dat lukt precies... Tenzij ik naar A'dam ga, das pech hebben.
:? In een vliegtuig heb je stroom in business class, maar hoe zit het met economy class, heb je daar ook stroom?
:) Op vakantie heb je ook altijd wel stroom, zij het in huis of in de auto, behalve op het strand dan.

Hmm, zo slecht komt het er nog niet uit. Eigenlijk klopt het best wel dat je meestal stroom zat hebt, of ligt dat aan mij?

• mbvisiontt
Op donderdag 13 december 2001 18:05 schreef ecteinascidin het volgende:
15" is meestal de doorslaggevende factor, daarmee kan de laptop gewoon extreem veelzijdig inzetbaar zijn.
Kun je het beeld van je desktop pc op de laptop toveren? Laptops hebben altijd external monitor support, maar kan het ook andersom?

• Sovereign
Op donderdag 13 december 2001 18:16 schreef mbvisiontt het volgende:

Uiteraard zijn de extra features super, maar die batterylife is zo bar slecht, of het nu 1 of 1,5 uur is.
Ik bedoelde 1 uur en 50 min.
:( In de trein heb ik dikke pech vrees ik, zelfs 1e klas heeft geen stroomvoorziening of wel? (heb maar een OV maargoed, is een goed excuus, toch? :P)
Ik doe dat ook wel eens, maar tegenwoordig met die criminaliteit kun je 'm beter in je tas houden. En als de accu zo'n 2 uur meegaat, da's toch voldoende voor in de trein? Eventueel een 2e accu en je zit gebakken.
Hmm, zo slecht komt het er nog niet uit. Eigenlijk klopt het best wel dat je meestal stroom zat hebt, of ligt dat aan mij?
Ik neem een 8 meter zwart verlengsnoer mee naar colleges, werkt prima. :)

• mbvisiontt
Op donderdag 13 december 2001 18:24 schreef Sovereign het volgende:
Ik doe dat ook wel eens, maar tegenwoordig met die criminaliteit kun je 'm beter in je tas houden. En als de accu zo'n 2 uur meegaat, da's toch voldoende voor in de trein? Eventueel een 2e accu en je zit gebakken.
Oh dus er is wel stroomvoorziening in de trein?? Wist ik helemaal niet, waar dan ergens?
Ik neem een 8 meter zwart verlengsnoer mee naar colleges, werkt prima. :)
Idd, als je zoiets altijd bij je in de tas hebt is het eigenlijk geen probleem. Hmm, lastig kiezen zo.

• Sovereign
Op donderdag 13 december 2001 18:31 schreef mbvisiontt het volgende:

Oh dus er is wel stroomvoorziening in de trein?? Wist ik helemaal niet, waar dan ergens?
Hehe. Nee, ik bedoelde met je notebook werken in de trein. :D Stroom zit er helaas niet zover ik weet.
Idd, als je zoiets altijd bij je in de tas hebt is het eigenlijk geen probleem. Hmm, lastig kiezen zo.
Zo'n verlengkabel kost maar 15 piek of zo, en weegt niet veel. Is in ieder geval goedkoper dan een 2e accu. 8-)

• mbvisiontt
Op donderdag 13 december 2001 18:33 schreef Sovereign het volgende:
Zo'n verlengkabel kost maar 15 piek of zo, en weegt niet veel. Is in ieder geval goedkoper dan een 2e accu. 8-)
Ja das echt toppie. :) Hmm, ik schijn langzaam te kiezen voor de stoere heb ik zo het idee. Hij is ook wel 10x zo mooi moet ik zeggen. :9~

Trouwens, als ik nu een van deze laptops koop, hoe lang kun je er dan mee vooruit? Ik bedoel, veel studenten hebben een P2 400 ofzo en dat werkt qua studie/internet okay.
Met dit ding zit ik dan toch wel heel wat jaartjes gebakken of niet?

• Sovereign
Lijkt me wel, ik hoop met mijn Gericom tot het einde van mijn studie te doen in ieder geval. :)

• mbvisiontt
Weet jij het antwoord op wat ik hierboven postte?
Kun je het beeld van je desktop pc op de laptop toveren? Laptops hebben altijd external monitor support, maar kan het ook andersom?

• Sovereign
Gaat zover ik weet niet. Enige wat mogelijk is, dat is een extra monitor aan je notebook. Dus 2 displays, is wel mooi op zich. Maar je desktop direct pc op je notebook toveren..
nope.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:24
de 3005 zekers! ene laptop moet ook handig zijn om mee te nemen. mijn 12.1 inch bevalt me erg goed. langere battery life is wel fijn.

die 100mhz kan niet veel uitmaken.

512 ipv 256 kan je altijd nog later een keer doen [de meesten hebben nog een reserve sodimm-slot]

20gb ipv 30.. tsjah. ik heb op mn laptop aan 10 al wel genoeg. [het echte spul zit in mn desktop >:)

het kleine scherm werkt even goed als de grote. ook zal je merken dat zon 15inch laptop wel vervelend is om de hele tijd mee te zeulen.

met 6x dvd kan je ook films kijken. en voor gewone cdtjes is ie ook snel genoeg. een 8x brandertje is wel fijn maar ik zou op een laptop 4 ook wel goed vinden [wederon het heftige spul kan wel in de desktop]

geluid: boeiuh. een subwoofer in een laptop. lekker overbodig. kan je aso doen in de trein of bij ene college. geef mij mn bass-loze laptopje maar. koptelefoon werkt ook hoor :) . persoonlijk vind ik bij een laptop het geluid niet zo boeien. als het er maar wel uit komt [sb-16 met 2 speakertjes vind ik genoeg] [een sub staat wel bij mn desktop]

internal floppy is erg fijn. onderschat het niet! en de grotere heeft hem dus wel extern he.

zon gf2-go ben ik erg jaloers op. ik heb zon brakke s3-virge er in. of hij nou 166 of 183mhz is zou me niet kunnen boeien. 3d is 3d. met een tnt1-iets er in is het ook al goed werken met vele games. gf2-go is natuurlijk wel schweet. maar om die 17mhz extra hoef je het niet te doen.

lichter/kleiner. erg belangerijk. en accu-tijd vind ik ook erg meetellen. je hebt namelijk heus wel eens een college waar met een snoer zeulen niet echt handig is. dan heb je geen accu meer voor in de trein . met de kleinere wel.

jeez wat een verhaal. nouja.. you get my point :)

• Sovereign
Op donderdag 13 december 2001 18:45 schreef slacksoff het volgende:
lichter/kleiner. erg belangerijk. en accu-tijd vind ik ook erg meetellen. je hebt namelijk heus wel eens een college waar met een snoer zeulen niet echt handig is. dan heb je geen accu meer voor in de trein . met de kleinere wel.
En zo zie je maar eens hoe personen verschillend over een issue kunnen denken. ;)

Zo wilde ik per se zoveel mogelijk een desktop replacement, om in de lange tussenuurtjes nog eens wat te doen. Ik heb zo b.v. al 26gig van de 30 in gebruik. Ik denk niet dat dat exta gewicht wat uitmaakt, dragen moet je het toch en die extra kilo of zo merk ik in ieder geval niet.

En ik raad het gebruik van je notebook in de trein af, er hoeft maar een idioot dat ding te zien.

• mbvisiontt
Op donderdag 13 december 2001 18:45 schreef slacksoff het volgende:
die 100mhz kan niet veel uitmaken.
Thanks voor je input. Deze zin vind ik wel interessant; het maakt dus echt niet zoveel uit?

En wat betreft de trein... Ik denk dat ik van Maastricht naar Venlo wel safe ben, maar als ik het land doorcross lijkt het me idd best leip worden, ik snap wat je bedoelt.

• Sovereign
Op donderdag 13 december 2001 19:02 schreef mbvisiontt het volgende:

Thanks voor je input. Deze zin vind ik wel interessant; het maakt dus echt niet zoveel uit?
Kan ik geen antwoord op geven, daar zul je toch voor zoek moeten gaan naar benchmarks. Ook de gebruikte chipsets kunnen hier een verschil maken.
En wat betreft de trein... Ik denk dat ik van Maastricht naar Venlo wel safe ben, maar als ik het land doorcross lijkt het me idd best leip worden, ik snap wat je bedoelt.
Ik gebruik 'm alleen als er iemand bij is, dan kijk ik wel eens een episode van futurama of the xfiles die ik gedownload heb om de tijd te doden. :)

• slacksoff
die 100mhz maakt natuurlijk wel uit. maar doorslaggevend in je besluit moet het niet zijn. nu is 1000mhz ook meer dan snel genoeg voor alle apps. en als hij straks verouderd is boeit het je helemaal niks meer of hij nou 1000 of 1100 is. nee. wat dan boeit is zeker battery-life. of die speedstep er op zit vind ik ook zeker meetellen. wat dus weer ten goede zou komen aan ja hoor :) battery-life.

kwoot//
En zo zie je maar eens hoe personen verschillend over een issue kunnen denken.
//unkwoot ;)

helemaal mee eens! als je een desktop-replacement wilt hebben moet je ook zeker voor die dikkere gaan. al was het alleen maar om de snellere brander. en battery-life kan dan ook niet boeien idd.

ik heb mn laptop gewoon voor bepaalde taken. [niet zoveel voor gamen E/D] en omdat je hem overal kunt gebruiken [ook zonder stopcontact] als ik thuis ben heb ik een losse pc met 3d-kaart, een snelle proccy, een sb-live en surround setje, en een 19inch monitor. ik moet er niet ana denken om de hele dag naar dat 12inch schermpie te staren ;)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Ik zou gewoon een xtra batterij erbij kopen, volgensmij is het enige probleem hier de batterij-levensduur.
Verder de prijs misschien..

Maar investeer 250,- (voor mijn inspiron 8100 tenminste) en je hebt alle problemen de wereld uit..

Gewoon die stoere met extra batterij, heb je toch een perfecte desktop replacement..

• mbvisiontt
Tja, ik heb geen desktop replacement nodig eigenlijk, kan ook helemaal niet gezien mijn specs. :D

Misschien neem ik wel een verkeerde insteek. Eerst wilde ik nl. een laptop zodat ik bij ouders, vrienden, trein, vakantie, auto dingen kan doen. Maar ja, op een P2 werkt het allemaal niet zo lekker, dus ging ik een stap hoger. DVD kijken wil je ook, dus alweer een hele stap hoger. Dan zit je op P3 600 ongeveer, met als enige nadeel een verrotte GPU met shared geheugen ofzo |:(

Zo ben ik dus aan deze specs gekomen. Ik bedoel, brander, subwoofer, 30GB, 512MB, etc etc. heb ik niet echt nodig, maar ja, het zit erin. En dan wordt mijn insteek "ik kan er langer mee doen, een jaar/twee jaar extra, dus besteed ik dat extra geld wel."

Geen idee of deze logica correct is, wat denk je? :)

• slacksoff
you talking to me? :P

als dat zo is:
die logica zit wel wat in hoor. maar als je deze 2 laptops vergelijkt vind ik dat de specs zo vergelijkbaar zijn dat de duurdere echt geen 1 - 2 jaar langer mee gaat. wel ene jaartje meer dan zon p3-600 en een dvd-speler er in is ook een zeer goede investering.

ik ben van mening dat je aan een 4x brander meer dan genoeg hebt. en aan 20gig ook. het is namelijk geen desktop replacement. alle troep die je niet veel gebruikt staat op je desktop :).

of je beter een dure laptop kunt kopen dan een goedkopere? vind ik wel. dit lijkt me wel ene goede pricerange. p3-600 oid met 10gb en alleen cdrom-lezer is zn geld nu niet waard.

• Sovereign
Op donderdag 13 december 2001 19:52 schreef slacksoff het volgende:
ik ben van mening dat je aan een 4x brander meer dan genoeg hebt. en aan 20gig ook. het is namelijk geen desktop replacement. alle troep die je niet veel gebruikt staat op je desktop :).
Dat dacht ik dus ook, maar een HD is gauw gevuld. En in eerste instantie dacht ik ook niet dat ik mijn desktop pc bijna niet meer zou gebruiken, maar dat is dus wel gebeurd omdat mijn notebook veel handiger is om mee om te gaan. Zit nu dit b.v. te tikken in bed. 8-) Mijn desktop machine is nu 2e rangs geworden, die gebruik ik eigenlijk alleen nog maar voor games.

In any case, een betere configuratie garandeerd altijd een iets langere levensduur dus daar zit zeker wat in. En ik zou voor de 8x brander gaan, scheelt weer 10 minuten. :)

• mbvisiontt
Ik had het eigenlijk niet tegen jou maar okay, voor deze keer dan... ;)

Nee, 1-2 jaar is het idd niet, wat was ik aant lullen. Maar 100Mhz, 256MB, 10GB, 0.9Inch, 2xDVD-4xCDR, Digital out, en de looks trekken me toch erg, erg aan... :9 Dat is zowat een laptop van 3000 samen bij elkaar (wel een vergrootglas op je 0.9 TFT bouwen :P), en dat voor 600,-.

Had ie nou maar niet zo'n lousy batterijduur, dan was de keus heel wat gemakkelijker. En dat de floppy erbuiten zit is wel fijn vinnik, die zal ik alleen gebruiken als ik met medestudentjes moet werken aan een opdracht.

• mbvisiontt
Op donderdag 13 december 2001 19:59 schreef Sovereign het volgende:
Zit nu dit b.v. te tikken in bed. 8-)
Hehe... :) Dat lijkt me echt lame, een vette desktop hebben en dan met je laptop 10m verderop bij de tv internetten. :9

• Sovereign
Ach, extra batterij kopen of dat verlengsnoer van 15 piek en je battery problemen zijn opgelost IMO. :)

• Sovereign
Op donderdag 13 december 2001 20:05 schreef mbvisiontt het volgende:

Hehe... :) Dat lijkt me echt lame, een vette desktop hebben en dan met je laptop 10m verderop bij de tv internetten. :9
Geloof me, als je een notebook hebt doe je dat gewoon. 8-)

• slacksoff
Op donderdag 13 december 2001 20:08 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Geloof me, als je een notebook hebt doe je dat gewoon. 8-)
damn right. maar dan wel met een lange netwerkkabel. en via netwerk mn desktop-winxp op mn laptop :7

• mbvisiontt
Ik weet niet of ik achter mijn 19" weg te slaan ben, das toch wel meesterlijk. 15" TFT is ook lekker eigenlijk, hmmm... ;)

Hebben jullie eigenlijk een mooie laptoptas erbij? Welke dan, beetje ruimte voor gadgets, papieren etc. en waterdicht zou mooi zijn... :) En voor 3 extra batterijen of 1 15m verlengsnoer natuurlijk. :7 :?

• Sovereign
Ik heb zelf een laptop backpack omdat een gewone laptop tas IMO toch iets teveel de aandacht kan trekken. Ik gebruik deze van Targus:

http://www.targus.com/case_backpack_specific.asp?title=TARGUS+NOTEBOOK+BACKPACK&sku=CCB1

Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/product_images/CCB1_cases_b.jpg

• mbvisiontt
Op donderdag 13 december 2001 20:41 schreef Sovereign het volgende:
Ik heb zelf een laptop backpack omdat een gewone laptop tas IMO toch iets teveel de aandacht kan trekken.
Dat is waar, ik was al benieuwd hoe je met je laptop over straat zou gaan, aangezien je niet wil dat iedereen het ziet (dus ook de leipo's). Maar inderdaad zo'n backpack is dan een oplossing. Es effe bestuderen... ;)

• mbvisiontt
Tering zeg, de meeste cases die ze hebben zijn te klein, de laptop past er niet in! :D

Wat zijn nog andere merken, misschien in NL ook?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ff terugkomen op die battery issue:

Mijn onderbouwing voor de claim dat je werkelijke batterijduur lager is dan spec is simpel- ik werk op een helpdesk, en raad eens wat klacht #1 over laptops is... Die 'standaard' test veronderstelt namelijk geen DVD access en weinig/geen HDD activiteit. Kort gezegd komt het neer op 1.75/3.5u lang word draaien en tikken. Zelfs MP3tjes spelen trekt een stuk meer.

Allereerst snap ik totaal niet waarom de 1.1GHz CPU geen speedstep heeft- die bak is al duur zat, dat had er nog bij gekund.

Maar goed, mijn gedachte: DVD spelen. Met de 3005 trek je rustig een film op een batterij. No way lukt dat met de 5005 (die 1.75u was dus ZONDER DVD access). En als ik USD1500+ aan laptop ging uitgeven, dan zou ik zeker een DVD/DiVX willen kunnen kijken in de trein.

't is een kwestie van persoonlijke voorkeur, uiteraard, maar dit zet mijn voorkeur om in een concreet voorbeeld waar je rekening mee kunt houden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Duidelijk de stoere.... :7

• mbvisiontt
Op vrijdag 14 december 2001 02:23 schreef dion_b het volgende:
*knip*
Ik snap je punt helemaal, en het is ook erg belangrijk, das ook de reden waarom ik het op GoT heb gezet. Ik bedoel, of vette looks en specs, of lange levensduur... Was er maar een optie om te zeggen "doe mij maar ipv de 1,1 een 1,0 mét speedstep erin".

Punt is echter wat anderen maakten, meestal heb je wel stroom bij de hand. En dat ben ik nu aan het geloven. Vandaar dat ik toch naar de hogere specs neig.

Ik las gister dat Toshiba in 8 vd 11 notebooks (iig vd satellite serie) géén speedstep cpu erin heeft zitten; reden is dat de normale desktop cpu's veel goedkoper zijn dan de speedsteps (aldus dat artikel).

Idee: kun je de cpu van een laptop vervangen? Of zit dan ook weer vastgesoldeerd en geboord? :(

• Sovereign
Op vrijdag 14 december 2001 02:23 schreef dion_b het volgende:
Hmm, en toch vind ik een uur wel erg weinig, zoals ik al stelde draait die Gericom die ik heb langer en dat is ook met het kijken naar een DVD film zo!

• Sovereign
Op vrijdag 14 december 2001 10:53 schreef mbvisiontt het volgende:

Idee: kun je de cpu van een laptop vervangen? Of zit dan ook weer vastgesoldeerd en geboord? :(
Kun je wel vervangen, maar voor dat je aan een speedstep cpu wat hebt moet je ook zeker weten dat de ingebouwde chipset het ondersteunt anders schiet je er nog niets mee op.

Terzijds ben ik niet zo overtuigd dat speedstep veel bijdraagt aan de battery life, zou me verbazen als dat veel uitmaakt.

• mbvisiontt
Op vrijdag 14 december 2001 12:31 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Kun je wel vervangen, maar voor dat je aan een speedstep cpu wat hebt moet je ook zeker weten dat de ingebouwde chipset het ondersteunt anders schiet je er nog niets mee op.
In dat geval heb ik pech volgens mij, want in de notebooks met speedstep zit een andere chipset meen ik.
Terzijds ben ik niet zo overtuigd dat speedstep veel bijdraagt aan de battery life, zou me verbazen als dat veel uitmaakt.
Schijnt aardig wat uit te maken, heb geen concrete getallen kunnen vinden maar van wat ik heb gelezen zou je het wel gaan denken.

• mbvisiontt
YES!!! *D Prijsverlaging doorgevoerd! >:)

De 3005 kost nu $1399, terwijl de 5005 $1699 moet kosten.
Verder krijg je er 3 gratis DVD's bij, je moet wel kiezen uit een lijstje:

_____Bait
_____The Iron Giant
_____Pay It Forward
__X__The Perfect Storm
_____Red Planet
_____Sweet November
_____The Wedding Singer

Tja, welke moet je hier nu uit kiezen? De eerste keus heb ik al gemaakt, verder zou ik het niet weten. Hulp aub? :)

• Sovereign
Ik vond red planet niet echt slecht, ben dan ook een sf fan. :)

• Sovereign
Op vrijdag 14 december 2001 12:34 schreef mbvisiontt het volgende:

Schijnt aardig wat uit te maken, heb geen concrete getallen kunnen vinden maar van wat ik heb gelezen zou je het wel gaan denken.
En toch hebben we concrete getallen nodig om iets zinnigs te kunnen zeggen. 8-) Natuurlijk zal Intel beweren dat er flink stroom wordt bespaard, maar ik denk dat je misschien niet eens een 15 minuten er extra mee red. Maar om dit goed te testen zou je dezelfde laptop moeten hebben in 2 uitvoeringen, een met en een zonder speedstep.

Maar anyway, je hebt je keuze al gemaakt? Met die prijsverlaging zou ik het wel weten. :)

• mbvisiontt
Ik denk dat ik weet welke films ik erbij kies. Effe paar reviews gelezen:

- The Perfect Storm (al een paar keer gezien maar toch leuk)
- Pay It Forward (moet erg goed zijn volgend dvd.nl, en Helen Hunt :))
- Sweet November (moet ook goed zijn, en ik vind Keanu Reeves wel ok)
Op vrijdag 14 december 2001 14:19 schreef Sovereign het volgende:
Maar anyway, je hebt je keuze al gemaakt? Met die prijsverlaging zou ik het wel weten. :)
Die verlaging legt alles weer in een ander perspectief eigenlijk. Ze zijn allebei $200 goedkoper geworden. De duurdere is nu haalbaarder, das super. :) Maar de goedkopere is nu onder de 3500,-, en dat is weer een psychische grens...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het is wel erg goedkoop voor zo'n vette laptop (allebei).. ik heb nog niet zo lang geleden een toshiba satellite 1800/100 gekocht voor 3000 piek.. maar dat is een celeron 800, 128mb, 15gb en eerrrrg brak videokaartje... spellen kun je dr bijna niet mee spelen.. op mn oude amd k6 desktop met voodoo3 draaide alles stukken sneller... (mn huidige athlon1000 met gf2pro 0wnt helemaal >:) :P )

maar ik vraag me af of je met zo'n vette laptop met Geforce2go wel met hoge FPS spellen kunt spelen? De specs zijn dan wel erg hoog in theorie.. maar het blijft wel een laptop (alles meer gemaakt met het oog op energieverbruik/formaat en minder op prestaties).. heeft iemand hier zo'n soort vette laptop en gaat alles echt zo flex (als op een desktop)? Ben wel benieuwd...

• mbvisiontt
Op vrijdag 14 december 2001 17:42 schreef rick_h het volgende:
gaat alles echt zo flex (als op een desktop)? Ben wel benieuwd...
Ik heb meerdere reviews gelezen, incl. GF2 Go reviews, en dat gekke ding haalt (weet niet welke versie, weet wel dat het 32MB versie was) 52 fps in Q3 op 1024*768 en 32M kleurtjes... Best lekker dacht ik zo, helemaal als je hem op 16M zet. :)
Deze 16MB versie zal dan wel wat minder doen, maar het schijnt goed te kunnen; hoeveel minder zou dat zijn eigenlijk? :?

• Sovereign
Op vrijdag 14 december 2001 17:47 schreef mbvisiontt het volgende:

Ik heb meerdere reviews gelezen, incl. GF2 Go reviews, en dat gekke ding haalt (weet niet welke versie, weet wel dat het 32MB versie was) 52 fps in Q3 op 1024*768 en 32M kleurtjes... Best lekker dacht ik zo, helemaal als je hem op 16M zet. :)
Deze 16MB versie zal dan wel wat minder doen, maar het schijnt goed te kunnen; hoeveel minder zou dat zijn eigenlijk? :?
De mobility Radeon die ik in mijn notebook heb haalt helaas maar rond de 40fps met die instellingen, en die heeft toch 32 MB.

• mbvisiontt
Op vrijdag 14 december 2001 17:53 schreef Sovereign het volgende:
De mobility Radeon die ik in mijn notebook heb haalt helaas maar rond de 40fps met die instellingen, en die heeft toch 32 MB.
Hier een test vd GF2 Go tegen de nieuwe Mobility Radeon 7500... Idd wat ik zei 52fps met GF2 Go bij 1024*768*32, maar de Radeon haalt bij diezelfde instellingen meer als 100fps!!! :9

(Wat ben ik dan een brakke notebook aant kopen! :()

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 18:02 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Hier een test vd GF2 Go tegen de nieuwe Mobility Radeon 7500... Idd wat ik zei 52fps met GF2 Go bij 1024*768*32, maar de Radeon haalt bij diezelfde instellingen meer als 100fps!!! :9

die radeon lijkt mij dan nog een waardige vervanger voor een desktop (haalt zelfs meer 3dmarks dan mijn athlon1000/GF2pro).. die score van de GF2go vind ik dan enigszins tegenvallen..

• Sovereign
Op vrijdag 14 december 2001 18:02 schreef mbvisiontt het volgende:
Tja, alles gaat vooruit. Ik zou ook die nieuwe Radeon 7500 wel in mijn notebook willen hebben, maar voor zover ik weet is die net pas leverbaar in de USA bij de Dell Inspiron 8100. En dan ben je ook nog gedwongen om een bepaalde config te kiezen.

• mbvisiontt
Op vrijdag 14 december 2001 18:26 schreef Sovereign het volgende:
Tja, alles gaat vooruit. Ik zou ook die nieuwe Radeon 7500 wel in mijn notebook willen hebben, maar voor zover ik weet is die net pas leverbaar in de USA bij de Dell Inspiron 8100. En dan ben je ook nog gedwongen om een bepaalde config te kiezen.
Ik heb even gekeken. Je mag zelf alles in elkaar zetten. Voor 1686 heb je er een met Mobility Radeon 7500 met 64MB... :9~. Heb je wel maar 128 MB, maar je moet dan effe 256 zelf erbij kopen, is maar 114,- of zoiets volgens pricewatch. En verder nog wat dingen anders.

Is Dell een goed merk zo? Vergeleken met Toshiba bv?

• Sovereign
Met Dell is op zich niets mis, had ik geen Gericom gekocht dan was het zeker een Dell geworden.
Pagina: 1