welke stille cooler voor P-2 ? (geen overclck vrg)

Pagina: 1
Acties:

• maicod
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02-2017
eej,

ik heb al tijden een Pentium 2 slot-1 CPU (BOXED versie) maar de door Intel erbij geleverde cpu-fan is zo lawaaiig als wat.

Wie weet waar ik aan een (niet heel erg dure) stillere fan kan komen hiervoor ?

De CPU draait niet overclockt zijn rondjes hoor !

Grtz Byteco

p.s. omdat het niet om overclocken gaat heb ik deze vraag maar in het normale CPU forum gepost. Dat leek me toepasselijker :)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Die boxed cooler krijg je d'r niet af, die zit vast geklinknageld als het goed is. Oplossing voor je probleem: stofzuiger aan en het mondstuk op de luchtingang van die cooler zetten, en het stof d'r uit zuigen. Ik heb ook zo'n ding, en bij mij was dit de oplossing :)

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
En verder kun je nog overwegen om de fan op een lager voltage te laten draaien.. Bijv. 7V of 5V..

Hoe je dat doet is wel terug te vinden op het OCM-gedeelte van dit forum, en waarschijnlijk zelfs in de faq daar..

Verwijderd

ik heb mijn pII cooler er wel afgekeregen. Ik had een in-a-box versie en de cooler zat met platice pootjes vast (je zou misschien de cooler helemaal kunnen weglaten als je niet al te zwaar bezig bent)en de heatsink zat met irritante schroefjs vast. Ik had toevallig zo'n klein schroevendraaiertje (zo'n zes zijdig dig ofzo) en ik heb er een AMD cooler opgezet (2-fan:)), maar jij wil een stillere... Gewoon een stillere cooler erop zetten of cooler eraf als je proc niet te warm wordt...

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Je kan ook proberen om he te laten lopen zonder enige fan erop. Dan is hij helemaal stil.

Let wel erop dat de heudsink een groot op moet hebben.

• maicod
  • Laatst online: 20-02-2017
volgens mij heb ik die cooler er al eens afgehad hoor. da's met plastic klemmetjes (ertussenin zit de rand van het koelblok als een sandwhich ahw). en ik hoef toch niet een coolblok te vervangen als ik een stillere losse cooler zou kunnen kopen ?

weet iemand een merk/type en/of adresje ervoor ?

ennieweej Maico alias Byteco
Pagina: 1