"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
die heb ik al vaker zien rondgaan, op 100 MHz fsb wel, op 133 niet.
Maar geef eens wat meer specs. Want met alleen de processor kunnen wij niet helpen.
dus:
welk mobo
videokaart (eventueel)
geheugen
Maar geef eens wat meer specs. Want met alleen de processor kunnen wij niet helpen.
dus:
welk mobo
videokaart (eventueel)
geheugen
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8
specs....
welk board?
welk board?
Board:
A-open AK73
Chaintech AJA2
Gigabyte 7VTXH
CPU's:
2x Athlon 1800+ XP
Geen kaarten meer geinstalleerd, alles losgekoppeld. Alleen nog een floppy drive en een 40Gb Seagate. Voeding 300 W.
Meerdere geheugen modules gebruikt waaronder: Spectek 128 Mb PC-133 MHz.
Greets,
Viper2k1
A-open AK73
Chaintech AJA2
Gigabyte 7VTXH
CPU's:
2x Athlon 1800+ XP
Geen kaarten meer geinstalleerd, alles losgekoppeld. Alleen nog een floppy drive en een 40Gb Seagate. Voeding 300 W.
Meerdere geheugen modules gebruikt waaronder: Spectek 128 Mb PC-133 MHz.
Greets,
Viper2k1
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Hoe heet worden die processors dan?
kan je denk ik wel ergens in de bios vinden.
En wat voor een koeler zit er dan op?
kan je denk ik wel ergens in de bios vinden.
En wat voor een koeler zit er dan op?
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8
zoek naar een 100/133 mhz jumper als die er op zit. Of naar een pci/agp divider en zet die op 1/4.
Ik denk dat die nl std op 1/3 staat en als je dus 133mhz probeert dan draaien je pci en agp (eventueel nog je ram) aardig buiten specs.
Ik ken heb geen ervaringen met die mobo's maar ik denk dat je in die trand moet zoeken.
Ik denk dat die nl std op 1/3 staat en als je dus 133mhz probeert dan draaien je pci en agp (eventueel nog je ram) aardig buiten specs.
Ik ken heb geen ervaringen met die mobo's maar ik denk dat je in die trand moet zoeken.
Verwijderd
De AK73 gaat standaard niet tot 133MHz. Dan ben je aan het overclocken. Als je de AK73(A) hebt dan lukt het wel.
Succes.
Succes.
Verwijderd
O ja, en die reply van de jumpers: Aopen heeft onder de memory modules een gele jumper zitten. Die moet voor 133MHz in de rechter positie staan (pin 2 en 3).
Verder moet je in het bios de pci multiplier (of zoiets) van 3 naar 4 zetten, anders krijgt de PCI bus 133/3=44MHz voor zun kiezen.
In een meer recent bios van Aopen staat deze instelling standaard op 4.
Voor de 2e keer succes.
Verder moet je in het bios de pci multiplier (of zoiets) van 3 naar 4 zetten, anders krijgt de PCI bus 133/3=44MHz voor zun kiezen.
In een meer recent bios van Aopen staat deze instelling standaard op 4.
Voor de 2e keer succes.
Verwijderd
Hier iemand met het zelfde probleem alleen een Atlon 1700+ maar de dividers staan netjes op 4:4:1
ik dacht dat het was opgelost maar nu ben ik toevallig hier en zie ik het met mijn eigen ogen. op 100MHZ doet alles het prima op 133Mhz wil die niet echt stabiel draaien...
256 MB geheugen Hyundi of hoe je het ook schrijft.
abit KG7.
of het nou met of zonder soundcard en dergelijke is maakt helemaal nix uit.
suggesties ?
ik dacht dat het was opgelost maar nu ben ik toevallig hier en zie ik het met mijn eigen ogen. op 100MHZ doet alles het prima op 133Mhz wil die niet echt stabiel draaien...
256 MB geheugen Hyundi of hoe je het ook schrijft.
abit KG7.
of het nou met of zonder soundcard en dergelijke is maakt helemaal nix uit.
suggesties ?
Die jumper op 2-3 voor 133 MHz hebben we gedaan en het is inderdaad een AK73(a) bord. Ook hebben we de bios van alle drie borden geflashed. Er wordt dan ook aangegeven dat het om een 1800+ gaat. Dat 4-4-1 moeten we even checken!
Maar thanx anyway!
Greets!
Viper2k1
Maar thanx anyway!
Greets!
Viper2k1
Ik had hetzelfde, bleek dat de koeler niet goed contact maakte met de processor. Nieuwe koeler en probleem opgelost.Op donderdag 13 december 2001 20:52 schreef Viper2k1 het volgende:
BTW: Systeem wordt 54 graden C!
Maar ja, als je 54 graden meet, is het niet zo waarschijnlijk.
Werkt alweer! CPU bleek kaduuk te zijn! Verwacht je niet!
Thanx anyway!
Viper2k1
Thanx anyway!
Viper2k1
had ik je kunnen vertellen 
waarschijnlijk was je cpu NOG niet kapot
maar je cooling zat niet goed / verkeerde cooling
heb ik dus ook gehad
waarschijnlijk was je cpu NOG niet kapot
maar je cooling zat niet goed / verkeerde cooling
heb ik dus ook gehad
Pagina: 1