Toon posts:

Aankoop: TV + DVD + Sound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja... Onze Philips TV is het stilletjes aan aan het begeven, vanonder aan het scherm beginnen er storende horizontala strepen op te komen. Slijtage zegt de hersteller => 10 jaar oud tja... (Beeldbuis vervangen zegt ie ook => Wil vader niet)

Nu gaan we dus een nieuwe TV kopen, maar als men vader een nieuwe TV koopt, bedoelt hij een TEEVEE van formaat, en dus nie broodroostersize. Daar hoort natuurlijk ook een DVD-spelertje bij en eventueel ook een surrounddingsysteempie. Nu mijn kennis van alle TV's en DVD stand-alone spelers is niet zo machtig groot (zeg maar klein)

Maar stel: Je hebt een budget van +- 8200 NLG (150000 bef ongeveer): Welke TV koop je ermee? EN welke dvd-speler? En surroundsysteempie?

En wat kosten van die lekker Plasmaschermpies?

Greets en TiA!!!

http://www.pioneer-eur.com/products/multimed/display/plasma.htm => Deze vinnek super :)

Verwijderd

Een beetju plasmascherm kost 30000 piek |:(

Verwijderd

Topicstarter
30.000 piek... Nou jah maybe winnen we de Lotto wel! :)
Nee echt kost dat zoveel centjes?

Amai :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kan je geen specifieke tips geven. Wel globale:

Koop een 32" 16:9 TV van een van de bekende merken voor 3000 piek, dan heb je nog 5200 over voor audio.

Neem een reveiver en een DVD speler van een van de merken die dat goed doen (Sony, Yamaha, Onkyo, Denon), kost je zo'm 3000 piek :). Ga dan naar speakers luisteren (Chario, mission, B&W, Mordaunt, !JBL, etc etc (alles is in principe goed :P)).

Kies een stel frontspeakers van +/-1400 piek het stel en neem daar de center (500) en twee kleinere speakers (800) bij.

Dan zit je op 3000 + 1500 + 500 + 800 + 3000 - 7800 gulden. Dan kan je voor de rest een stel speakerophangbeugels/stands/bekabeling/etc kopen :).

Wat je ook kan doen is een set kleinere speakers kopen (300-400/stuk) en dan een leuke sub erbij kopen. ALs deze set vooral voor DVD gebruikt wordt en je bent niet echt een zwaar heftige audiofiel, dan kan je met een speakerset van bijvoorbeeld chario al voor 3000 piek (5 speakers + Actieve sub) klaar zijn :). Dan heb je speakers uit de syntar reeks. (4xS100 en center en de AW sub van chario). Dan heb je een muzikaal setje met een lekker bioscoop geluidje als het moet :).

Ik stip deze aan, omdat ikzelf die speakers wel bijzonder vind en die center al helemaal :). Die gebruik ik zelf ook, omdat deze gewoonweg veel beter is dan de (duurdere) CC6 van B&W zelf :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat was ff een antwoord zeg :) TnX man...
Maar één detail, soundsysteem is optional. Mag wel fatsoenlijk zijn, maar we hebben hier thuis al een Wharfedale setje. Het is vooral de TV die zeer belangrijk is, en ook de DVD-speler.
Maar toch, dit zal men vader zeker en vast graag lezen :) (ik ben lichte audiofiel en zou wel ff graag is een MP3-cd'tje in de DVD willen gooien dan :) ) Kan ik beneden lekker feesjeuh bouwen! :7

Tnx a lot m8!

Moest er nu nog iemand zijn die mij kon helpen met een TV en een DVD bennek heel gelukkig :)!

Greets
Pagina: 1