Toon posts:

Gelazer met geavanceerde programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyho. Ik heb een probleempje.

Mijn pc, een bloedgeile Athlon 1.2 Ghz met een Asus Geforce 2 MX en nog vele andere lolligheden, loopt in no time vast in spelletjes en DVD draaien. Niet leuk dus.

Nou lijkt het vooral met het moederbord te maken te hebben. M'n MSI K7T Pro2 Socket A om precies te zijn.
De makers hadden een patch voor dat ding uitgebracht, omdat dankzij 1 of andere domme bug spelletjes op dit moederbord achterlijk langzaam draaide. De patch werkt, maar nu loopt alles razendsnel vast.

Gek genoeg loopt solitaire niet vast, maar de Pinball die met windows meekwam en alle echte spellen (UT, IG2, etc) lopen dus klem.

Dus, als iemand weet wat m'n probleem is zou ik het dolgraag weten. Kapotte Geforce? Software?

Alles draait op de allernieuwste drivers (Detonator van 4 dagen geleden dus ook). Hellup!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een kleine toevoeging: ja, ik heb 250 watt, en ben van plan dat zo snel mogelijk meer te maken (m'n nieuwe 300 watt was busted). Maar ook voor die kapot ging had ik dit probleem.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
die 23.11 detonators zijn niet altijd toppie i.c.m. VIA chipsets. Lees en probeer dit eens: http://www.tweakers.net/meuktracker/1363?t=1008173443&

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

probeer eens wat oudere drivers dan de allernieuwste, zowel voor je GeForce als voor je chipset etc.
verder zou ik eens het geheugen gaan testen met een programma als http://www.memtest86.com en je geheugeninstellingen in de BIOS eens op het allersloomst zetten. Mogelijk staat je RAM gewoon te snel ingesteld...
Verder: DirectX opnieuw installeren?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Wat voor patch heb je het over? Toch niet het VIA 4in1 service pack ofzo he, want dat is gewoon verplicht bij gebruik van VIA chipsets....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die bedoelde ik ja. Ik heb hem dan ook geinstalleerd. Jammer dat ie stront opleverd.

Bedankt voor de ideeen, maar ze hielpen niet. Bah. Misschien 300 watt voeding dan maar?

Goh, snel forum dit. Was nu al topic nummer 88 van boven ofzo.
Pagina: 1