Toon posts:

DLT tapes van kluis naar serverruimte: hoe???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

ca 40 DLT tapes moeten dagelijks van de kluis naar de serverruimte. Nu gebruiken we er floppydiskbakken voor die er eigenlijk niet geschikt voor zijn. Ook raken ze vol.

Hoe doen jullie dit?
Ik zoek iets:
- waarin 40 tapes kunnen
- dat je in 1 hand kunt dragen (3 bakken met 15 tapes onder elkaar b.v.)
- waar de tapes niet uit kunnen vallen.

Ik ben erg benieuwd... :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Koffer ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 15:18 schreef KillerAce_NL het volgende:
Koffer ?
Goed plan. Maar ik ben een beetje dom... (TM) :)
Kun je me wat gedetailleerder vertellen waar en hoe ik dit regel?

Thanks

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:41
Gewoon naar de Gamma of de Praxis. Eventjes zo'n hobby-koffer halen in het kleurtje dat je leuk vindt.

Eventjes kijken hoe je de tussenwandjes wilt plaatsen.
tapes plaatsen, en meenemen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 13 december 2001 15:28 schreef cenix het volgende:
Gewoon naar de Gamma of de Praxis. Eventjes zo'n hobby-koffer halen in het kleurtje dat je leuk vindt.

Eventjes kijken hoe je de tussenwandjes wilt plaatsen.
tapes plaatsen, en meenemen.
Klasse, zover wilde ik niet gaan, want als je niet weet waar je een koffer haalt...

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Zoveel tapes???? Is het niet handiger om evt te upgraden naar bijv van die 100 gig tapes.
Of ga eens naar een Tape library kijken. dan stop je die tapes dus in een cartridge(bijv 10 per cartridge) en met een lift worden de tapes in de streamer gestopt.
Dat gekloot met handmatig die tapes wisselen heb je dan ook niet meer.

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 22:11
Wat is nou 40 tapes. Wij kennen hier op het werk ongeveer 200 servers (VMS, UNIX, NT) waarvan 70 % gebackuped moet worden. Hier gebruiken we dus heel wat meer tapes.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 15:46 schreef hightower het volgende:
Zoveel tapes???? Is het niet handiger om evt te upgraden naar bijv van die 100 gig tapes.
Of ga eens naar een Tape library kijken. dan stop je die tapes dus in een cartridge(bijv 10 per cartridge) en met een lift worden de tapes in de streamer gestopt.
Ik zou wel willen maar dat kan ik helaas niet beslissen. Groot bedrijf, weinig invloed etc. :'(

Maar bedankt voor de suggestie :)

Verwijderd

SuperDLT is inderdaad erg cool, veel data op 1 teep. Wij gebruiken een speciale flightcase waar precies 40 tapes in passen, overigens verplaatsen we maar 1 tape per keer :)

Die flightcase is erg mooi, maar toen we er vorig jaar eentje bij wilden hebben was hij dus nergens meer te koop, en de oorspronkelijke leverancier was ook niet meer te achterhalen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 16:23 schreef NorthernLightX het volgende:
SuperDLT is inderdaad erg cool, veel data op 1 teep. Wij gebruiken een speciale flightcase waar precies 40 tapes in passen, overigens verplaatsen we maar 1 tape per keer :)

Die flightcase is erg mooi, maar toen we er vorig jaar eentje bij wilden hebben was hij dus nergens meer te koop, en de oorspronkelijke leverancier was ook niet meer te achterhalen :(
Is er iemand die weet waar deze dingen nog te krijgen zijn?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:59
Op donderdag 13 december 2001 16:19 schreef wezep het volgende:
Wat is nou 40 tapes. Wij kennen hier op het werk ongeveer 200 servers (VMS, UNIX, NT) waarvan 70 % gebackuped moet worden. Hier gebruiken we dus heel wat meer tapes.
Moet je eens gaan uitrekenen wat de handling van al die tapes kost. Oftewel: hoe snel je een centrale backup unit hebt terugverdient :P.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 10:20 schreef ijdod het volgende:

[..]

Moet je eens gaan uitrekenen wat de handling van al die tapes kost. Oftewel: hoe snel je een centrale backup unit hebt terugverdient :P.
Ik besef ook wel dat dit de beste oplossing zou zijn. Maar ik kan hier niet over beslissen. De vraag is dus:

Hoe los ik dit probleem op, gegeven het feit dat een taperobot geen optie :'( is?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Een steekwagentje? :P

Wanbeleid is ook beleid.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 22:46

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

De taperobot bij thuis (gekregen van werk :)) heeft een TapeTray. Het was een oud taperobotje met bandjes van 50 MB. Daar heb ik de lees en schrijver uit gesloopt (met een zaag) en vervangen door een iets betere handwissel tapedrive, Zodat hij autochange is geworden.

Ik heb het systeem nu al paar keer vervangen (updates om de datastroom aan te kunnen in huis) er zitten nu 100 GIG tapes 1 :P.

Daar gaan er welliswaar maar 10 in maar dat werkt heel simpel. Alleen maar ff de tray vervangen aan het einde van de week. Die trays die ik heb zit een handvat aan dus je sleept ze zo door het huis heen.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:30

Marc H

- - Is wakker - -

Op donderdag 13 december 2001 15:46 schreef hightower het volgende:
Tapes moet je altijd offsite bewaren :)

Want een backup is leuk, maar wat als er brand uitbreekt of een vliegtuig erop valt?

Het beste is om een koffer op maat te laten maken, bijv: waar ze flightcases en monsterkoffers maken.

De koffers die gebruiken komen bij Tretsom vandaan:

http://www.goudengids.nl/tretsom/

Tertsom industries bv

Scheldestraat 13

1078 GD Amsterdam

Tel: (00-31) (0)20-675 75 83

Fax: (00-31) (0)20-676 40 50

E-mail: Cees.Zeewoester@tretsom.nl

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HaHA .. een mdeslachtoffer.
Wij hebben hier ca. 33 DLT tapes te wisselen dagelijks.
Hiervoor gebruiken wij een of andere groente doos van de markt :P

Je kent ze wel, zo'n grote doos van ca. 15 cm hoog (heel stevig). Volgens mij hebben er sinasappelen in gezeten.
Deze doos is met de hand te dragen, en op de niet al te lange stukken kun je het met 1 armpje af om zo ja pas voor de deur enzo te houden.
Het beste is om een koffer op maat te laten maken, bijv: waar ze flightcases en monsterkoffers maken.
Weet je wel wat een flightcase weegt :? Dan sjouw je je helemaal een breuk.
soms kun je niet anders ... je dankt toch niet dat al die tapes voor 1 server zijn :?
We hebben hier dus over serverzalen )althans, bij ons iig wel).
Dan zit je vervolgens weer met de doorbelasting van hardware enzo, dus krijg elke klant/server gewoon een DLT40-80

Tijd voor een nieuwe sig..

• Fire69
  • Laatst online: 22-04 22:06
Bij ons droppen ze die gewoon in een kartonnen doos, gaat toch ook lekker? :P
Pagina: 1