Toon posts:

MSI K7TPro 266 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een paar maanden (na veel ellende met P3 bord) geleden overgestapt naar AMD proc en MSI K7TPro 266 mobo (met 256MB DDR op 266, Seagate & Maxtor hd's, SB128 sound, Diamond Viper 32MB videokaart). Sindsdien alleen nog maar meer ellende. Het systeem is erg instabiel (veel applicatie-crashes IE, Word, Nero), harde schijven die gaan checkdisken, IDE brander (LiteOn 12x) die niet meer gezien wordt (weggooien & rebooten helpt, maar ongeveer 1 uur later weer foute boel), modem die niet meer gezien wordt...
Uitgebreid BIOS met manual doorgelopen, temperatuur ligt rond de 40 graden dus ook prima, alles verder zo veilig mogelijk ingesteld, maar nog steeds ellende.
BIOS-update van MSI site geplukt, die geeft aan dat de chipset niet wordt ondersteunt, en komt vervolgens met alleen maar Intel chipset drivers, terwijl het een Apollo KT266 chipset is! :'(
Heeft iemand enig idee wat er hier misgaat? Ik word hier zolangzamerhand gestoord van |:(
Door de behulpvaardige techneuten van MSI word ik naar de manual verwezen, die had ik zelf ook wel bekeken natuurlijk..

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ga met het bord terug naar de winkel en zeg dat die iet fijn loopt. Meschien mag je hem omwisselen voor een ander bord.

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Ik heb ook een MSI-6380 en het kost enige tijd en moeite om dit bord onder XP stabiel te krijgen, in de bios moest er bij mij veel ingesteld worden. zoals de usb, acpi functie op S3/STR ipv op S1/pos, c000, 32k shadow op disabled etc... het is vooral uitproberen.

Keerzijde na alle ellende en blauwe schermen :( is wel dat je je mobo leert kennen en je een snel en stabiel bord ervoor terugkrijgt :) :9

Don't give up

Verwijderd

ik had ook eerst veel problemen met dit mobo omdat mn cdrom en writer heel vaak gewoon in windows niet gezien werden,dus ik maar een biosupdate en nu snel en stabiel als nooit tevoren

• DaRoot
  • Laatst online: 21-08 08:57

DaRoot

Some say...

Is je voeding wel krachtig en stabiel genoeg?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49
Op donderdag 13 december 2001 16:55 schreef macho het volgende:
Ik heb ook een MSI-6380 en het kost enige tijd en moeite om dit bord onder XP stabiel te krijgen, in de bios moest er bij mij veel ingesteld worden. zoals de usb, acpi functie op S3/STR ipv op S1/pos, c000, 32k shadow op disabled etc... het is vooral uitproberen.

Keerzijde na alle ellende en blauwe schermen :( is wel dat je je mobo leert kennen en je een snel en stabiel bord ervoor terugkrijgt :) :9
Zelf draai ik nu Windows XP, maar daar voor hoefde ik niks bijzonders te veranderen in de BIOS :?

op het forum van MSI heb ik dit gevonden, misschien kan je daar wat mee :D 6380 Mobo Setup Guide (Complete)

• macho
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Op donderdag 13 december 2001 17:48 schreef Klovan het volgende:

[..]

Zelf draai ik nu Windows XP, maar daar voor hoefde ik niks bijzonders te veranderen in de BIOS :?

op het forum van MSI heb ik dit gevonden, misschien kan je daar wat mee :D 6380 Mobo Setup Guide (Complete)
Te gek die link, hier was ik ook al naar op zoek :). Bedankt :)
Maar je zegt dat je niks bijzonders hoefde te veranderen in de bios? Ik moet wel toegeven dat de belangerijkste wijzigingen toch wel de S3/STR, en de USB port waren, deze is bij mij nu ingesteld op usb1, dit omdat m'n muis 't anders niet deed. Verder ben ik benieuwd wat je, Indien je iets verandert hebt, dan wel verandert hebt.

De andere veranderingen houden meer verband met snelheidswinst etc... ;) (heb ik via THG, maar de link die je hebt geplaatst is veel interesanter omdat het over dit specifieke mobo gaat

Don't give up

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 15:11 schreef Ocelotl het volgende:
Verhaal
Tis dat je niet meer kunt zoeken op topicstarter, ik heb ook heel veel gedonder met mijn MSI K7T266 Pro Raid. Ik heb hm nou 5 maanden maar nog niet de mogelijkheid gehad om hm om te ruilen.

Na 5 maanden heb ik de oplossing gevonden, Abit KR7A Raid >:)

Ik heb geen zin om mijn problemen verder uit te leggen verleden tijd :)

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Mijn probleem was dat mijn geheugen niet goed stond ingesteld.

offtopic:Met NVMAX 4.0 ben je ook gelijk van de infinite loop af.
Xp Nvidia maybe 6380 problem
Blue screen: nv4_disp IRQ not less or Equal
Pagina: 1