Flash 5 vult alle open letters op?

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik ben een intro aan het maken in Flash 5 en nu heb ik een hele boel frames met daarin text die een soort van DOS moet nadoen. In Flash zelf ziet alles er goed uit maar zodra ik ga exporteren naar HTML of SWF dan maakt Flash er dit van:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EAPAAOAMHHE

:?
Alle open letters worden dus opgevuld, en dit is niet de bedoeling. Weet iemand hoedit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Het gebruikte font heet 'Sydnie'.
Het is te veel werk om in alle frames een ander lettertype te definieren want ik zit nu al over de 250 frames.

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
Dat ligt aan het font dat je gebruikt. Je kunt er niets aan doen, als het font slecht ontworpen is, zal je hier gewoon broblemen mee kunnen krijgen. Ik ken dat probleem ook van 3dsmax, die heeft ook moeite met slecht ontworpen fonts. Dan krijg ik ook problemen met randen, en inderdaad, opgevulde gaten.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 15:51 schreef JAPie01 het volgende:
Dat ligt aan het font dat je gebruikt. Je kunt er niets aan doen, als het font slecht ontworpen is, zal je hier gewoon broblemen mee kunnen krijgen. Ik ken dat probleem ook van 3dsmax, die heeft ook moeite met slecht ontworpen fonts. Dan krijg ik ook problemen met randen, en inderdaad, opgevulde gaten.
Ow, maar weet iemand dan een andere oplossing, want het is toch te veel werk om die lettertypes in alle frames (meer als 250) te gaan vervangen... Misschien een ander lettertype installeren onder de zelfde naam ofzo???

• JAPie01743
nou... dat kun je proberen, alleen... hoe geef je een ander font dezelfde naam? Enne... is het niet mogelijk om een scriptje of batch-opdracht te maken voor Flash, zodat 'ie het automatisch doet?

Je komt er trouwens wel laat achter dat 'ie de gaten opvult...

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ja ik heb het al geprobeerd om het font te overschrijven met een ander font maar dat werkt dus niet, want windows kijkt niet naar de bestandsnaam maar de titel van de font. Jammer. Ik heb ook al gekeken of er een soort Batch functie in zit net als in photoshop, maar ik kan het niet vinden als het er al is.
Ik ben trouwens ook nog een beginner in Flash... :)

Verwijderd

Je plaatje doet het niet meer!
Zou je hem ff kunnen fixen?

• JAPie01743
ik ken je echt niet hellepe, misschien dat je die 250 frames door een typmiep kan laten ombouwen :)

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Ik ken het probleem zelf ook maar al te goed, heb uuuuuuurenlang zitten kutten met het pixelfont Silkscreen wat hetzelfde deed in Flash, le plus irritante ...

(BTW: Op de site van de maker van Silkscreen, http://www.kottke.org/plus/type/silkscreen/index.html, staat ook onderaan "Why doesn't Silkscreen work properly in Flash?" oftewel, de font designers zijn zich wanneer zoiets voorkomt er ook wel eens van bewust ... maar dat terzijde)

Je kan een font zoeken dat wel goed gaat in Flash (http://www.atomicmedia.net/am/ of http://www.miniml.com/) dan in aanmerking komt als alternatief en je kan in Macromedia Fontographer of in Fontlab heel gemakkelijk de échte fontnaam aanpassen, dus die suggestie van Barracuda kan je zo misschien werkend krijgen. Als je geen Fontographer of Fontlab hebt, wil ik het best even voor je doen, mail het fontje maar door dat je wilt hebben en hoe ie PRECIES moet heten. M.a.w. stuur beide fonts dan maar. Mailadres in profile.

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
/ot

Hoe de fok kom jij aan een .HTML van 1,8 mb :?
tering.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• JAPie01743
Hèhè, vast zo'n pagina gemaakt door Word 2000 ofzo... wel eens naar die code gekeken? 90% bagger!
Pagina: 1