Doe-het-zelf metalen stoffilters

Pagina: 1
Acties:

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tijdje geleden was er hier iemand die vroeg naar metalen stoffilters. Ik vond dat toen ook wel leuke dingen maar ze zijn nergens te krijgen.

Nou had ik laatst eens ergens van die kaarsenhoudertjes gezien met van dat fijnmazige metalen gaas er om heen. Leek me wel geschikt voor een stoffiltertje.

Ik ben vandaag dus eens naar de Blokker gegaan. Daar stonden ook van die dingen. Heb er dus maar 3 meegenomen. Voor 5 piek p/s :)

Net eentje uit elkaar gehaald: het gaas wat om het standaardje heen zit is 30 x 12,5 cm. Genoeg dus om een blowhole af te dekken. Goedkope stoffiltertjes dus.
Met een beetje creativiteit is de bodemplaat van het houdertje ook nog wel te gebruiken...

Ik ga het gebruiken om de gaten aan de onderkant van mijn cdspeler-mod te dichten (zitten wat grote vierkante gaten aan de onderkant voor de koeling). Ik denk dat je dit spul wel gewoon goed vast kunt lijmen met een lijmpistool oid.

Ik heb geen plaatje overigens....

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Interessant, maar hoe groot zijn de gaatjes in dat roostertje dan? Hou je een beetje airflow over, of niet? En het maakt geen herrie enzo?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• wslagendijk
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 15:16 schreef breinonline het volgende:
Interessant, maar hoe groot zijn de gaatjes in dat roostertje dan? Hou je een beetje airflow over, of niet? En het maakt geen herrie enzo?
Gaatjes zijn beetje ongeveer 0,5 x 0,5 mm groot.
Ik heb verder nog niet getest of het geluid maakt ofzo.
Wat betreft airflow: ik heb net ff mijn hand er achter gehouden en toen er tegen geblazen en ik merk niet dat het gaas er tussen zit. Of het geluid maakt? Weet ik nog niet...

Het is trouwens erg stug gaas, dus het gaat niet zomaar kapot.

Ik zal er zo eens een fannetje voor houden....

• breinonline

breinonline

Klinkt okee... Als het maar niet zo'n herrie maakt als zo'n metalen rooster wat standaard in veel kasten zit. Dat zou minder zijn, anders is het misschien wel heel handig spul. :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

He, die willik ook; kga morgen maar ff naar de blokker :)

• wslagendijk
  • Niet online
Zojuist ff getest met een fannetje:

Op 7 volt is het verlies aan airflow wel te merken op 12 volt echter merk ik er niet zo veel van.

Geluid hoor ik iig niet dus geen fluittoon ofzo.

Ik denk dat het gaas wel voldoet als stoffilter. Er blijven bij mij nu al wat kleine stofdeeltjes in het gaas zitten. Maar dat kan natuurlijk ook wat over mijn netjes opgeruimde kamer zeggen :+

In iedergeval voldoet het gaas voor mijn doeleinden.. :)

• breinonline

breinonline

Jammer dat het op 7 volt verlies geeft. Ik vind 12 volt teveel herrie eigenlijk... maar misschien is dit toch wel een goeie oplossing. Zal er eens naar kijken.

Pagina: 1