Ik heb een SVI 728 MSX computer (geen monitor, aansluitbaar op tv) ik heb er een diskdrive bij....maar die leest gigantisch kut.... I/O error, Disk Offline.... ga zo maar door. Nu wil ik weten of hier iets aan te doen is. Kwou weer eens nostalgie opdoen, maar op deze manier gaat dat dus niet
Verwijderd
Nou als die dat inleest welk model heb je dan?
En kan je een pic hierop zetten hoe het er precies uitziet wat die leest
En kan je een pic hierop zetten hoe het er precies uitziet wat die leest
waarschijnlijk is je drive gewoon iets te stoffig geworden... cleanen dus. Wees natuurlijk voorzichtig met de koppen!
Als dit niet helpt ben je denk ik aan vervanging toe...
Als dit niet helpt ben je denk ik aan vervanging toe...
Verwijderd
Heb ik ook gehad (10 jaar geleden
). Ik heb hem toen bij zo'n hardware boer langsgebracht en deze heeft er toen een nieuwe diskdrive ingezet. Hij pastte niet helemaal (het ledje zat op een totaal andere plaats), dus even wat modificaties aangebracht. Werkte weer perfect...
Ik heb alleen geen idee waar je die drive-jes nu nog kan kopen though
.
[edit: typo]
Ik heb alleen geen idee waar je die drive-jes nu nog kan kopen though
[edit: typo]
Heb je al geprobeerd, om de koppen schoon te maken ?
Pak anders een echte 720kb of 360kb flop en formateer deze eens op de MSX.
Suc7
Pak anders een echte 720kb of 360kb flop en formateer deze eens op de MSX.
Suc7
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Brobeer je niet toevallig een beveiligde disk te lezen..?Op donderdag 13 december 2001 15:06 schreef alainreniers het volgende:
Ik heb een SVI 728 MSX computer (geen monitor, aansluitbaar op tv) ik heb er een diskdrive bij....maar die leest gigantisch kut.... I/O error, Disk Offline.... ga zo maar door. Nu wil ik weten of hier iets aan te doen is. Kwou weer eens nostalgie opdoen, maar op deze manier gaat dat dus niet
Die geven dat soort errors namelijk...
ik heb het verkeerd uitgelegd
Het is een externe diskdrive (met van die flexibele floppies)
kunnen jullie nu helpen?
(ik ben een giga noob, i know, maar ik MOET dat ding gewoon aan de praat krijgen)
Het is een externe diskdrive (met van die flexibele floppies)
kunnen jullie nu helpen?
(ik ben een giga noob, i know, maar ik MOET dat ding gewoon aan de praat krijgen)
Wow.., 5 1/4 floppy's
Ja probeer daar maar eens een nieuwe drive voor te vinden...
Misschien CrazyHans in Rotterdam, als je een nieuwe drive zoekt.
En wat is de naam van dat programma/spel wat je probeert te starten..?
Ja probeer daar maar eens een nieuwe drive voor te vinden...
Misschien CrazyHans in Rotterdam, als je een nieuwe drive zoekt.
En wat is de naam van dat programma/spel wat je probeert te starten..?
Ja.., Deuhh.., dat zal ik niet weten...Op donderdag 13 december 2001 16:11 schreef Piet-Jan het volgende:
[..]
De MSX had gewoon 3 1/2 disks hoor.
Maar hij schrijft "van die flex. floppies" daaruit lees ik dus 5 1/4 floppies.., toch..?
Ik bedoel 3 1/2 zijn niet echt flex.
je had ook MSX-en met een 5 1/4 FDD
daar had ik er namelijk ook één van
de andere 2 waren wel "normaal"
daar had ik er namelijk ook één van
de andere 2 waren wel "normaal"
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
He.., ga jij ff ergens anders spelenOp donderdag 13 december 2001 16:18 schreef Famke_Janssen het volgende:
MSX is bah
MSX is/was
Allemaal leuk en aardig, maar jullie hebben dus ook geeen idee....jammer
Ik schroef dat kreng wel open, kijken wat ie doet
Doet nu toch nix
Ik schroef dat kreng wel open, kijken wat ie doet
Doet nu toch nix
Mischien kan je beter ff een MSX emulator downloaden om de nostalgie ff op te halen
En dan kan je in tussen tijd ff op zoek gaan naar een vervangende 5 1/4 floppy drive
En dan kan je in tussen tijd ff op zoek gaan naar een vervangende 5 1/4 floppy drive
Volgens mij heb ik nog 2 van die dingen op de zolder liggen, zal dit weekend eens zoeken.
Zou fijn zijn! Kan het probleem ook aan mijn diskettes liggen? Meeste errors zij: Disk I/O Error
Boot Error
Disk Offline
Dit gebeurd gewoon te vaak, kan geen ruk spelen
Boot Error
Disk Offline
Dit gebeurd gewoon te vaak, kan geen ruk spelen
Kan natuurlijk ook zijn dat je floppy (als in een echte flexibele diskette) gewoon bejaard is. En daardoor wat dingtjes in de loop van de tijd is 'vergeten'
maar schroef hem eens open en hard blazen tegen het stof zodat het verhuist. Dan nog een keer proberen
maar schroef hem eens open en hard blazen tegen het stof zodat het verhuist. Dan nog een keer proberen
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Pagina: 1