Toon posts:

Mijn verhaal over mn mobo...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord (KT7) is kapot en ik zal uitleggen wat er aan de hand is:

Van de 3 memory slots werkt er nog maar eentje, hierdoor heb ik ipv 192mb 128mb :(

Nu heb ik m gekocht op de HCC beurs November 2000 en gelukkig zit er 2 jaar garantie op, dus ik stuur m waarschijnlijk in de kerstvakantie naar hun op. Alleen heb ik nog geen contact opgenomen met hun.

Nu vroeg ik mij af, ik zou hun kunnen vragen of ik voor hetzelfde bedrag of minder een ander moederbord mag kiezen. Zou die mogen????????????????????????? :?

Nu heb ik aardig wat goed gehoord over de ECS K7S5A, dan denk ik dat ik die kies er, goed keuze???

Zal ik dan mijn 192mb PC133 erop zetten of DDR geheugen kopen? Geeft DDR echt meer performance??

Ik wil het liefst wel goedkoop uit zijn!:P

Alvast bedankt! :Y)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

ECS is prima.. Heb ik ook.. alleen let wel op dat er maar 2 Simm slots zijn.. maar je kunt er anders ook DDR in pluggen. leuk bordje...

SUc6

• Bubbles
  • Laatst online: 16:53

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

erhm
DDR geheugen is idd sneller.
En verder: ik zou zeggen, bel die winkel op, leg het uit, en vraag of je mag wisselen voor een ander mobo.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een vraagje ik heb nu een Soundblaster AWE64 (ISA) kaart, die gaat daar niet in.

Nu heb ik nog een PCI128 liggen, wat zal ik gebruiken:
Die onboard audio of mn PCI128, krijg ik dan geen problemen met 2 geluidskaarten?

Hoe is die onboard sound eigenlijk??

• Bubbles
  • Laatst online: 16:53

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Raad ik aan om die pci128 te nemen. Heeft denk ik net wat betere kwaliteit/ondersteuning.
En meestal kan je dat geluid ergens in de bios uitzetten, dus dan zou het geen problemen moeten leveren.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 13 december 2001 15:02 schreef Santana het volgende:
Ik had nog een vraagje ik heb nu een Soundblaster AWE64 (ISA) kaart, die gaat daar niet in.

Nu heb ik nog een PCI128 liggen, wat zal ik gebruiken:
Die onboard audio of mn PCI128, krijg ik dan geen problemen met 2 geluidskaarten?

Hoe is die onboard sound eigenlijk??
K7S5A onboard sound voldoet prima als je alleen een paar PC speakers aangesloten hebt. Als je de line-out naar een HiFi installatie doet, merk je dat de signal/noise ratio niet optimaal is. Ik heb dan ook een SBLive 5.1 erin gedaan.

Wat betreft problemen met 2 soundcards: daar hebben ze de 'Onboard AC'97 Sound DISABLE' in BIOS voor gevonden. :+

Oslik blyat! Oslik!

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Onboard Sound kun je inderdaad in BIOS uitzetten, maar ik vind het geluid van die Onboard Sounds niet eens zo verkeerd.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Topicstarter
Schop voor meerdere replies :P

En nog een vraag hoe is de LAN versie trouwens???
Ik heb nu een skymaster 10/100mbps PCI kaartje, wat zal ik doen? deze gebruiken of de LAN versie kopen!

En nog een probleem ik hoop dat je hier het antwoord op weet:
We hebben allemaal een 10/100mbps kaart en een Sitecom 10/100mbps hub, maar nog weigert het netwerk op 100mbps te draaien! :(

De lampjes op de hub blijven oranje (10mbps) ipv groen (100mbps) Wat is het probleem?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 23:18 schreef Santana het volgende:
*KNIP*
We hebben allemaal een 10/100mbps kaart en een Sitecom 10/100mbps hub, maar nog weigert het netwerk op 100mbps te draaien! :(

De lampjes op de hub blijven oranje (10mbps) ipv groen (100mbps) Wat is het probleem?
Van deze vraag zou ik een los topic maken op [NT] (troebel netwerk schieten)...

Wel raar, oranje is meestal 100Mbps :? en groen juist 10Mbps... maar goed het blijft raar... Heb je wel allemaal CAT5 bekabeling?

Verwijderd

Topicstarter
Schop :Y)

CAT 5??? Nee vast niet :(

I.i.g. die LAN versie!! Hoe issie?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 23:18 schreef Santana het volgende:

~KNIP~

We hebben allemaal een 10/100mbps kaart en een Sitecom 10/100mbps hub, maar nog weigert het netwerk op 100mbps te draaien!

~Knip~
Een tijd terug had ik het zelfde probleem tussen mijn 3com en een realtek kaartje, bleek dat die 3com op 10Mbit forced stond ingesteld inplaats van Auto Negotiate of 100Mbit forced

(mits je win2k heb of winxp kan je dit instellen bij apparaat beheer, dan netwerkkaart dan 1 van die tabs)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 14:56 schreef DeX het volgende:
ECS is prima.. Heb ik ook.. alleen let wel op dat er maar 2 Simm slots zijn.. maar je kunt er anders ook DDR in pluggen. leuk bordje...

SUc6
SIMM? Da's zekerz langzaam jah
Pagina: 1