NNTP forwarden met IPtables

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Ik werk hier op een Windows 2000 workstation achter een Linux firewall, Slackware 8.0 met kernel 2.4.5. Bijna alles werkt goed, alleen het posten van berichten op nieuwsgroepen werkt niet. Ik krijg de volgende foutmelding:

Outlook Express could not post your message. Subject 'Blaat', Account: 'news.utwente.nl', Server: 'news.utwente.nl', Protocol: NNTP, Server Response: '441 From: address not in Internet syntax', Port: 119, Secure(SSL): No, Server Error: 441, Error Number: 0x800CCCA9

Dus ik denk, poort 119 moet geforward worden. Gedaan, met de volgende regels:
code:
1
2
iptables --append FORWARD --protocol tcp --destination-port 119 --in-interface eth1 --jump ACCEPT
iptables --append FORWARD --protocol tcp --source-port 119 --in-interface eth0 --jump ACCEPT

Maar nog steeds werkt posten niet. Kan iemand me vertellen wat er fout is aan deze regels, of wat er nog bij moet?

Alvast bedankt, Gertjan

Verwijderd

Portforwarden doe je wanneer je een service op je netwerk beschikbaar wilt stellen op het internet.
Lijkt me niet van toepassing.

Volgens de foutmelding heeft outlook zijn hostnaam of adres verkeerd staan.
Kijk die opties eens door in Outlook.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Dit is wel heel apart, kheb m'n oude newsaccount in Outlook Express weggegooit, een nieuwe gemaakt met precies dezelfde settings, en nu kan ik ineens wel weer posten ...
Misschien toch maar es uitkijken naar een niet-MS-newsreader ...

In elk geval bedankt en sorry voor dit overbodige topic...

Gertjan

Verwijderd

Misschien toch maar es uitkijken naar een niet-MS-newsreader
Heel verstandig ;)
Voor windows zijn ForteAgent en Gravity eik de enige twee fatsoenlijke newsreaders, de laatste heeft mijn persoonlijke voorkeur.

PS

Hier een paar argumenten om _geen_ outlook te gebruiken ;)
outlook