Toon posts:

rounded kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kun je ze ook zelf maken met bijv krimp folie of zo ???

en waar haal je plastic hulz wat je om je voeding kabel kan draaien om het bij elkaat te houden t-rips is ook niet alles

Verwijderd

Kijk hier eens :)
Zie artikel: neem gewoon tape om het bij elkaar te houwen...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je zou zoeken kun je heel veel stuff erover vinden... Ik heb ze ook allemaal zelf geround, alleen mijn U2W SCSI maar niet gedaan... Gewoon alle aders van elkaar loshalen (begin met scherp mesje en verder met je handen voorzichtig los van elkaar trekken...) en dan iets wat je bevalt eromheen doen... Tape ofzo...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

echt handig is het nie want het is heel stug
het daarentegen WEL netjes :)

Verwijderd

ik heb het met gewoon tape gedaan, maar de ata100 heb ik niet gedaan, vond ik beetje link (8>

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

ATA 100 kabeltjes gewoon opvouwen, teepje erom en klaar :P.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Is het nou bewezen dat door het cable rounden je perfomance verliest omdat die draden niet meer beschermt zijn :?

Verwijderd

De draden worden als ze geround zijn nog steeds omgeven door goede aarde, dus volgens mij zou het niet veel uit moeten maken...

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

* schizofreen heeft net een setje rounded cables van de oc-shop, had geen zin om te rounden en was bang om het te mollen 8-)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zeker de "gewone" flatcables, dei mol je niet zo gauw. Dus ATA33, floppy, scsi50 etc kan je zonder meer doen, ook al had je een 3 voor handenarbeid.

Gewoon een heel klein stukje lossnijdn, en de rest lostrekken.

Ata66 is voor de mensen die een 5 voor handenarbeid wisten te behalen. Zelfde systeem van snijden en trekken.

Overigens is snijden om de 4-8 kabels al ruim voldoende om eenronde kabel te krijgen.

Als "wikkel" heb ik spiraalslang gebruikt, rond, en toch flexibel. Te koop bij de elektronica-toko.
Pagina: 1