Maand kwijt in datum op tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 23:15

Anton

NetApp Implementation Engineer

Topicstarter
Leuk dat er geen millenniumbug zit in het jaartal, maar nu wordt alleen de dag en het jaar aangegeven, en niet de maand. Dit is alleen het geval bij de nieuwspagina, daar staat zowel in de titelbalk als bij de postings zoiets:
Gepost door Femme Taken Donderdag 06 2000 - 09:28
Foutje?

Ik scrobbel ook audio

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Hehe, had ik eerst ook op www.fokzine.net . Dit is een maandbug en heeft niks met Y2K te maken.. Bij 1998>1999 was dit ook gebeurd. Waarschijnlijke oorzaak is dat Femme in het script date('m',$timestamp); gebruikt om naam #no te krijgen, in dec. krijg je dan 12 en in jan 01. En aangezien 01 != 1 krijg je geen maandnaam. date('n',$timestamp); gebruiken is dan de oplossing want die laat de evt. 0 weg. :)

• Femme
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat probleem ben ik ook tegengekomen toen ik het script maakte, maar dat probleem heeft dus nooit in de uiteindelijk versie van het script gezeten. Ik zie in het nieuws toch echt "Gepost door Femme Taken Donderdag 6 Januari 2000 - 09:28" staan.

• Anton

Anton

Topicstarter
Ga me niet vertellen dat dit aan IE ligt...

Ik scrobbel ook audio

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat kan niet. Waar heb je die rare datum gezien?

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad Anton, maar nu schijnt het weer goed te zijn

• Anton

Anton

Topicstarter
Ik heb het nog steeds, zowel thuis als op mijn werk. Jammergenoeg kan ik hier geen screenshot uppen, anders had je het zelf kunnen zien...

Update: de nieuwspagina zelf gaat goed, alleen de Title-tag geeft nog de verkeerde datum aan:
Tweakers.net - Nieuws van Donderdag 06  2000
Daar staan dus 2 spaties tussen.

Ik scrobbel ook audio

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Wazig... kweet zeker dat ik 't ook gezien heb..

• Anton

Anton

Topicstarter
Hmm ik heb te vroeg gejuicht... ik heb nog steeds het oorspronkelijke probleem...

Ik scrobbel ook audio

• Anton

Anton

Topicstarter
Toch nog even...

Ik ben erachter wat het probleem is! Er staat nog een link op de frontpage verkeerd. Als ik een willekeurig nieuwsbericht (1 bericht dus) laat zien gaat alles goed. Als ik alle nieuwspostings van een dag laat zien en ik gebruik daarvoor de link die onder de headlines staat, niet degene uit het menu dus, krijg ik een link naar de pagina nieuws2.php3. En daar gaat het niet goed, de update tracker gaat zelfs verkeerd. Gebruik ik de link uit het menu dan wordt ik doorgelinkt naar nieuws.dsp, een daar gaan alle datums goed, behalve in de titlebar (de head-tags dus). Getest in IE5 en NS4.61, en ze geven dezelfde fouten op beide pagina's. Dus zou je de link op de frontpage aub willen wijzigen?

Ik scrobbel ook audio

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ow thanx, ik het 't geloof ik al gefixt. De oude *.php3 files moeten ein'k weg, maar aangezien ze nog gelinkt zitten in search engines enzo laat ik ze nog staan.

Verwijderd

aaaach jullie zijn ontvoerd door ufo's
nooit gehoord van 'missing time syndrome'???

:+ :+

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zie nu bij nieuws.dsp nog steeds: Nieuws van Zondag 23 2000 in de titelbalk staan.
Pagina: 1