wet van D2k
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Zegt er een wat!Op donderdag 13 december 2001 14:04 schreef D2k het volgende:
global ==vies
wet van D2k
globals kunnen best handig zijn, ik gebruik ze HEEEEEL af en toe ook, omdat ik anders onhandig moet gaan proggen, maar voor de rest moet je het zo weinig mogelijk gebruiken
Waarom?Op donderdag 13 december 2001 14:12 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Zegt er een wat!
globals kunnen best handig zijn, ik gebruik ze HEEEEEL af en toe ook, omdat ik anders onhandig moet gaan proggen, maar voor de rest moet je het zo weinig mogelijk gebruiken
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
zie hier
* D2k en dusty zijn het eens
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Op donderdag 13 december 2001 16:18 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Waarom wat?
Op donderdag 13 december 2001 14:12 had Nielsz het over globals:
[..]
.. maar voor de rest moet je het zo weinig mogelijk gebruiken
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
tja, maar dat is dan ook een predefined variabele, en die moet je beschouwen als constante en niet als variabeleGrum_:
onzin ... global is soms gewoon nodig/handig ... bv voor $PHP_SELF
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Jep. It doesOp donderdag 13 december 2001 16:55 schreef Grum_ het volgende:
alsof dat verschil maakt
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Prutser!Op donderdag 13 december 2001 14:12 schreef Nielsz het volgende:
[..]
globals kunnen best handig zijn, ik gebruik ze HEEEEEL af en toe ook[...]
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Kan gebeurenOp donderdag 13 december 2001 16:00 schreef D2k het volgende:
* D2k en dusty zijn het eens
Back In Black!
Vertel dan eens WAAROM je daar een global voor nodig hebt?Op donderdag 13 december 2001 16:52 schreef Grum_ het volgende:
onzin ... global is soms gewoon nodig/handig ... bv voor $PHP_SELF
Back In Black!
Ik gebruik globals voor bijvoorbeeld dit:Op vrijdag 14 december 2001 14:46 schreef dusty het volgende:
[..]
Prutser!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| config.php
$timebehind=3600;
function blaat()
{
global $timebehind;
$tijd=$tijd+$timebehind;
} |
Zijn dus eigenlijk gewoon constanten
Prutser, is onnodigOp vrijdag 14 december 2001 14:51 schreef Nielsz het volgende:
[...]
Zijn dus eigenlijk gewoon constanten
Back In Black!
1
2
3
4
5
6
7
| <? init.php: $DB_connection = new Database; $DB_connection->connect(); ?> |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <? functions.php: function Blaat() { global $DB_connection; $query = "SELECT * ..."; $db_result = $DB_connection->execute_query($query); ..doe wat met $db_result; return ($resultaat); } ?> |
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
zo dus:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? $mysql = new mysql; $mysql->init(); // laad pwd, dbnaam, etc. function blaaa() { global $mysql; $mysql->query("SELECT dier.naam, dier.kennis FROM dier WHERE dier.IQ = 0"); // nogmeerblaat return $mysql->result; } ?> |
Edit: ik wist niet dat de vriendelijke heer boven mij net hetzelfde ging vragen
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
Singled minded peopleOp vrijdag 14 december 2001 14:59 schreef Bart Coppens hetzelfde als Skinny:
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Op vrijdag 14 december 2001 14:59 schreef Skinny het volgende:
Mag iemand mij uitleggen hoe ik dit beter kan doen dan (ben zelf tegen globals, maar het is mij nog niet gelukt dit beter te doen)..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? //functions.php: function Blaat(&$DB_connection) { $query = "SELECT * ..."; $db_result = $DB_connection->execute_query($query); ..doe wat met $db_result; return ($resultaat); } ?> |
Back In Black!
heel simpel/flauw: omdat php dat zo heeft geregeldOp vrijdag 14 december 2001 14:48 schreef dusty het volgende:
Vertel dan eens WAAROM je daar een global voor nodig hebt?
Verwijderd
Zo kan het iig ook, ik ga eens kijken of ik mijn code snel kan aanpassen
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
Nou dat is lekker hartstikke slecht van je.Op vrijdag 14 december 2001 15:05 schreef GDOG het volgende:
Ik heb wel wat met globals, bijvoorbeeld als je een database class hebt gemaakt, die ga ik niet iedere keer via de functie door sturen. maar die global ik gewoon lekekr
Wat je ook nog kan doen is een document class maken die derived van de mysql-class. Dat is ook netjes genoeg.
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Een watte ? document class, die derived? Kun je ff een code snippit laten zien ? of url geven, thnxOp vrijdag 14 december 2001 15:08 schreef drm het volgende:
Wat je ook nog kan doen is een document class maken die derived van de mysql-class. Dat is ook netjes genoeg.
Hmm rephrase:Op vrijdag 14 december 2001 15:25 schreef GDOG het volgende:
Een watte ? document class, die derived? Kun je ff een code snippit laten zien ? of url geven, thnx
GDOG: wat is OO?
Afgeleide klassen nooit van gehoord?
toevallig vanmiddag in een ander topic nog een voorbeeld gepost, dus je hebt geluk:
voorbeeld over classes en "extends"
verder zie manual
~ Gottfried Leibniz
scriptje leest een bestand uit en gebruikt 3 variabelen, waarbij ie iets uitvoert als alle 3 vars vol zijn net voor het vullen van var1.
Dat scriptje maak je 3 keer, maar elke keer een ander bestand, vervolgens maak je op je website een include, en wat denk je? scriptje 1 eindigt met 3 volle vars, scriptje 1 voert uit en ziet dat alle 3 vars vol zitten, dus gaat ie een uitvoer geven met de waarden van scriptje 1. Ik heb een kwartier zitten staren voor ik dat door had. Globale variabelen zijn k*t
BTW: Had ook gekund met een functie waarbij je gewoon de filename aangaf, de 3 scriptjes waren nml hetzelfde maar elke keer een andere naam