Toon posts:

[CM]Baybus schema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eepz

wat vinden jullie hier van, heb men plan uitgetekent om men chieftec case te voorzien van zen 4 papst fans. deze baybus komt in een dikette bay en met blauwe leds

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/the_spys/baybus.jpg

alvast bedankt

Verwijderd

hmm ziet er redelijk "werkend" uit...

Verwijderd

Topicstarter
kruisje is weg en de fan komen in de 4 draagers dat voorzien zijn van me prachtige chieftec case

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
ik zou de draadjes niet zo kruislings verbinden denk ik :+

Verwijderd

kruisje is back !

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Thyzz

-=leeg=-

toch nog steeds een mooi kruisje

5325wp

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik zie idd een mooi kruisje, (tja geocities!) maar kan alvast wel een opmerking geven, wat moet je een baybus als je papst fans hebt, die hoor je toch nauwelijks op 12v (ik neem aan dat je een stille versie hebt)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 13:54 schreef KillerBee het volgende:
eepz

wat vinden jullie hier van, heb men plan uitgetekent om men chieftec case te voorzien van zen 4 papst fans. deze baybus komt in een dikette bay en met blauwe leds

[afbeelding]

alvast bedankt
Simpel van opzet, dus het zal wel goed werken... Je kan evengoed enkelpolige schakelaars gebruiken hoor, en dan de massas gewoon doorverbinden. Dat scheelt heel wat in prijs :)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet et maar ik speel toch maar veilig

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het kruisje dan maar ga dan gewoon naar http://www.geocities.com/the_spys en klik daar op de pic van baybus :) die werkt

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik nog een vraagje voor de ohm van men weerstanden. ik wil dat men 4 blauwe ledjes de hele kamer kunnen verlichten als het donker is dus welke weerstanden zou ik nemen zodat mijn ledjes echt heel mooi branden :) tell me please

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Thyzz

-=leeg=-

ja jammer
geocities werkt gewoon niet

5325wp

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 14:01 schreef KillerBee het volgende:
sorry voor het kruisje dan maar ga dan gewoon naar http://www.geocities.com/the_spys en klik daar op de pic van baybus :) die werkt
Ja hoor ... kan je er dan niet even een link van maken. Dat is wat gebruiksvriendelijker. :)

Maar eh, je baybus schema ziet er prima uit. Een tip, test tijdens het solderen regelmatig of alles goed werkt (met 9/12v batterij).

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 14:05 schreef KillerBee het volgende:
nu heb ik nog een vraagje voor de ohm van men weerstanden. ik wil dat men 4 blauwe ledjes de hele kamer kunnen verlichten als het donker is dus welke weerstanden zou ik nemen zodat mijn ledjes echt heel mooi branden :) tell me please
470 Ohm is prima, ik zou niet veel lager gaan, want dan kan het zijn dat je je leds opfikt.

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Thanx dit zocht ik :) alleen dan met 3 fans :)

ziet er leuk uit en moet denk ik wel werken :D

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
het kan niet anders :) het enige dat ik nog zeker wou weten is hoeveel ohm mijn weerstand moeten zijn want die blauwe ledz zijn lekker duur dus niet om doortefikken :) en nogmaals sorry voor het kruisje he :)

http://www.geocities.com/the_spys

• Loque

Loque

^^^^^

U=IxR
R=U:I
I=U:R

Succes ;)

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Weer een kruisje, zet dat plaatje ff op een andere (betere) server

• Loque

Loque

^^^^^

nou vooruit...

Stel je hebt een ledje met de volgende gegevens:

1,5 V en 20 mA

je sluit hem aan op de 12 volt aansluiting...

12 - 1,5 = 10,5 V
20 mA = 0.02 A

R= 10,5:0.02
= 525 Ohm

470 Ohm is iets onder de maat dit resulteerd dat je ledje iets veller gaat branden.
Denk wel dat het moet kunnen.

(toch nog iets geleerd van mijn elektro opleiding 4 jaar geleden :) )

Verwijderd

Topicstarter
dus de 470ohm zal goet zijn :) ik heb al een baybus in me oude toren zitten met rode ledjes en ook met 470ohm en die branden perfect dus ik zal die weerstandjes maar nemen he
Pagina: 1