Toon posts:

[MS-Office] Aanpassen layout, waar te beginnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel nou dat ik van Word, Outlook en Excel de layout wil gaan aanpassen(Zowel 97 en 2000)
Met aanpassen bedoel ik dan:

- Min,max en sluitknop weghalen
- Bestand,bewerken,help enz. weghalen(bewerken)
- Titelbalk weghalen.
- Overige knoppen en linken, bewerken,verwijderen en aanpassen.

Waar zou ik dat mee kunnen doen? Ik beschik zelf over Visual Basic 6.0. Maar kan het daar ook mee?
Ik weet dat je in de MS-Office programma's zelf wel een paar knoppen en opties kan weghalen. Maar lang niet alles. En in de Registry kan ook wel het één en ander.

Maar waar moet ik beginnen om de layout te kunnen aanpassen.

Bedankt,
Ed

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

msdn :?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik ook al aangedacht, maar nog niet veel daar kunnen vinden over dat onderwerp

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:44

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij kan dat niet. Misschien in VB een progje maken waar je een MS Word component op zet of zoiets?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Volgens mij heeft Microsoft een kit voor administrators waarmee je dat soort aanpassingen kunt doen...

http://microsoft.com/office/ork/xp/default.htm

<edit>URL toegevoegd</edit>

Verwijderd

Topicstarter
Hier staan ook niet de nodige gegevens die ik zou kunnen gebruiken.
Ik weet zelf niet allemaal wat de mogelijkheden zijn in Visual Basic. Maar volgens mij kan ik daar ook wel het 1 en ander mee doen,

Maar dan is de vraag welke bestanden moet je dan gaan aanpassen(ddl bestanden of ander)?

Zelf blijf ik ook zoeken en als iemand nog meer weet hoor ik dat graag!

Groeten,
Ed
Pagina: 1