Toon posts:

netwerkt kaart installeren geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van een NIC (RealTek ...fast ethernet PCI) onder W98 SE NL wordt er gevraagd naar de files: locproxy.exe en locprxy2.exe maar deze files zijn nergens te vinden op de win98 SE CD. Ook zoeken bij google levert bar weinig op... alleen wat posting over mensen met hetzelfde probleem, en file lists van W98 SE CD.

Wel heb ik ergens gelezen dat de files zich zouden moeten bevinden in C:\windows\system, hierin helaas niks te vinden. Op de CD zouden ze te vinden zijn in net8.cab ook hierin niks terug te vinden.....

Wie kan mij aan deze files helpen, of weet waar ik ze wel vandaan moet halen. Want waarschijnlijk komt het door deze files dat mn netwerk adapter niet herkend wordt en krijg de PC ook geen ip adres toegewezen (ja handmatig instellen kan ook maar dat werkt dus dan net zo goed niet, pingen naar router kan wel... de rest niet??)

Mocht iemand em vinden stuur de file naar magikchris@hotmail.com

de file size is voor locproxy.exe 16,384 bytes, en 28,672 voor locprxy2.exe

mazzl

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kun je niet gewoon de juiste drivers van de RealTek site downloaden?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de juiste drivers al... de files waar naar gevraagd worden zouden op de W98 SE Cd moeten staan oid.
Onder XP gebruik ik dezelfde kaartjes, en daar no problemo met ze...

mazzl

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

[off topic]
die mazzul mag je wel weglaten, lees de FAQ :)
[/off topic]

Okee de driver vraagt om bestanden die niet op de CD staan. Maar soms vraagt de driver om de Windows CD maar bedoelt ie eigenlijk de disk/directory van de driver, staat daar ook niets in (eventueel in een .CAB ofzo)?
En als dat ook niet het geval is, zou ik de std. drivers van Win98SE (die kent toch wel wat realtekjes?) gebruiken of beter nog ff drivers downloaden van de realtek site, lijkt me stug dat die om bestanden vragen die nergens te vinden zijn.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de files binnen :), allemaal nog bedankt voor de moeite.
En btw ik heb ook nog ff de laatste drivers gehaald, mischien dat dat wat mag uithalen.

topic kan gesloten worden.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

waar heb je die files nou gevonden? is misschien ff handig te vertellen zodat het een afgerond topic is?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ohhh.... okay, ze stonden bij een collega van mij (die niet op een NT4 bak zit) gewoon wel onder de windows\system\ directory... Dus het blijft wel vreemd waarom daar wel en bij mij niet, op mn Win98 PC dan.... Het enige verschil is dat hij Win 98 SE EN draaid en ik de NL versie, maar daar zou het wel niet aan liggen.

// heb ook ff de FAQ gelezen, dat van die groet wist ik (nog) niet, THX voor de tip//
Pagina: 1