Ik weet niet zeker of die 'programmeertaal' bij access basic is margoed. De bedoeling is dus dat als iemand een bepaald item kiest uit de selectie lijst dat een subform zichtbaar wordt. Maar ik kan in basic geen vergelijking doen. Want = is gewoon het toekennings teken. == werkt niet en := ook niet... Wat werkt wel?
Het is in Basic ook gewoon = hoor, dus:
if x = 1 then msgbox("sukkel")
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dat werkt niet, als ik dat doe, stelt hij eerst x aan 1 gelijk, geeft dan eltijd true terug. Dus dan heb je altijd msgbox("wat je zegt ben je zelfOp donderdag 13 december 2001 13:35 schreef jelmervos het volgende:
Het is in Basic ook gewoon = hoor, dus:
Ik heb even snel een voorbeeldje gezocht op MSDN:
*klik*
Daar zie je dat het gewoon if = then else is.
*klik*
Daar zie je dat het gewoon if = then else is.
Danm doe je toch iets niet goedOp donderdag 13 december 2001 13:36 schreef Blubber het volgende:
Dat werkt niet, als ik dat doe, stelt hij eerst x aan 1 gelijk, geeft dan eltijd true terug. Dus dan heb je altijd msgbox("wat je zegt ben je zelf...")
x = 1 => assignment
if x = 1 => vergelijking
oftewel, er zit ergens anders iets niet goed, maar je probleem zit iig niet puur in het "if x = 1 then" regeltje...
Exact expert nodig?
Idd, in VB is dat beide hetzelfde.Op donderdag 13 december 2001 13:52 schreef CrazyD_at_work het volgende:
[..]
Danm doe je toch iets niet goed
x = 1 => assignment
if x = 1 => vergelijking
oftewel, er zit ergens anders iets niet goed, maar je probleem zit iig niet puur in het "if x = 1 then" regeltje...
Pagina: 1