Toon posts:

Netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou op een andere computer kabel (upc) aansluiten maar daar krijg ik geen verbinding met internet.
Checkt upc de netwerk kaart die je bij aansluiting van kabel mee kreeg? :?

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Sommige ISP's hangen je IP-adres vast aan je NIC, dus aan het MAC-adres van je netwerkkaart, daar zou het aan kunnen liggen.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt in veel gebieden waar upc kabel internet levert, wordt de toegang tot het net bepaald door het MAC adres van je NIC.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk het te omzeilen?

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Yep ken het probleem! Werkt niet! Toegang wordtinderdaad bepaald door het MAC adres.

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Chello opbellen om te zeggen dat je een nieuwe aanmelding wil doen.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Wat is dan precies de bedoeling. Een extra pc aansluiten op je kabelaansluiting of zoiets?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Server maken.
Als ik dus de netwerk kaarten verwissel zou het moeten werken.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

als ik bij mij mn ethernet van mn kabelmodem in een andere pc met een andere netwerk kaart steek werkt het ook niet.
Het is hier overgens niet MAC adres gebonden (sonera).

Als ik het modem ff reset werkt het perfect. Misschien een tip.

Verwijderd

Kan niet bij UPC. (waar blijft onze UPC man? :) )

UPC propt Mac adres van je netwerkkaart in je modem. 2 oplossingen: of ff bellen naar UPC en uurtje in de wacht staan en dan veranderen ze het voor je. Andere oplossing is Mac adres van je nieuwe netwerkkaart aanpassen. Meeste kaarten kan dat bij. Onder Linux is het helemaal izi te doen (ifconfig eth0 hw xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx)

Verwijderd

is dit 'probleem' alleen in bepaald gebieden ofzo?
ik kan hier met elke computer met netwerkkaart zo het internet op als ik deze aansluit op het kabelmodem :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Zoals het hier in het draadje staat lijkt het net of het aan je provider ligt. Dat is dus in principe niet zo!
Het ligt gewoon aan het modem. Sommige modems willen alleen praten met een NIC met het zelfde MAC adres en andere modems maakt dat niks uit.

Aangezien er verschillende kabelboeren zijn met meerdere verschillende modems is dit dus voor veel mensen verschillend.
Meestal valt er wel wat aan te tweaken zoals Thaduck al zei.
En soms is een simpele reset van je modem genoeg.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op donderdag 13 december 2001 13:24 schreef XnX het volgende:
Server maken.
Als ik dus de netwerk kaarten verwissel zou het moeten werken.
Volgens mij moet je eerst met je oude netwerk kaart erin releasen en dan je nieuwe kaart erin doen en dan renew uitvoeren, dan zou die de nieuwe kaart moeten accepteren dacht ik.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Pagina: 1