Paar vragen over koffer mod

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Ik ben bezig om mijn pc in zo'n mooie alu koffer te stoppen van de Gamma, maar ik heb nog een paar vraagjes:

- Kan ik een seagate hdd met de "open" kant(waar je het printplaatje ziet) op de bodem van de koffer leggen. De koffer is bekleed met een 3 mm dik laagje schuimrubber ofzo iets en heeft een 5 mm dikke alu wand.

- Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van de voeding en de brander dicht bij elkaar. (warmte problemen?)

- Kan een ISDN modem met een verloopstekkertje werken over een normale telefoonlijn? (mijn eigen 56k6 modem past niet in de koffer :()

- Hoe maak ik mijn mainboard vast aan de bodem van de koffer zonder vanaf buiten door de koffer te moeten schroeven?? Ik wil natuurlijk aan de buitenkant geen schroeven zien zitten!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
- Kan ik een seagate hdd met de "open" kant(waar je het printplaatje ziet) op de bodem van de koffer leggen. De koffer is bekleed met een 3 mm dik laagje schuimrubber ofzo iets en heeft een 5 mm dikke alu wand.
Dat zou ik maar niet doen, schuimrubber geleid volgens mij stroom. Gewoon ies tussen leggen dat geen stroom geleid.
- Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van de voeding en de brander dicht bij elkaar. (warmte problemen?)
Zou ik niet doen. Ik zou de voeding aan de linkerkant doen en de brander aan de rechterkant. Of andersom, zolang ze maar niet bij elkaar in de buurt zitten.
- Kan een ISDN modem met een verloopstekkertje werken over een normale telefoonlijn? (mijn eigen 56k6 modem past niet in de koffer :()
nee isdn is digitaal en 56k is analoog. dus dan zul je een andere 56k modem moeten kopen (of een netwerkkaart voor kabel).
- Hoe maak ik mijn mainboard vast aan de bodem van de koffer zonder vanaf buiten door de koffer te moeten schroeven?? Ik wil natuurlijk aan de buitenkant geen schroeven zien zitten!
Nee schroeven aan de buitenkant is niet mooi. Misschien klemmen aan de binnenkant. Ik zou het niet weten, ik heb zelf geen koffermod (ook lijkt me het wel een leuk idee, met een hele oude pc)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

antwoord vraag 1 :

ja dat maakt nix uit, alsie te warm wordt moet je er een paar ringetjes of afstands bouten opzetten
(je koffer is trouwens niet van alu. daar geloof ik nix van want dan zou je koffer te duur zijn om te modden die koffers zijn gemaakt van hout en alu profiel)

vraag 2
maakt ook nix uit. kan gewoon volgens mij je voeding wordt toch niet zo heel erg warm

vraag 3
da week niet
volgens mij niet!

vraag 4
je stelt wel lastige eisen
:)
vastlijmen?
oh nee |:(
geen id, waarom zou je het niet door de ondergrond heen boren?
hier mijn case http://vanoijen.dhs.org

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op donderdag 13 december 2001 12:45 schreef MuddyMagical het volgende:
Ik ben bezig om mijn pc in zo'n mooie alu koffer te stoppen van de Gamma, maar ik heb nog een paar vraagjes:

volgens mij maakt dit niks uit, schuimrubber geleid niet, en die print maakt er toch geen contact mee... (normale PC heeft metalen brackets, en dat geleid wel)

nope

er zijn van die plastic MB klemmetjes, als je die nou eens met superlijm in je koffer lijmt.. en dan klik je je MB er zo op..

of je lijmt er een plaatje in ofzo, waar je dan de schroeven indoet
iig, veel suc6!!! (ik wil ook nog ooit eens een koffer maken) :)

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Je kunt uit een oude systeemkast de bodem uit kunnen zagen en die onderin de koffer lijmen. hierin kun je dan je schroeven van je mobo in mounten

suc6

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Sluit echt nooit je 56K directs op een ISDN lijn aan, je blaast je modem op en als je pech hebt gaat je mamaplank ook naar de tering!

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Als je mobo aan de koffer vast moet doe dit dan met dremel en van die bevertegngsbusjes die ook op de plaat in je mobo zit. Ben je lui (Net als ik) dan neem je gewoon de plaat uit je kast (waar je de mobo op vast schroeft) en plak je die vast met dubbelzijdig tape, als je dan zorgt dat je kaarten (video etc.) wel vast komen te zitten (met schroefjes) kan je mobo geen kan meer uit...

Verder kun je het beste je brander bij je voeding zetten en een xtra fan in je voeding modden. want als je de koffer niet te veel wil vermoeren is dat de enigste plek in je koffer waar de warmte wordt afgevoerd, zodat niet zometeen als je gaat fikken je proc. te warm wordt.

I.I.G zo heb ik mijn koffer mod gemaakt, en de koffers zijn van triplex met alu bekleding (dik silverfolie) en dat schuimrubber hebben ze gedaan om mensen te misleiden dat het echte alu koffers zijn.

Nog een laatste tip als je gaat modden (doe het met beleid want die koffers zijn snel uit het verstek als je gaat zagen/dremelen oftewel hij valt zomaar uitelkaar. daarom heb ik gebruik gemaakt van hoekprofielen waarmee ik alle hoeken heb verstevigd.

suc-6 en we zien de pic's vanzelf wel *D

\0/

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
In ieder geval bedankt voor de reactie's!

Ik ben er achter gekomen dat dat modem niet werkt, dus dat ging toch al niet door.

Dat idee van die bodemplaat uit een pc is een goede oplossing, daar ga ik vanavond eens ff naar kijken.

Onder mijn seagate leg ik wel een stukje triplex ofzo, zodat het niet geleid en ik ga het toch gewoon proberen om mijn brander naast mijn voeding te gooien.

Nog even de spullen die in de koffer komen:
- AMD Duron 600 Mhz
- Aopen AK33 mainboard
- 512 SDRAM
- Seagate 2.1 G
- Maxtor 6.4 G (Bigfoot :()
- Plextor 12/10/32a
- 32x CD-ROM speler
- Elsa Erazor III LT 32MB AGP
- Trust 56k6
- 3Com 10/100Mbit NIC
- 300 W voeding
- 3,5" diskettestation
- 1x 80mm fan
- 2x 60mm fann
- Aan/uit slot met niet namaakbare sleutels :9
- Mijn eigen bezieling ;)

p.s. nighthawk56: Jij hebt precies dezelfde koffer als ik, alleen die van mij komt ietsje voller 8-)

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 12:41
Succes ben benieuwd naar het resultaat :9~
Pagina: 1