Audigy Platinum VS Platinum EX en DMX 6 ?

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:57
Hoi,

Volgens de site van Creative heeft de Platinum geen
SB1394 DV Camera, External HD, CDRW support en de EX uitvoering wel.
Als ik echter de plaatjes bekijk van beide kaarten zie ik die firewire aansluiting er wel opzitten. Doet die het dan niet of zo?

Weet iemand het echte verschil tussen deze twee behalve de prijs en de kleur van die box?

Ook valt er nogal wat te lezen over mogelijke problemen die mensen hebben met bepaalde chipsets en drivers onder XP ?
Op de site kun je de XP drivers downloaden dus het lijkt me dat dit toch moet werken?
En welke chipsets geven problemen met soundblaster?

De Terratec DMX 6fire 24/96 is ook een leuke kaart maar daarvoor krijg je op de site van Terratec nog geen XP drivers. Heeft iemand deze kaart en wil even laten weten hoe deze bevalt ?

Alvast bedankt.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

In ieder geval heeft de EX een EXterne box, die dus met een kabel vanaf je geluidskaart buitenom naar de breakoutbox gaat. De gewone platinum heeft de drive in een interne 5,25" drivebay.

Er waren problemen met XP toen de audigy net uitwas, maar creative heeft deze nu opgelost door een driver update uit te brengen. En volgens mij moet de firewire aansluiting op de drive of box gewoon werken...

• rvrbtcpt
Bedankt. Extern is natuurlijk wel handig maar om daar nu nog eens 100 piek extra voor te dokken.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
De interne heeft ook gewoon firewire enzo. Technisch zijn beiden helemaal gelijk.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• rvrbtcpt
Nog een andere vraag: Weet iemand of je de software die je erbij krijgt ook kunt downloaden?
Op Soundblaster.com staan alleen updates.

Ik denk dat ik em in Duitsland ga halen Dm 469,- (de Platinum versie zonder EX)
En dan krijg je er meestal alleen Duitse software bij.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

De software kun je officieel niet downen, vanwege de rechten, maar ik kan je er tzt wel aan helpen. Als je toch een audigy platinum gaat kopen, koop dan de ex, dan krijg je van mij wel de interne plus de kosten en eventueel wat meer. Ik kom nl ruimte te kort, mail of icq maar.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

De terratec 24/96 heb ik laatst in winxp bak gezet, werkt perfectos...ik denk dat als je wat profesioneler aan de gang wilt meer aan deze kaart hebt, eerlijk gezegt.

mooie (echte!) 24/96, en een heel mooi zilveren frontslot geval! ennuh, goedkoper dan de EX (ik had hem voor 550 piek op de hccdagen)

• rvrbtcpt
Sorry marco899 ik lees je reactie nu pas en ondertussen heb ik de Platinum gekocht. De EX was Dm 100 duurder en dat is toch wat veel.

Ik heb wel interesse in de Audigy Cd. Ik heb kabel dus ik kan em wel downloaden als jij ook een vaste aansluiting hebt.

Als ik mijn server weer draaien heb (krijg steeds melding van XP dat een file corrupt is, cd werkte perfect op mijn andere machine) dan zal ik wel even contact opnemen via ICQ.

Verwijderd

Zeg Decrypt, waar heb je die dmx 6fire gevonden. Ben al meer dan een maand op zoek en nergens hebben ze het ding op voorraad en hebben ze geen benul wanneer ze wel leverbaar zijn.

Of weet iemand anders waar dit kaartje te scoren?
Pagina: 1