Heb de volgende tabellen met oa de volgende eigenschappen:
Consumpties
-----------
cid
Hoeveelheden
------------
cid,pid
hoeveeluitproduct
Producten
----------
pid
naam
inhoudsmaat
Een consumptie kan bestaan uit meerdere producten. Een consumptie bestaat dus uit een of meerdere hoeveelheden uit meerdere producten (max 5). Een voorbeeld, een bacardi-cola bestaat bijvoorbeeld uit 0.2 (hoeveeluitproduct)liter (inhoudsmaat) cola (product) en 0.1 liter bacardi. De cid is dus bekend en ik wil graag alle onderdelen van deze consumptie uit de dbase halen. Dus alle hoeveelheden waar de cid overeenkomt en vervolgens dan alle productnamen en productinhoudsmaten waarvan de pid voorkomt in de geselecteerde hoeveelheden. Ik probeerde dit met een innerjoin, maar ik kan die cid daar niet in kwijt. Die cid hoeft ie dus niet nog es uit de dbase te halen. Deze is als variabele cid bekend op de huidige inetpagina.
Mijn poging:
Misschien dat iemand wat hulp kan bieden, ben nl. een redelijke newbie...
Consumpties
-----------
cid
Hoeveelheden
------------
cid,pid
hoeveeluitproduct
Producten
----------
pid
naam
inhoudsmaat
Een consumptie kan bestaan uit meerdere producten. Een consumptie bestaat dus uit een of meerdere hoeveelheden uit meerdere producten (max 5). Een voorbeeld, een bacardi-cola bestaat bijvoorbeeld uit 0.2 (hoeveeluitproduct)liter (inhoudsmaat) cola (product) en 0.1 liter bacardi. De cid is dus bekend en ik wil graag alle onderdelen van deze consumptie uit de dbase halen. Dus alle hoeveelheden waar de cid overeenkomt en vervolgens dan alle productnamen en productinhoudsmaten waarvan de pid voorkomt in de geselecteerde hoeveelheden. Ik probeerde dit met een innerjoin, maar ik kan die cid daar niet in kwijt. Die cid hoeft ie dus niet nog es uit de dbase te halen. Deze is als variabele cid bekend op de huidige inetpagina.
Mijn poging:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| RS.Open "SELECT Hoeveelheden.hoeveeluitproduct, Producten.naam, Producten.inhoudsmaat
FROM Hoeveelheden
INNER JOIN Producten ON Hoeveelheden.pid = Producten.pid"
IF NOT RS.EOF THEN
x = 0
WHILE NOT RS.EOF
x = x + 1
SELECT CASE x
CASE 1
inhoudsmaat1 = RS("inhoudsmaat")
bestanddeel1naam = RS("naam")
hoeveeluitproduct1 = RS("hoeveeluitproduct")
CASE 2
inhoudsmaat2 = RS("inhoudsmaat")
bestanddeel2naam = RS("naam")
hoeveeluitproduct2 = RS("hoeveeluitproduct")
CASE 3
inhoudsmaat3 = RS("inhoudsmaat")
bestanddeel3naam = RS("naam")
hoeveeluitproduct3 = RS("hoeveeluitproduct")
CASE 4
inhoudsmaat4 = RS("inhoudsmaat")
bestanddeel4naam = RS("naam")
hoeveeluitproduct4 = RS("hoeveeluitproduct")
CASE 5
inhoudsmaat5 = RS("inhoudsmaat")
bestanddeel5naam = RS("naam")
hoeveeluitproduct5 = RS("hoeveeluitproduct")
END SELECT
WEND
END IF
RS.Close() |
Misschien dat iemand wat hulp kan bieden, ben nl. een redelijke newbie...